Strona 9 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 160

Temat: Po jakim przebiegu rozrząd 1.9 JTDm 150 KM?

  1. #81
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Wg. Instrukcji olej też powinno się wymieniać co 30 tys. Rozumiem że wymiana go co 10 tys to fanaberia i strata pieniędzy. Jeżeli chodzi o rozrząd czy inne rzeczy, które leca na pierwszy to są one znacznie lepszej jakości niż te które Kupujesz pozniej w sklepie.

    Wysłane z mojego HTC 10 evo przy użyciu Tapatalka

  2. #82
    Użytkownik Ogier Avatar MarcinDGR
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Wąsosz DGR
    Auto
    Alfa 159 2.4 JTDm
    Postów
    193

    Domyślnie

    Ciekawe jak wyglądała by lepkość tego oleju po 30tys...15tys to jak dla mnie duży przebieg na jednym oleju a co dopiero 30tys heh...Jak bym miał wymieniać olej tak jak książka pisze to bym musiał co 3 lata wymieniać bo 10tys robie gdzieś rocznie

  3. #83
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Lubartów
    Auto
    Alfa 159SW 2,4 JTD 210CV. Alfa 159SW 1,9 150CV, Alfa 166 2,4 140CV, była Alfa 156SW 2.4 175CV
    Postów
    44

    Domyślnie

    Nie ma problemu z gwarancją daje ją producent części, tylko jest warunek musi być cały zestaw producenta więc nie ma możliwości mieszani INA, dayco itd. to jest jeden warunek a dwa musi zakładać odpowiedni zakład w tej chwili nie pamiętam ale specjalnie dla chętnych mogę zapytać przedstawicieli w hurtowniach. Co do oleju to chyba nie do końca doczytałeś. "(**) Olej silnikowy i filtr powinny być wymieniane po zaświeceniu się lampki sygnalizacyjnej w zestawie wskaźników (patrz rozdział “Lampki sygnalizacyjne
    i komunikaty”) lub co 24 miesiące.
    W przypadku samochodu eksploatowanego głównie w mieście lub w warunkach klimatycznych szczególnie trudnych lub przy niskim rocznym
    przebiegu kilometrów konieczna jest wymiana oleju silnikowego i filtra co 12 miesięcy." strona 227
    Przebiegi są w alfie ustawiane co 20tyś. to i tak dużo. Dwa niestety jakość naszych paliw a także innych płynów pozostawia troszkę do życzenia. Większość jeśli nie wszystkie w tej chwili nie pamiętam są rozlewane w dwóch rafineriach. Sorki ale sprowadzając swego czasu auta z zagranicy po leasingowe robiłem przegląd startowy (filtry, oleje z reguły rozrząd). Filtr paliwa wyglądał przyzwoicie a zobacz co się dzieje w naszych filtrach po 10 tyś. Ps. auta były zakupowane na aukcjach dealerskich gdzie wszystko było jasno i uczciwie opisane i nie zdarzyło się aby samochód miał nawet nawet jedną więcej rysę niż w opisie. Często było tak że samochód gorzej się prezentował na fotach w rzeczywistości połowę tego nie było widać.

  4. #84
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2017
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    Alfa Romeo 159 3.2 260 KM Q4, 2007 rok
    Postów
    21

    Domyślnie

    Według mnie rozrząd to 80-100 tyś.km to jest bezpieczny przebieg, ale wiadomo, lepiej wcześniej niż potem mieć ciekawe przygody z silnikiem A olej to zależy od jakości ale interwał większy niż 15 tyś. albo dłuższy niż 2 lata to dla mnie już dużo...

  5. #85
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Lubartów
    Auto
    Alfa 159SW 2,4 JTD 210CV. Alfa 159SW 1,9 150CV, Alfa 166 2,4 140CV, była Alfa 156SW 2.4 175CV
    Postów
    44

    Domyślnie

    Opowiem jedną historię od razu zaznaczę że nie jest mojego autorstwa ale bardo odzwierciedla nasze społeczeństwo i myślenie zaznaczam że jestem z prowincji czy też wsi jak kto woli... „ są święta młodo młodo upieczona para robi wybory( tzn wędzi szynkę kiełbasę itd.) świeżo zaślubiona panna robi szynkę i trach na końcu odcina po 5cm szynki z jednej i drugiej strony.. mąż że jest z innych regionów pyta dlaczego tak robisz....bo wież moja musia tak robiła i tak trzeba. Jako że młody i ambitny poszedł dalej tym tropem dobrze że babcia jerze żyła i zadaje pytanie babciu dlaczego trzeba obcinać tą szynkę po 5 cm z każdej strony. Widzisz wnusiu miałem za kurtą misę aby ją całą zanurzyć w panierce dlatego obcięłam końce.” Tak jest właśnie jest z naszym życiem i z tym co robimy... 60 czy też 70 tyś to za mało na nasz rozrząd. Z znowu 30 tyś to za dużo na wymianę oleju. Chociaż abstrahując od życia w idealnych warunkach 30 tys. przejechane na autostradzie w idealnych warunkach to nie jest za duży przebieg do wymiany oliwy. Patrząc z drugiej strony jadąc jeden dzień OS lub innych wyzwań to jest czasem powód aby wymienić oliwę. To samo tyczy się rozrządu i innych materiałów eksploatacyjnych.... Przejdź 5 tyś po serpentynach w górach na maksa i 30 tyś na spokojnie na autostradzie. Które materiały dostaną bardziej ??? Czy lepiej zrobić wtedy przegląd po 5 10 15 a może 30 tyś przeglądu.
    Ale u nas niestety w PL ja też na tą się czasami łapię a w szczególności przy stole jest ekspertem od ekonomiki, teologii, medycyny i wiedzy technicznej nie patrząc na zakres tej techniki...
    A na koniec wrzucając kamyczek jeszcze do ogródka co ile zmieniacie płyny chłodnicze hamulcowe, filtry powietrza, paliwa, oleju i jak z waszą ekonomią kiedy zmieniacie biegi, jak z ozywaniem klimy wiosna lato jesień zima.

  6. #86
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,114

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiedzmaak Zobacz post
    Wg. Instrukcji olej też powinno się wymieniać co 30 tys. Rozumiem że wymiana go co 10 tys to fanaberia i strata pieniędzy. Jeżeli chodzi o rozrząd czy inne rzeczy, które leca na pierwszy to są one znacznie lepszej jakości niż te które Kupujesz pozniej w sklepie.

    Wysłane z mojego HTC 10 evo przy użyciu Tapatalka
    Tak można zmieniać olej co 30000tyś km ale raz się uda a raz nie i wtedy kilka stron na forum co mogło być przyczyną.
    Najpierw nierówna praca, później klepanie, następnie turbina, panewka i później korba z boku silnika wychodzi.
    10000 -15000 to jest rozsądna granica zmiany oleju i jeszcze nikomu się silnik nie rozpadł od tego, że zmieniał wcześniej olej niż zakładał to producent. A w drugą stronę to już na pewno dużo silników padało.
    Tyle w tym temacie.

    PS
    Kto jak serwisuje to albo jeździ albo niestety naprawia i narzeka. Niezależnie czy to będzie Alfa czy Audi czy Merc

  7. #87
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiedzmaak Zobacz post
    Wg. Instrukcji olej też powinno się wymieniać co 30 tys. Rozumiem że wymiana go co 10 tys to fanaberia i strata pieniędzy. Jeżeli chodzi o rozrząd czy inne rzeczy, które leca na pierwszy to są one znacznie lepszej jakości niż te które Kupujesz pozniej w sklepie.
    Wg instrukcji powinno zalewać się silniki selleną, która jest największym gównem jeżeli chodzi o oleje. Jak wymieniasz co 30kkm olej i chcesz wymieniać rozrząd co 150kkm to nie dziw się, jak alfa padnie przed osiągnięciem 250kkm. Pierwsza padnie turbina
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"

  8. #88
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciej69 Zobacz post
    Wg instrukcji powinno zalewać się silniki selleną, która jest największym gównem jeżeli chodzi o oleje. Jak wymieniasz co 30kkm olej i chcesz wymieniać rozrząd co 150kkm to nie dziw się, jak alfa padnie przed osiągnięciem 250kkm. Pierwsza padnie turbina
    Chyba źle się wyraziłem. Rozrząd robię co 60kkm olej 10 max 15 tys i wymiana.



    Wysłane z mojego HTC 10 evo przy użyciu Tapatalka

  9. #89
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Lubartów
    Auto
    Alfa 159SW 2,4 JTD 210CV. Alfa 159SW 1,9 150CV, Alfa 166 2,4 140CV, była Alfa 156SW 2.4 175CV
    Postów
    44

    Domyślnie

    Każdy ma swojej jakieś przyzwyczajenia co do przeglądów kiedy co wymienia. Częste wymiany na pewno nie zaszkodzą autku, natomiast zbyt wydłużone okresy bez przeglądowe na pewno skróca jego żywotność. Powołanie się przez mnie na instrukcje zostało zbyt dosłownie potraktowane. Ja w swoich autach wymieniam rozrząd tak jak podaje instrukcja i 15-20% przebiegu. Nigdy mi się pasek nie zerwał. Średnio rocznie moimi autami robimy około 70tyś. Co do oleju i filtrów paliwa, powietrza, oleju, pyłkowego to staram się nie przekraczać 15tyś i nie rzadziej niż raz na rok. Przy wymianie rozrządu zawsze wymieniam płyn chłodniczy, rozrząd zawsze wymieniam komplet + pompa wody a także pasek wielo-rowkowy z kompletem napinaczy.Przy wymianie klocków zawsze wymieniam płyn hamulcowy. Jakość płynów hamulcowego, chłodniczego i olejowego kontroluję co jakiś czas. Sam także dokonuję napraw i nigdy nie miąłem problemów z autem.

  10. #90
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Maciej69
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 08r, Chrysler Crossfire, Lincoln Navigator mk3, Chevy Astro Starcraft
    Postów
    440

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiedzmaak Zobacz post
    Chyba źle się wyraziłem. Rozrząd robię co 60kkm olej 10 max 15 tys i wymiana.
    Druga część zdania nie powinna być adresowana do Ciebie, mój błąd :>
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców"

Podobne wątki

  1. 159 JTDM o przebiegu ponad 200tys km
    Utworzone przez Bolsik w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 28-08-2013, 11:33
  2. [159] Po jakim przebiegu należy wymienić rozrząd a AR 159
    Utworzone przez Basia w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 16-10-2012, 21:32
  3. [159] Opony z jakim indeksem nośności do 2.4 JTDm
    Utworzone przez afoka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-03-2011, 15:07
  4. [159] Czy w Q-Tronic'u z 2006 trzeba wymieniać filtr i olej? Przy jakim przebiegu?
    Utworzone przez warsztatpusz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-08-2010, 11:07
  5. [155] Po jakim przebiegu regulować zawory?
    Utworzone przez lysy76 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 05-04-2008, 22:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory