Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Dziwne stukanie i opiłki w oleju 2.2JTS

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alafa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    3

    Domyślnie Dziwne stukanie i opiłki w oleju 2.2JTS

    Hej.
    Mam 2 problemy. 1. dziwne stukanie dokładnie takie samo jak na filmie: tutajmacielink!youtube.com/watch?v=UzwJe6H8dyQ - wsłuchajcie się, w tle słychać dziwne dźwięki, w 16 sek. - 17 sek. słychać najlepiej. Dźwięk jest dokładnie taki sam tylko stukanie słychać z trochę mniejszą częstotliwością. Problem nr 2. Dziś przy wymianie oleju mechanik znalazł opiłki. Ostatnio olej wymieniałem 10 tys. km temu, dokładnie rok temu, zaraz po kupnie. Silnik pracuje cały czas na tym samym oleju, 5W40 Castrol. Zawsze był ten sam. Auto posiadam od roku i podczas pierwszej wymiany nie zwróciłem na to uwagi. Mogło być tak już wcześniej. Trochę dziwią mnie te problemy bo auto spisuje się suuuuper. Silnik pracuje równo i bardzo cicho (oprócz stukania które słychać tylko przy otwartej masce), żadnych drgań, nic, bardzo ładnie rozwija moc. Kultura jego pracy na postoju i podczas jazdy extra.

    Pytanie do 1)
    Czy ktoś z was miał podobny problem? Albo wiecie może co to jest, domyślacie się?

    Pytanie do 2)
    Czy to coś bardzo poważnego? Czy mam się martwić czy na razie tylko obserwować? A może stukanie i opiłki łączą się ze sobą w jakiś sposób?

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Opiłki w oleju to kiepska sprawa. Możesz mieć problem z układem korbowym, może wałek rozrządu się ściera. Tylko gdybam, ktoś tu kiedyś pisał o opiłkach w oleju w JTS, ale nie pamiętam na czym się skończyło.
    To stukanie z filmu to przecudowna skrzynia M32. Nie jest groźne, prawdopodobnie wałek sprzęgłowy. Przejechałem tak 6000 km i bez zmian.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar gregor159german
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kempten \ Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 T.Spark
    Postów
    80

    Domyślnie

    Co do tego stukania to też tak mam już....2 lata...i w d.. to mam. To urok skrzyni M32, olej to... Nawet ostatnio byłem w ASO w Monachium i mi powiedzieli, że każdy jts prędzej czy później będzie stukał. Powidzieli mi też, że dopuki biegi wchodzą bez problemu to nie ma co płakać i nie ma co iść w koszty, co jest dziwne bo niemiecki machanik uwielbia wymieniać wszystko na nowe

    Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    No teraz jak zmieniłeś olej to nic może nie widać, na twoim miejscu zrobił bym jakiś 1000km i sprawdził bym później wałki rozrządu, wystarczy odkręcić ten górny panel i zobaczyć czy po między wałkami nie ma tych opiłków, jak nie to pewno wałek korbowy, olej wtedy możesz wymienić z płukanką jeszcze raz, ale sam, to nic trudnego.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,531

    Domyślnie

    [MENTION=68899]szad2000[/MENTION]. nie znam JTSów, ale z tego co czytałem to w wielu egzemplarzach są problemy z naciągającym się łańcuchem rozrządu - czy jeśli by do tego doszło, to nie będzie łańcuch ocierać o jakąś obudowę i generować opiłki? Tyle że chyba naciągnięty łańcuch to już też jakieś błędy/check engine - miałeś/masz jakieś błędy
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar gregor159german
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kempten \ Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 T.Spark
    Postów
    80

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    [MENTION=68899]szad2000[/MENTION]. nie znam JTSów, ale z tego co czytałem to w wielu egzemplarzach są problemy z naciągającym się łańcuchem rozrządu - czy jeśli by do tego doszło, to nie będzie łańcuch ocierać o jakąś obudowę i generować opiłki? Tyle że chyba naciągnięty łańcuch to już też jakieś błędy/check engine - miałeś/masz jakieś błędy
    A co ma piernik do wiatraka? Gdzie rozrząd a gdzie olej..masz rację nie masz pojęcia o czym piszesz...

    Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,531

    Domyślnie

    Cytat Napisał gregor159german Zobacz post
    A co ma piernik do wiatraka? Gdzie rozrząd a gdzie olej..masz rację nie masz pojęcia o czym piszesz...

    Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka
    wg mojej wiedzy w autach z łańcuchem, wszystko schowane jest pod obudową i smarowane tym samym olejem co silnik, a zatem opiłki powstające gdy łańcuch się wyciągnie za bardzo albo uszkodzi napinacz będą w oleju silnikowym.
    czy ja się totalnie mylę czy może jednak Ty?
    poza tym bez prób besztania proszę
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar gregor159german
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Kempten \ Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 T.Spark
    Postów
    80

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    wg mojej wiedzy w autach z łańcuchem, wszystko schowane jest pod obudową i smarowane tym samym olejem co silnik, a zatem opiłki powstające gdy łańcuch się wyciągnie za bardzo albo uszkodzi napinacz będą w oleju silnikowym.
    czy ja się totalnie mylę czy może jednak Ty?
    poza tym bez prób besztania proszę
    Masz rację, łańcuch jest pod obudową, sam się besztam teraz[emoji31] [emoji55]

    Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Tyle że chyba naciągnięty łańcuch to już też jakieś błędy/check engine - miałeś/masz jakieś błędy
    Rozrząd jest oczujnikowany, ale napęd wałków balansujących już nie. I tu też może być dobry trop.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Wysokie Mazowieckie
    Auto
    Alfa 156 SW 2.4 jtd 02' , Lancia Kappa 3.0 V6, była 159 2.2jts i 156 1.8 ts
    Postów
    120

    Domyślnie

    Jak często był wymieniany olej ?W tych silnikach lubi się przytkać filtr oleju i spada ciśnienie smarowania. Rozrząd nie ma o co za bardzo trzeć żeby narobić opiłków, rociągnięty łańcuch wykryją czujniki. wlaśnie wałki balansowe, panewki i wałki rozrządu najprawdopodobniej z nich są opiłki, wszystko zależy jakie to opiłki czy chwytają się magnesu czy nie jak nie to albo panewki albo łożyskowanie wałków balansowych jeśli chwyta je magnes to pewnie wałki rozrządu.

Podobne wątki

  1. [159] wyciek oleju górna część silnika 2,2jts
    Utworzone przez h3ckler w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-07-2016, 09:09
  2. [159] AR 159 2.2 JTS 06r. niskie ciśnienie oleju na biegu jałowym, opiłki w filtrze
    Utworzone przez rido w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-10-2015, 17:06
  3. [159] Opiłki w oleju ?
    Utworzone przez STalone83 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 09-10-2015, 19:50
  4. Opiłki metalu w oleju..?!
    Utworzone przez Aroniaa w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 15-03-2012, 00:29
  5. [145] Opiłki metalu w oleju
    Utworzone przez Rafcio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 01-11-2008, 22:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory