Przestań się tak podniecać i czytaj ze zrozumieniem. A niestety Cię rozczaruję, ale te stuki mogą pochodzić od skrzyni (łożyskowanie wałków). I nie napisałem, że wymiana oleju pomoże, tylko stuki pojawiły się wskutek wymiany oleju, ponieważ zanieczyszczenia, które do tej pory uszczelniały łożyska, mogły zostać wypłukane świeżym olejem.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
A jak po wymianie sprzęgła, wysprzęglika i dwumasy na nowe ten dźwięk jest dalej?
Kolego, objawy padającej m32 to właśnie szumy, wycie, szuranie lub stukanie...jest obszerny wątek o tej skrzyni, poczytaj i się przekonasz jakie symptomy mieli różni użytkownicy. Moja poprzedniczka 1.9 8v najpierw wyła na 5 i 6 biegu, później stukała.
Nikt na 100% przez internet tego nie zdiagnozuje, ale jest to bardzo prawdopodobne i należy sprawdzić skoro sprzęgło kpl z dwumasą jest nowa. Zanim będziesz dla kogoś nieprzyjemny, zastanów się czy masz w ogóle rację.
Pozdrawiam
Widać mało wiesz, skoro twierdzisz, że łożyska potrafią tylko szumieć.
Tutaj inny przykład stukającej skrzyni
https://youtu.be/Q10wMnucrXk
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Przy odpalaniu i gaszeniu z wciśniętym sprzęgłem jak jest(stuki szarpanie silnikiem)? Stuki są dopiero po puszczeniu sprzęgła? Jak wciskasz sprzęgło to rozłączasz skrzynie dlatego stuków nie ma. Na luzie spróbuj delikatnie bez sprzęgła ruszać dźwignią w kierunku zapięcia biegów będzie czuć opór , jak stuki ucichną to jest prawdopodobieństwo uszkodzenia skrzyni biegów.
Maxer86 - przy dopaleniu żadnych objawój odpala odrazu bez szarpnięc itd, dzis pojezdziłem troche samochód sie rozgrzał i na postoju puściłem sprzęgło i cisza....trwała pare ekund potem znow 3-4 raszy zagrało głośno i znow cisza i znow po chwili zabrało z 10 sekund i ustało i tak wkółko , po wduszeniu sprzegła błoga cisza, na półsprzegle jak trzymam to slychać stuki jak wdusze cisza bez wduszonego sprzegła raz gra raz nie gra![]()
z tego co widzę to autor pisze że dwumas stary został.... ja tylko nie rozumiem, jak można zapłacić mechanikowi za diagnozę, usługę i części skoro to nic nie pomogło??? powinien zrzucać skrzynię i szukać aż się czegoś nauczy a nie naprawiać samochód metodą prób i błędów gdzie za wszystko płaci klient!
Autor pisze też że skrzynia działa poprawnie i cicho podczas jazdy, więc? owszem robiłem przypadki rozsypania się M32 gdzie zużyte łożyska uszkodziły tylną obudowę skrzyni ale w takich przypadkach skrzynia pracowała głośno przez latające wałki szczególnie 3-go i 4-go biegu, zdjąć dupkę skrzyni to 10 min roboty i już wiadomo a wadą fabryczną tej skrzyni jest za ciasne pasowanie wzdłużne wałków
Więc naprawiasz te skrzynie i nie wiesz co się może posypać i jak?
Włącz sobie mój filmik. Na początku u mnie grzechotało tylko po rozgrzaniu i rzadko. Wymieniłem dwumas, bo tak mi mądrzy doradzali. Wlałem przy tym świeży olej i co... dupa blada. Wtedy dopiero się zaczęło. Stukało cały czas. Skrzyni nie rozbierałem, ale rozmawiałem ze specjalistami, którzy robią te skrzynie. Wskazywali m.in. na łożyskowanie wałka sprzegłowego. Żadnych wibracji, w czasie jazdy cisza. Zrobiłem z tym ok 15 kkm jeśli dobrze pamiętam. Teraz jeździ nowy właściciel, nie wiem czy coś z tym robił. Raczej niegroźna usterka.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10