pytanko do alf-a147 jak zamówić taki olejek bezpośrednio z tej strony w linku co podałeś. Ne bardzo idzie rozczytać tę stronę.
pytanko do alf-a147 jak zamówić taki olejek bezpośrednio z tej strony w linku co podałeś. Ne bardzo idzie rozczytać tę stronę.
Ja zamówiłem w tym sklepie i odebrałem osobiście:
http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...292981453.html
jest też tu troszkę taniej:
http://allegro.pl/lodz-liqui-moly-to...326008722.html
a tu jest polska strona:
http://www.liqui-moly.pl/firma/siec-...=partner&id=10
Do DPF najważniejsze żeby olej spełniał normę C3. Były też chyba C2 ale ekspertem nie jestem.
Były:
159 1.9 JTDM 2006
156 2.4JTD 2002
Oststnio byłem na wymianie oleju w ASO FIAT i silnik został zalany Selenią WR 5W-40. Pytałem dlaczego nie Selenią WR 5W-30 Pure Energy spacjalną do dpf-a. Usłyszałem, że 5W-40 zaleca producent i jak chce to oczywiscie mogą zalać mi 5W-30 ale na moją odpowiedzialność. 5W-30 jest rzadszym olejem i przy wyższych temperaturach daje gorsze smarowanie.
Myślę, że nie ma żadnego ryzyka i można te oleje stosować zamiennie, z tym, że WR PE czyli 5W30 jest dedykowany do DPF. Poniżej zestawiłem informacje nt. stosowania, panuje typowo włoski chaos:
1. Selenia WR 5W40 to olej dedykowany do diesla, brak informacji o DPF,
2. Selenia WR 5W30 Pure Energy to olej dedykowany do diesla z adnotacją, że został wymyślony do aut z DPF. Spełnia też normę C2 (lub C3, nie pamiętam), która opisuje przydatność do DPF.
3. Polska instrukcja do 159 z 2009r podaje stosowanie WR PE do 2.0jtdm, 1,9jtdm 8V i 1,9jtdm 16V
4. Polska instrukcja podaje stosowanie WR 5W40 tylko do 2,4jtdm (!?!?!?)
5. Polska strona koncernu FL, czyli producenta (teraz chyba należy do Petronas) podaje WR 5W40 do wszystkich diesli. Stronka jest nieaktualna, bo nigdzie nie ma mowy o stosowaniu WR PE
6. Włoska strona producenta zaleca lanie WR PE cczyli 5W30 do wszystkich jtdm.
Wg mnie najrozsądniejsze jest lanie WR do diesla bez DPF (trochę niższy koszt) i WR PE do wszystkich jtdm z DPF (ze względu na żywotność i ochronę filtra).
Do mojego 2,4 leję WRPE.
Bardzo dobre zestawienie, SuperglidePrzy okazji unaocznia, jakie bzdury wymysla producent samochodów w kwestii oleju... Podobnie jak Ty uważam, że najrozsądniej do DPF brać olej ze specyfikacją Cx. Ja akurat leję Motula, ale najwazniejsza jest zgodność z normą.
P.S.WR Pure Energy spełnia normę C2. Selenia K Pure Energy spełnia C3.
Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17
Ja śmigam na TOTAL QUARTZ 5W30, jestem zadowolony![]()
aro_1977 ponieważ TopTec 4200 ma normę C3, ma mniej popiołu - coś 0,6 i ma więcej aprobat producentów samochodów, a TopTec 4300 norma C2 popiół 0,8 ....
Wymieniać by długogeneralnie TopTec 4200 ma lepsze parametry
specyfikacja TopTec 4200:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf/$file/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf
specyfikacja TopTec 4300:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3740%20Top%20Tec%204300-EN.pdf/$file/3740%20Top%20Tec%204300-EN.pdf
Witam.
A do mojego został nalany Castrol Edge Turbo Diesel 5W40. Wg producenta posiada klasę jakości C3, tu link do strony produktu: http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7028274
Co o nim myślicie?
Cos jeszcze... Firma Castrol do Alfy 159 SW z silnikiem 1,9 JTDM 8V rekomenduje 0W40: http://www.castrol.com/castrol/ifram...tentId=7060743 Ma klasę jakości C2/C3
A tu jego specyfikacja: http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7028275
Ostatnio edytowane przez ozeo66 ; 29-11-2010 o 21:12