Strona 4 z 99 PierwszyPierwszy 123456789101112131454 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 984

Temat: Przy włączonej klimatyzacji coś brzęczy, nasila się wraz z obrotami

  1. #31
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Czechowice-Dziedzice
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 16V; AR GIULIETTA 2.0 JTDm 170KM
    Postów
    82

    Domyślnie

    witam,
    jak napisalem w jednym z moich ostatnich postow w tym temacie, chcialem przedstawic moje obserwacje, oczekujac jednoczesnie na odpowiedzi ...
    otoz ... napelnilem klime, chlodzi (nie ma zadnych problemow), ale ... mialem ostatnio okazje zrobic wieksza ilosc kilometrow w roznych warunkach drogowych (autostrady, zwykle drogi, brak drogi ) i ... klima chlodzi bez zarzutow, ale w momencie wiekszego i dluzszego (jesli chodzi o czas) obciazenia silnika, np. redukcja biegu (przy wyprzedzaniu, czy tez gorka) przy ostrej jezdzie nagle klimatyzacja przestaje chlodzic, a w zamian pojawia sie brzeczenie trwajace 3-4 sek, potem brzeczenie ustaje na ok 10-15 sek i ponownie sie pojawia. To "zjawisko" trwa moze z 10 razy brzeczenie-ustaje-brzeczenie-ustaje itd i co CIEKAWE podczas tego brzeczenia odczuwalny jest tak jakby spadek mocy na pedale gazu. W tym czasie klima nie chlodzi. Potem znowu sie uruchamia i wszystko wraca do normy, az do momentu gdy damy autku po d*, tzn TYLKO gdy nagle zwiekszymy obciazenie silnika i "pociagniemy go".
    Chcialem zaznaczyc ze przyspieszajac spokojnie klima dziala, jadac szybko np 210km/h klima dziala. Problem powstaje tylko przy naglym, dluzszym obciazeniu silnika.

    Dziwne, ale prawdziwe ... Ktos cos na ten temat moze powiedziec, zna/mial podobny przypadek ?

    dzieki, pozdr
    seba
    Ostatnio edytowane przez SebaF ; 07-06-2011 o 06:13

  2. #32
    kulfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał wenus Zobacz post
    U mnie po świeżym nabiciu (a w zasadzie dobiciu do pełna po zimie) -> też hałas ustał.
    Potwierdzam - jest to chyba norma w 159.

  3. #33
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Czytałem że w nowych autach jest opcja że w momentach większszych obciązeń (wyprzedzanie) komputer wyłącza klimę żeby nie tracić mocy potrzebnej do szybkiego zakończenia manewru wyprzedzania

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał bera5 Zobacz post
    Czytałem że w nowych autach jest opcja że w momentach większszych obciązeń (wyprzedzanie) komputer wyłącza klimę żeby nie tracić mocy potrzebnej do szybkiego zakończenia manewru wyprzedzania
    To byłoby logiczne rozwiązanie - bezpieczeństwo kosztem chwilowej utraty komfortu (chociaż słabsze działanie klimy lub jej wyłączenie nawet na 30 sek. nie spowoduje raczej odczuwania tego jako znacznego dyskomfortu - co innego jeżeli wyprzedzasz co chwilę długą kolumnę cieżarówek...)
    AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
    AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)

  5. #35
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Murray
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Brańsk
    Auto
    ...Na zawsze Mazda 323 F BP i kiedyś Alfa Romeo159 JTD lub MPI...
    Postów
    120

    Domyślnie

    Bez sens bo niby skąd Alfa 159 ma wiedzieć że nastepuje manewr wyprzedzania. Namierza auto do wyprzedzania czy po obrotach, włączonym kierunku. Głupota jakaś. Co do dźwięku polukajcie wiatraki od klimy przy chłodnicy czy jakiś luzów nie mają i nie dotykają elementów który powoduje brzęczenia. Druga opcja mała ilość środka smarnego do sprężarki.
    <<-<---Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath--->->>

  6. #36
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Czechowice-Dziedzice
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 16V; AR GIULIETTA 2.0 JTDm 170KM
    Postów
    82

    Domyślnie

    Cytat Napisał Murray Zobacz post
    Bez sens bo niby skąd Alfa 159 ma wiedzieć że nastepuje manewr wyprzedzania. Namierza auto do wyprzedzania czy po obrotach, włączonym kierunku. Głupota jakaś. Co do dźwięku polukajcie wiatraki od klimy przy chłodnicy czy jakiś luzów nie mają i nie dotykają elementów który powoduje brzęczenia. Druga opcja mała ilość środka smarnego do sprężarki.
    Murray,
    specjalnie kilkakrotnie zaznaczylem, ze chlodzenie wylacza sie przy naglym obciazeniu silnika CZYLI manewr wyprzedzania, jazda pod gorke, redukcja biegu i jednoczesnie ostra jazda -> ZNACZNE, NAGLE OBCIAZENIE SILNIKA i kontynuacja jazdy w takich warunkach, a nie ze Alfa rozpoznaje ze chcemy wyprzedzac, bo np. wlaczamy kierunkowskaz.

    Ciekawi i zastanawia mnie fakt dlaczego nim klima znowu znacznie chlodzic (a trwa to ok. 1-3 minut) wydaje ona okresowo dziwny metaliczny dzwiek (jak opisalem powyzej) i odczuwalne to jest na pedale gazu.
    Smarowanie nie ma tu nic do rzeczy, bo klima dziala/chlodzi bez zarzutow przy "normalnej" eksploatacji.
    Czyzbym musial sie uklonic przed ludzmi z ASO ?

    seba
    Ostatnio edytowane przez SebaF ; 09-06-2011 o 12:57

  7. #37
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jar.w
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW Q4 | 3.2 JTS 260KM | 2006
    Postów
    203

    Domyślnie

    Ze swojego doświadczenia mogę potwierdzić - u mnie przyczyną brzęczenia też był niski poziom czynnika chłodzącego. Mam natomiast w związku z tym jeszcze dwa pytania:
    - Wiadomo, że sprężarka klimy smarowana jest olejem zawartym w czynniku. Co się stanie, gdy będzie go za mało? Czy sprężarka będzie próbowała chodzić "na sucho" aż się w końcu zatrze, czy jest jakieś zabezpieczenie, które ją odłączy przy minimalnej ilości płynu?
    - W AR156 klimatronik blokował działanie sprężarki poniżej +2C - czy w 159 też jest taki system?
    AR 159 Sportwagon Q4 | 3.2 JTS 260KM | 2006r. - Bestia
    Była:
    AR 156 Sportwagon FL | 1.9 JTDm 140KM | 2003r. - Bella

  8. #38
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Murray
    Rozmawiałem na ten temat w serwisie to nie głupota - tylko chodzi o to że jak Potrzebujesz maksymalnej siły przyspieszania to ją dostajesz. W poprzedniej AR 156 specjalnie wyłaczałem klimę żeby pociągnąć przy wyprzedzaniu z maksymalna mocą

  9. #39
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Murray
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Brańsk
    Auto
    ...Na zawsze Mazda 323 F BP i kiedyś Alfa Romeo159 JTD lub MPI...
    Postów
    120

    Domyślnie

    Cytat Napisał jar.w Zobacz post
    Ze swojego doświadczenia mogę potwierdzić - u mnie przyczyną brzęczenia też był niski poziom czynnika chłodzącego. Mam natomiast w związku z tym jeszcze dwa pytania:
    - Wiadomo, że sprężarka klimy smarowana jest olejem zawartym w czynniku. Co się stanie, gdy będzie go za mało? Czy sprężarka będzie próbowała chodzić "na sucho" aż się w końcu zatrze, czy jest jakieś zabezpieczenie, które ją odłączy przy minimalnej ilości płynu?
    - W AR156 klimatronik blokował działanie sprężarki poniżej +2C - czy w 159 też jest taki system?
    Co do sprężarki automatycznie powinna odłączyć funkcjonowanie obiegu jak jest za mało czynnika(olej-czynnik R-134a). Po to by nie chodziła na sucho, gdzieś napewno jest czujka od tego. Przynajmniej u mnie tak było w Maździe jak wywaloało mi czynnik przez nieszczelności układu. Czujka odłącza układ i wentylator, mimo że klima włączona.
    Co do blokad w temp. minusowych każde auto posiada jakąś tolerancje do odłącznia klimy na zimę. U mnie jest to -5C.

    A wcześniej co kolega pisał ja jak wyprzedzam też wyłączam klimę bo to duże obciążenie ale jak i wyprzedzam z włączona klimą to w moim aucie nic nie brzęczy.
    Co do tych waszych brzęczeń no to nic innego chyba jak jakieś wady fabryczne albo konstrukcyjne. Bo tak nie powinno być mimo mniejszej ilości chłodziwa, obrotów itd. Jak już coś to tylko powinna słabiej chłodzić.
    <<-<---Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath--->->>

  10. #40
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Czechowice-Dziedzice
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 16V; AR GIULIETTA 2.0 JTDm 170KM
    Postów
    82

    Domyślnie

    witam,
    Panowie jest diagnoza odnosnie wylaczania sie klimatyzacji i brzęczenie podczas naglego obciazenia silnika (zjawisko opisane przeze mnie w dwoch wczesniejszych postach).
    Do wymiany ... czujnik (sterownik) klimatyzacji, czyli presostat (145 zl - oryginal) + osuszacz (130 zl - Valeo) + robocizna.

    pozdr
    seba

Podobne wątki

  1. Brak mocy przy włączonej klimatyzacji 2.4 jtd cf3
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-07-2014, 08:36
  2. [159] Brak wspomagania przy włączonej klimatyzacji.
    Utworzone przez tuczi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 20:49
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 17:36
  4. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 18:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory