Miałem podobną przygodę z Nokianami. Ale skończyło się na zmianie wulkanizatora. Nie wiem czemu pierwszy wulkanizator nie poradził sobie z poprawnym ustawieniem opony. Wyglądało to tak, że na maszynie koło z oponą dało się wyważyć (choć ciężarków było spooooro). A na samochodzie okazywało się, że pojawiało się spore bicie (ale przy wyższych prędkościach, ponad 100 km/h). Drugi wulkanizator na początek doważył koła przykręcone do samochodu (miał do tego specjalne urządzenie do doważania kół). I z tego co pamiętam na tym się skończyło. Było to z 5 lat temu.
Ostatnio edytowane przez jahu ; 23-04-2013 o 14:30
Ja dzisiaj odebrałem nokiany zline i mam nadzieję, że niedługo będę się mógł podzielić opinią. Mam tylko małe spostrzeżenie jeszcze przed montażem bo rant chroniący felgę jest naprawdę symboliczny i ciekawy jestem jak to będzie wyglądało po zamontowaniu.
Wreszcie w letnich papciach235/45/18 firmy jakiej jeszcze tu nikt nie wymieniał a mianowicie Tigar. Za mało przejechałem żeby coś o nich powiedzieć ale cena, wygląd, wyższy indeks prędkości, rant zabezpieczający .... narazie same plusy
![]()
Bo u nas nie są popularne serbskie wyroby "gumiarskie"prędzej Indonezja czy Chiny
Ja u żony w AR147 w tym roku założyłem na jej letnie 17 calowe felgi Zeetex HP102+ (wypr. w Indonezji), wymieniły 8 letnie ventus sporty, które miały jeszcze 6 mm bieżnika. Tak to jest jak się jeździ 5kkm na rok. Na razie przelot powyżej 100km/h żeby sprawdzić czy nie są zbyt głośne i stwierdzam że nie, a na pewno są cichsze od tych hankooków.
Witam!
Mam w dobrej cenie do kupienia opony letnie HANKOOK ale 205/55/16 opony nowe gościu pisze ze przebite dwie na bierzniku zaklejone z 2012r. zimówki mam 215/55 teraz moje pytanie cze ten rozmiar bedzie ok ?
ja mam 205/55/16 i nie narzekam.Mam takie 2 komplety lato/zima.Zalecane przez producenta sa 215 i ponoc mozna miec problemy w razie kolizji z AC ale na ile w tym prawdy i czy to ktos sprawdza.Pisze to co wyczytalem na forum
Czarna 159 SW Czarnego http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
Czy ktoś może się wypowiedzieć w temacie opony a ESP? Czy przy założeniu różnych par opon (np. 215/55 tył, 205/60 przód) nie będzie problemów z ESP/VDC? Czy komputer rożnicy szerokości nie odczyta jako różnicę przyczepności?
Różnica szerokości opon nie ma wpływu na pracę systemu kontroli trakcji, choćby z tego względu, że nie ustawia się żadnych parametrów po zmianie rozmiaru opon. System steruje pracą kół w zależności od ich aktualnej przyczepności (na co szerokość opony oczywiście wpływ ma).
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Szerokość nie ma żadnego wpływu. Ale średnica ma już spory wpływ. Przy różnych średnicach kół na osiach centralka ESP/VDC odczytuje informacje, że tylne koła kręcą się wolniej niż przednie (lub odwrotnie). Czy taka niewielka różnica będzie faktycznie powodowała jakieś niepożądane działanie (np. centralka odczyta różną prędkość jako ciągły poślizg jednej osi) to można sprawdzić tylko metodą prób i błędów. Pewna tolerancja musi być (choćby ze względu na różne zużycie opon na osiach co przekłada się przecież na niewielkie różnice średnic).
Przy tych rozmiarach (215/55/16 vs 205/60/16) różnica średnicy to 643 vs 652 mm. Różnica bardzo niewielka.
Acha, tak swoją drogą to kiedyś mi samochód nie przeszedł przeglądu jak miałem na jednej osi inny rozmiar opon niż na drugiej. Podobno jest na to jakiś przepis - opony na osiach mają mieć ten sam rozmiar. Piszę "podobno", bo nie szukałem dokładnie. A z przeglądem poradziłem sobie tak, że założyłem komplet takich samych opon.
Ostatnio edytowane przez jahu ; 24-04-2013 o 22:21