Strona 15 z 186 PierwszyPierwszy ... 567891011121314151617181920212223242565115 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 1859

Temat: Interfejsy diagnostyczne

  1. #141
    n3lly
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za info. Dużo wartości hodometru było wyzerowanych (być może też ta odnośnie DPF) , podejrzewam że ktoś mógł majstrować przy przebiegu a zapomnial wyzerować licznik wymian oleju. Póki co, prosta diagnostyka skutecznie zniechęciła mnie do zakupu .. poszukiwania trwają

  2. #142
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Witam
    Mam pytanie. Mam Alfę 159 2.4 20V Mjet, czy posiadajac kabel jak nizej:

    http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=...=40&prodid=304
    (VAG KKL USB z wbudowanym przelacznikiem pinow).

    jest mi potrzebny jeszcze jakis inny, zeby w pelni wyklorzystac mozliwosci programu np jak ELM327 z adapterem typu 1?
    Chodzi o skasowanie inspekcji oleju.
    Chce tez skontrolowac prace wtryskiwaczy - bede wdzieczny za info jakie parametry +/- oznaczaja dopuszczalna norme.

    Z tego co pisze viaken na swojej stornie ww kabel VAG KKL z przelacznikiem obsluguje wszystkie funkcje FESa, czy moze jest inaczej?
    Z gory dzieki oraz za podpowiedz kiedy i czy w ogole przelacza sie ustawienia na tym kablu 12/13, kiedy 1/9; 3 a kiedy 7.
    Poczytalem http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx ale nie jest to dla mnie oczywiste.
    NA chwile obecna przelacznik mam ustawiony w pozycji 3.
    Wole sie upewnic nim przystapie do dzialania.
    Z gory dzieki za podpowiedz.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 22-09-2011 o 20:15

  3. #143
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Ja też niedawno kupiłem ten kabelek i narazie udało mi się połączyć z silnikiem na ustawieniu 12/13. Pozostałe ustawienia pod ENGINE, ABS i AIR BAG u mnie nie działają. Nie wiem czy mam coś źle ustawione na laptopie czy może darmowa wersja FESa nie obsługuje wszystkiego. Mogę kasować błędy z komputera silnika i odczytywać parametry wtryskiwaczy i oleju. Nie próbowałem jeszcze kasować inspekcji olejowej (nie wiem czy się da).

    Nero Provocatore - AR159
    Jedna mARka - Jeden Klub - Alfaholicy

  4. #144
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Ja mam kabel VAG KKL USB i po podlaczeniu w pozycji Engine laczy sie jak nalezy, natomiast w 12/13 nie laczy sie. Moze masz cos z ustawieniami na COMach?
    Tu jest wiecej info jak ustawic: http://www.fiatecuscan.net/HowToUse.aspx
    Zakladam ze inne systemy po przelaczeniu jak np ABS tez na VAG KKL chodza (dzis to sprawdze)

    Zamierzam dokupic jeszcze ten kabel (Viaken chwilowo nie ma najnowszych ELMow ktore dzialaj bez przerobki, bo tak pewnie bym zamowil u niego):
    http://allegro.pl/elm327-elm-327-ope...821946768.html
    ELM z tego co wiem diagnozuje systemy obslugiwane przez CAN czego nie ma kabel VAG KKL - np mozna sprawdzic parktronic.
    Zakladam ze kabel z aukcji powyzej to to samo co u Viakena:
    http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=...=40&prodid=151

    Z tego co widze na stronie http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx przy Alfie 159 20V Mjet niektore systemy jak np ABS mozna diagnozowac jednym (VAG KKL) i drugim kablem ELM + adapter 1. ELM ma chyba wieksze mozliwosci dzieki obsludze CAN.

    Pytanie: j

    1. Jesli posiada sie oba ww. kable (VAG KKL z przelacznikiem + ELM ) to chyba nie potrzeba juz przejsciowek czy dodatkowych adapterow?
    2. Jak mozna sprawdzic w FES dawki wtryskiwaczy na poszczegolnych cylindrach po rozruchu ?
    (tzn ktore opcje w FESie wejsc po podlaczeniu sie z silnikiem zeby to zobaczyc chwilowo na wersji darmowej

    Dzieki z gory!
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 28-09-2011 o 12:00

  5. #145
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    1. Jesli posiada sie oba ww. kable (VAG KKL z przelacznikiem + ELM ) to chyba nie potrzeba juz przejsciowek czy dodatkowych adapterow?
    Podobno do pełniej diagnostyki trzeba mieć ELM + adapter 1 (nie trzeba wtedy KKL)

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    2. Jak mozna sprawdzic w FES dawki wtryskiwaczy na poszczegolnych cylindrach po rozruchu ? (tzn ktore opcje w FESie wejsc po podlaczeniu sie z silnikiem zeby to zobaczyc chwilowo na wersji darmowej
    W zakładce engine masz opcję podglądu korekcji wtrysków.

    Nero Provocatore - AR159
    Jedna mARka - Jeden Klub - Alfaholicy

  6. #146
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    dzieki, ale to i ja wiem, z tym ze nie widze w menu po polaczneiu z engine nic takiego z angielskiego co by brzmialo jak "korekcja wtrysków".
    Stad prosba o pomoc jaka opcje wybrac - z ang. niby powinno byc cos w stylu "fuel injectors test" czy cos takiego, ale nie znalazlem - pewnie ta opcja jest ukryta pod czyms - dla laika nie taka latwa do znalezienia.

  7. #147
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    W FES-ie jak wejdziesz w engine masz zakładkę parameters, tam poszukaj "Inj. corretion Cyl. 1", "Inj. corretion Cyl. 2".... itd.

    Nero Provocatore - AR159
    Jedna mARka - Jeden Klub - Alfaholicy

  8. #148
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Przy okazji tego tematu zapytam, czy jest znacząca różnica między wersją 2.6.1 a najnowszą wersją 3.2? Ktoś z Was używał najpierw 2.6 a potem przeszedł na najnowszą?

    Inna sprawa, że jak czytam zmiany w funkcjonalności:
    - Added Odometer writing support on all Instrument Cluster modules
    - Added possibility to manually enter service info (Date of last service, days till next service, distance till next service, etc.)

    to nie wiem czy ja źle to odczytuje??? Szczególnie pierwszy punkt "odometer writing support"? Co się kryje pod tym pojęciem.

    edit:
    już doczytałem:
    It is in "Service Interval Reset" and "XXX Instrument Panel" modules. Please note that this is a legal procedure for updating new Instrument Clusters with the real mileage of the car. So, it will only accept higher values than your current odometer reading.

    ale pytanie o różnice w wersjach 2.6 i 3.2 dalej aktualne.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 01-10-2011 o 18:32

  9. #149
    Użytkownik Rowerzysta Avatar berez
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    SMI
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 2008r. (Mod: 180KM, 400Nm)
    Postów
    308

    Domyślnie

    Panowie gdzie jest to cholerne złącze obd2?
    Przeczytałem cały wątek, przejrzałem instrukcje, przeszukałem forum (wiem że gdzieś jest odpowiedź, bo kiedyś widziałem) i się poddałem...


    EDIT:

    ok już sobie poradziłem, dla potomnych:


    Załącznik 0
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ecu.jpg
Wyświetleń:	447
Rozmiar:	105.0 KB
ID:	36682  
    Ostatnio edytowane przez berez ; 15-10-2011 o 10:27

  10. #150
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    Zakupiłem od Viakena ten Interfejs ELM 327, do tego przejściówka, co mi Viaken polecał, że to niby najlepsze do FESa.
    Teraz zaczynam mieć wątpliwości ponieważ nawet w nikłych instrukcjach na płytce jest mowa o tym kablu z przełącznikiem. Ja takowego nie mam, więc skąd czy ten kabel będzie dobrze działał i będę mógł nim zweryfikować wszystko ?

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Interfejsy diagnostyczne ODB2 dla Gilietta pod wspólpracę ze smartfonem
    Utworzone przez barnio w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-05-2015, 16:31
  2. [Giulietta] Interfejsy diagnostyczne Giulietta
    Utworzone przez arturo132 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-11-2013, 08:50
  3. czy te interfejsy się czymś różnią? (obd2)
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-06-2009, 20:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory