Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #1911
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał pushq Zobacz post
    Praktycznie każda wyszukiwarka olejów do 159 2.4 podaje oleje wysokopopiołowe. Zobacz sobie na stronie Liqui Moly, Motula i innych producentów. Po prostu mają jakieś beznadziejne dane.
    No wlasnie tez sprawdzalem to z mobilem i innymi. Tylko dlaczego dla 1.9 jtdm jest juz plej o niskiej zawartosci popiolow w przypadku millersa trident longlife i to 5w30?
    Nie wydaje mi sie to bledem bo do 3.2jts tez jest tylko trident. Widze analogie ze wysokiej mocy silniki maja zalecany olej z popiolami mimo tego ze jest dpf w 2.4jtd

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Dokładnie. Do 2008 roku dla 2.4 instrukcja podaje normę oleju, do której łapią się oleje full saps. Zresztą do wyszukiwarek internetowych trzeba podchodzić z przymróżeniem oka.
    Jest rozdzial na roczniki do 2008 i po 2008. W obu przypadkach ten sam olej trident 5w40 nie longlife

  2. #1912
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał szaq Zobacz post
    No wlasnie tez sprawdzalem to z mobilem i innymi. Tylko dlaczego dla 1.9 jtdm jest juz plej o niskiej zawartosci popiolow w przypadku millersa trident longlife i to 5w30?
    Nie wydaje mi sie to bledem bo do 3.2jts tez jest tylko trident. Widze analogie ze wysokiej mocy silniki maja zalecany olej z popiolami mimo tego ze jest dpf w 2.4jtd

    - - - Updated - - -



    Jest rozdzial na roczniki do 2008 i po 2008. W obu przypadkach ten sam olej trident 5w40 nie longlife
    Wyszukiwarka Millersa pokazuje oleje, które odpowiadają temu co zaleca producent.
    Po prostu producent zaleca oleje, którym parametrami odpowiada już TRIDENT, i jest on wystarczający, pomimo, iż jest on najniżej sklasyfikowanym produktem Millers Oils.
    Daje to do myślenia, jak "cienkie" są produkty zalecane fabrycznie, skoro podstawowy produkt innej marki jest dla nich odpowiednikiem, a mamy jeszcze całą paletę produktów PREMIUM.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #1913
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Akurat tego podejścia nie czaję. OK - Trident się nadaje, jak też olej Orlen, Lotos czy inny Venol Wklepałem sobie do tej wyszukiwarki 2.2 JTS (co ciekawe na liście w 159 jest silnik 2.5 MPI ??), no i wyskoczył również Trident. A brakuje równoległej propozycji z półki premium. Także chyba wszyscy producenci mają te wyszukiwarki w nosie i podają to, co się najlepiej sprzedaje, bo jest dobre i tanie
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #1914
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Także chyba wszyscy producenci mają te wyszukiwarki w nosie i podają to, co się najlepiej sprzedaje, bo jest dobre i tanie
    Jest w tym jakiś sens i logika, aczkolwiek jeśli o mnie chodzi, to raczej mało stosujemy Tridentów.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  5. #1915
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Bo się znasz
    A jak wchodzę do lokalnego serwisu to stoi piedestał z Castrolem albo beczka Mobila 10W40, który się przecież nadaje do wszystkiego łącznie z kosiarkami. Jak goście zobaczyli u mnie pod maską naklejkę Penrite to miny strzelili jakbym na rzepakowym jeździł... Nawet tłumaczyć im nie próbowałem.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #1916
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Wyszukiwarka Millersa pokazuje oleje, które odpowiadają temu co zaleca producent.
    Po prostu producent zaleca oleje, którym parametrami odpowiada już TRIDENT, i jest on wystarczający, pomimo, iż jest on najniżej sklasyfikowanym produktem Millers Oils.
    Daje to do myślenia, jak "cienkie" są produkty zalecane fabrycznie, skoro podstawowy produkt innej marki jest dla nich odpowiednikiem, a mamy jeszcze całą paletę produktów PREMIUM.
    Nie przesadzajmy, bo akurat tylko w 3 silnikach 2,2 jts 3,2 oraz 2.4 jtd sa tylko do wyboru oleje jednej kategorii. Kazdy inny silnik w 159 ma do wyboru olej premium. Zreszta to w interesie producenta oleju jest zaproponowanie olejow premium aby je sprzedac. Dla przykladu nawet do 146 sa do wyboru 3 oleje z kazdej polki cenowej.

    Ja sie na olejach nie znam, zawsze sie bralo jak zalecal producent. Teraz jak sa DPFy to sie powinno stosowac mniej popiolowe oleje - ok ale tu jest innaczej. Popiolowe oleje maja wiecej zwiazkow uszlachetniajacych i lepsze smarowanie ? tak slyszalem ale nie wiem nie znam sie. Jesli tak to wnioskuje ze producent ma w d... dpfa i woli aby silnik lepiej byl smarowany i to w wyzszych temperaturach (dlatego 5w40 anie 5w30). Jesli tak to ja tez mam w d... dpfa i wole lepsze smarowanie silnika. Tak jak juz pisalem dotyczy to tylko 3 silnikow ktore maja troche mocy.

    Pytanie jak bardziej/szybciej sie dpf zatyka w przypadku olejow popiolowych?
    Ostatnio edytowane przez szaq ; 29-05-2016 o 20:19

  7. #1917
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Producent ma też w dupie użytkownika, skoro zaleca wymianę oleju co 30 000 km. Tu się kłania zdrowy rozsądek.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #1918
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    A producenci olejow produkuja oleje ktore maja tyle przejechac, ale co z tego ?

    W sumie to poczytalem i okazuje sie ze wysokopopiolowe oleje zatykaja popiolem DPFa a co za tym idzie pozniej dpf nie daje sie zregenerowac. Ok nowy kosztuje 1000 zł nie sa to jakies chore pieniadze w stosunku do awarii silnika spowodowanej zlym smarowaniem. Jak sie zatka to wymienie na nowy.

  9. #1919
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    W tej cenie to nowy DPF zamiennik
    Jeśli wlejesz dobry olej mid saps i będziesz go wymieniał regularnie (ze swojej strony do diesla polecam Penrite Enviro+5W40), nic złego się Twojemu silnikowi ani DPF nie stanie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #1920
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    I chyba tak zrobie. Problem w tym, ze zasugerowalem sie zaleceniami i kupilem 6 litrow tego oleju a w sobote go wymienilem. Z racji tego ze lepiej zapobiegac niz naprawiac zrobie plukanke tym olejem i wleje ten co jest pod dpf.
    Ile trzeba pojezdzic km zeby przeplukac silnik ?
    Pojde raczej w oleje millersa bo tego oleju penrite nie znam nawet z nazwy dzieki za propozycje magil.

    Pablo jakiego millersa oprocz trident longlife 5w40 polecisz do 2.4 jtdm z dpf
    dzieki

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory