Witam
Mam takie pytanie jestem zainteresowany kupnem 159 3,2 jts i chciałbym prosić posiadaczy takich motorów o opinie
wady i zalety, koszty przeglądów, dostępność części, i własne spostrzeżenia z góry dziękuje i pozdrawiam
Witam
Mam takie pytanie jestem zainteresowany kupnem 159 3,2 jts i chciałbym prosić posiadaczy takich motorów o opinie
wady i zalety, koszty przeglądów, dostępność części, i własne spostrzeżenia z góry dziękuje i pozdrawiam
Witam,
Mam autko rok i przeglądu jeszcze nie robiłem, a części nie wymieniałem. Mogę dodać, że to motor na łańcuchu, więc teoretycznie rozrządu nigdy się nie robi.
Nie jestem marudą, więc drobnych wad nie zauważam. Duże spalanie to dla mnie cecha a nie wada. Zresztą nie jest ono aż tak straszne. W mieście 13-20, w trasie (90-110) 11-12, na autostradzie (120-150) 12-14. Spodziewałem się gorszych wyników
Zalety?
260 wolnossących koni z ładnym przebiegiem momentu i świetny dźwięk![]()
A czy ktoś ma doświadczenie z tym silnikiem pod kątem manual vs. automat?
Mam swoją już prawie dwa lata. Osobiście polecam. Koszty utrzymania niestety są spore. Paliwo na początek. Jam mam q4 i ceny niektórych części powalają. Z dostėpnością też czasami jest problem. Bardzo ważne żeby zmieniać olej dosyć często. Ja zmieniam co ok. 6000km. Jest to dosyć istotne bo w 3.2 jest łańcuch i potrafi się wyciągnąć przy zbyt rzadkich zmianach oleju. Jak chcesz cos konkretnie wiedzieć to pytaj.
Dzięki za informację. Oczywiście z kosztami paliwa się liczę. Głupi byłbym gdybym tego nie robił. Masz Automat czy Manual? Widziałem kilka ciekawych egzemplarzy z automatem i zastanawiam się czy po pierwsze automat nie wycina zbyt dużo dynamiki, a po drugie czy pracuje gładko... no i na jakie cierpi problemy - skrzynia przy tym silniku a nie sam silnik.
Ja mam manual. Manual tez nie pracuje super gładko. Chyba tak musi być. Nie żeby coś się działo ale w punto mojej kobiety skrzynia chodzi wręcz aksamitnie i bardzo delikatnie. Ja już polubiłem trochę cięższą pracę skrzyni. W końcu w sportowych autach skrzynia nie działa raczej topornie
Co do automatu nie wiem nic. W 3.2 raczej są rzadkie.
Mam do Was pytanie, jeżeli chodzi o 3.2 to co tak naprawdę może sie tam zepsuć kosztownego? i o jakich kwotach mowa?
Większość wątków jest o 2.2 i kwestia łańcucha zamyka sie w 6 koła około. Diesel wcale nie jest taki tani, miałem w grudniu małą kumulacje i włożyłem z 11 tys...
Rozglądam się od jakiegoś czasu za Brerą 3.2 i nie mogę sie nigdzie dowiedzieć konkretów, bo zazwyczaj wypowiadają się Ci którzy nie mieli, nie mają i nie planują takiego silnika, a tylko coś tam słyszeli lub przeczytali w jakimś poradniku...co z tymi panewkami, wałem, nagarem i łańcuchem? to standard czy sporadyczne przypadki? olej faktycznie co 6000 km czy przy jakims lepszym można wiecej przejechać(jak tak to jakim) i ile to tak średnio pali miedzy 13-18 czy +20 ?
Dzięki za wszelkie info
Pozdrawiam
Od maja zeszłego roku posiadam 159 z silnikiem 3.2. Co do spalania, średniej nigdy nie miałem powyżej 20l/100km, średnio było kolo 16l/100km, teraz mam troszkę więcej (myślę, że to przez felgi 19') w trasie 13 z groszami, ale jeżdżę raczej dynamicznie więc myślę, że ok. Wymieniam olej co 10tysięcy, teraz mam zalany millers trident, w tym miesiącu będę wymieniał na millersa ee.
Zawieszenie jest dosyć kosztowne bo jest wielowahaczowe.
Rozrządu nie robi się profilaktycznie. Koszta ogromne i nie wiem czy byś się zmieścił w 6 tys. Oczywiście gdybyś chciał wszystko wymienić. Dlatego tak ważne jest zmienianie oleju dosyć często. Na alfaowner były pojedyncze przypadki z rozciągniętym łańcuchem. Ale skoro ktoś zmienia olej wg książki to tak bywa.
Spalanie jest dosyć spore. Najmniejsze na tempomacie miałem 10L. Najwięcej chyba ok. 20L ale to jak spróbowałem się z gościem.
Nagar podobno się osadza. Ja osobiście zacząłem stosować liqui moly do czyszczenia wtrysków.
Ktoś kiedyś napisał ładnie na forum "jak się dba to się ma" a propos Alfy 159 3.2 ze Szwajcarii z przebiegiem 300tys. bez remontu silnika.