Strona 14 z 42 PierwszyPierwszy ... 456789101112131415161718192021222324 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 416

Temat: Dołożenie czujników parkowania (Parktonic)

  1. #131
    Użytkownik Romeo Avatar serath
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    ZG
    Auto
    AR 159SW 1.9JTDm
    Postów
    534

    Domyślnie

    olo_84 - dzięki, rozwiązuje to w całości moje wątpliwości :-)
    "Alfa comes with a great responsibility, 'cause no kid ever grew up with a picture of Passat on his bedroom wall."

    Sprzedam: Logo (przód/tył), dekielki, QV
    Polecam: Koce, kocyki, ręcznie robione maskotki

  2. #132
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,114

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Należy wymienić centralke dołożyć brzeczyk wiązka pod zderzak i 4 czujniki -osiowanie i masz fabryczne

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    Witam
    Ja też ogarnąłem temat i zamontowałem sobie oryginalne czujniki do przodu. Potrzebowałem oczywiście 4 czujników do przodu (nadają się jakiekolwiek z grupy FIAT-a byle weszły w otwór z zderzaku i ładnie wyglądały i moga być proste a nie tylko łanane na kąt 90 stopni), wiązka w zderzak przedni( są dwa rodzaje albo z halogenami lub tylko czujniki) ja zakupiłem używaną i śmiga, centralka tył + przód (trzeba wymienić bo przód nie zaistnieje, brzęczyk przód (wpina sie go tam pod kierownica gdzie są bezpieczniki jest tam jedna jedyna wolna kostka w kolorze białym!!!! Po zamontowaniu robimy włączenie funkcji wyświetlania na panelu wskaźników między licznikiem a obrotomierzem i robimy osiowanie proxy. Wszystko działa i cieszymy się z operacji!!!
    Z własnego doświadczenia powiem, że kostka w którą wpina się instalację ze zdrerzaka przedniego od czujników (znajduje się z przodu na podłużnicy z prawej strony) nadaje się do wywalenia, bo styki są utlenione, bo nie jest fabrycznie zabezpieczona korkiem. Ja musiałem ją wywalić i zakupiłem kostkę hermetyczną na 6 pinów (bo tyle idzie tam przewodów) i zamontowałem i wszystko działa jak należy.
    Koszt:
    1. zderzak przód z otworami na czujniki + malowanie 450zł
    2. centralka 100zł
    3. brzęczyk 25zł
    4. czujniki 4 sztuki 160zł
    5. instalacja do czujników 45zł
    6. kostka + gniazdo hermetyczne 15zł
    7. robota gratis sama przyjemność jak i osiowanie proxy

    Pozdrawiam i życzę miłego przerabiania.

    Jeżeli ktoś potrzebuje porady proszę pisać na priv lub mrozek_s@interia.pl

  3. #133
    Użytkownik Romeo Avatar serath
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    ZG
    Auto
    AR 159SW 1.9JTDm
    Postów
    534

    Domyślnie

    Inna sprawa - a co ze styropianami pod zderzakiem? Do wycinania czy nie koliduje z mocowaniami czujników?
    "Alfa comes with a great responsibility, 'cause no kid ever grew up with a picture of Passat on his bedroom wall."

    Sprzedam: Logo (przód/tył), dekielki, QV
    Polecam: Koce, kocyki, ręcznie robione maskotki

  4. #134
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,114

    Domyślnie

    Wywal te boczne a środkowy zostaw

  5. #135
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    dziś założyłem czujnik elektromagnetyczny.https://www.youtube.com/embed/twL_UHF8BPM

    na razie działa tak:


  6. #136
    Użytkownik Embrion Avatar simoniskier
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW, 1,9 JTDM 120/163KM
    Postów
    4

    Domyślnie Wyświetlacz czujników cofania - szerokość producent

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    niestety nie zrobiłem fotek podczas montażu bo nie mogłem znaleźć ładowarki do aparatu, ale w razie czego chętnie pomogę. Cały panel lampki trzeba rozebrać, łącznie z odklejeniem tego "szkiełka" z zewnątrz, niestety adaptacja tego wyświetlacza wymaga w miarę precyzyjnego wycięcia otworu w obudowie. Ja robiłem to małym brzeszczotem z pomocą lutownicy i pilnika. Okienka w tym czarnym pasku wybarwiłem rozpuszczalnikiem przedtem oklejając je taśmą, a precyzyjne kontury wyskrobałem lekko nożykiem przykładając linijkę.
    Uwaga: prawdopodobnie nie każdy wyświetlacz LED się tam zmieści, kupiłem najmniejszy jaki się dało, ale zabrakło dosłownie 2 mm żeby się zmieścił bez większego cięcia obudowy.





    ---------- Post added at 16:52 ---------- Previous post was at 16:49 ----------



    dzięki, sam się nie spodziewałem takiego efektu roboty było na kilka godzin ale się opłacało

    Witam, ktoś wie jakiego konkretnie producenta wyświetlacz tam pasuje? Chciałbym zmienić wyświetlacz, bo kupiłem czujniki firmy Vertex z tej strony http://allegro.pl/czujniki-parkowani...097380379.html i niestety wyświetlacz jest za szeroki do umieszczenia go w panelu. Generalnie czujniki tej firmy polecam, bo miałem je wcześniej w Focusie i działały bez zarzutu kilka lat.

  7. #137
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    To jest ten wyświetlacz tylko trzeba go rozebrać z obudowy i potem umieścić w panelu samą płytkę z diodami ale i tak nie wejdzie bez podpiłowania ,jednym słowem rzeźba panie.Też to robiłem ,pilnik w łapę albo nie wiem co dremel czy coś do obróbki plastiku i jazda.Mniejszego wyświetlacza nie dostaniesz

  8. #138
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    2011 AR 159 SW 2.0 @204KM 419Nm + 2011 Kawasaki z1000sx + 2010 KTM 990 SMT :)
    Postów
    289

    Domyślnie

    I ja się skusiłem, i zamówiłem czujniki parkowania firmy Conrad, te najprostsze, tylko z głośnikiem.

    Kilka słów o instalacji:

    Pierwsza czynność to to odpiąć masę z akumulatora, następnie zdemontować tapicerkę prawego nadkola i otworzyć zaślepkę od lamp na klapie. Jak ktoś nie wie jakiego koloru jest przewód od lampy wstecznego to u mnie okazał się on zielony. Jednakoż polecam wyciągnąć moduł żarówek (jest na zatrzaskach i po rozkładzie ścieżek zobaczyć, który pin (a w domyśle dopinany do niego kabel) odpowiada za napięcie +12V na żarówkę wstecznego.


    Jak kabel jest zlokalizowany, to odwijamy nieco taśmy z wiązki kabli za tapicerką i szukamy tego przewodu. Następnie wystarczy go troszkę oskórować (potwierdzić multimetrem - test przejścia), dokręcić zasilanie od centralki czujników i zalutować połączenie, na koniec owinąć szkotem. Masę rozwiązałem jak na trzecim zdjęciu: nakrętka na śrubę, owinąć masą gwint, na to podkładka i nakrętka, choć najlepszy byłby konektor oczkowy fi6 mm z dolutowaną masą.

    Teraz starannie odmierzamy miejsca do nawiercenia czujników, nawiercamy i wprowadzamy po kolei kable do zderzaka i przeciągamy je na prawo. Najlepiej zrobić sobie około półmetrowy haczyk i przeciągać po kolei kable od otworu do otworu, aż dociągniemy je na prawy róg zderzaka. Trza wejść pod auto i zlokalizować gumową zaślepkę w rogu bagażnika, zaraz przy nadkolu, przebić ją śrubokrętem i poprzeciągać kable do bagażnika. Na drugim zdjęcie widać gdzie śrubokręt wlazł do bagażnika. Ja od środka tej zaślepki już nie widziałem, bo mam całe auto oklejone matami


    Zostaje zabezpieczyć kable przed lataniem pod podłogą (ja wykorzystałem trytrytkę i zawiesie prawego tłumika) od środka również należy kable zabezpieczyć przed zsuwaniem się przez zaślepkę. Zapasy kabli dobrze by było pozwijać i pospinać, centralkę umocować, względnie wrzucić luzem (byle nie latała), przykleić głośniczek, podłączyć aku i przetestować system
    Ostatnio edytowane przez Bebok ; 02-07-2015 o 22:56

  9. #139
    Użytkownik Embrion Avatar simoniskier
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW, 1,9 JTDM 120/163KM
    Postów
    4

    Domyślnie

    Przykleiłem wyświetlacz na lusterko (mam nadzieję, że tymczasowo - trochę przewód wystaje z podsufitki obok lusterka, ale nie rzuca się bardzo w oczy) Przy okazji wymieniłem znaczek tylnej klapy na taki z mikrostykiem:
    http://allegro.pl/znaczek-tylny-embl...416995063.html
    Zmieniłem, bo gdy przebywałem na zewnątrz auta, a klucz był w stacyjce, to wkurzało mnie wchodzenie do środka i otwieranie klapy z podsufitki - teraz śmiga jak tralala - dzięki Konrad!

  10. #140
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    16

    Domyślnie

    Myślę nad dołożeniem do alfy sw takiego zestawu czujników w tablicy rejestracyjnej.
    http://allegro.pl/czujniki-parkowani...052267478.html

    Montował może ktoś takie, albo coś podobnego?
    Uda się taki kabel jakoś poprowadzić przez światło od podświetlenia tablicy rejestracyjnej i dalej do bagażnika do światła wstecznego? Nie chce robić żadnych dziur w zderzaku, dlatego szukam takiego rozwiązania

Podobne wątki

  1. [159] Awaria czujników parkowania
    Utworzone przez sickboy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 28-05-2024, 11:03
  2. Montaż czujników parkowania tył w 147
    Utworzone przez lutek26 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2014, 17:49
  3. Wymiana czujników parkowania
    Utworzone przez rastavman w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-07-2014, 08:54
  4. Montaż czujników parkowania tył
    Utworzone przez MyPPx w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 20:59
  5. Głośnik czujników parkowania
    Utworzone przez August w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-04-2014, 11:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory