Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Safe Lock aka Dead Lock - w których wersjach?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar t0m
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR Spider 946 2.4 Moded 246PS/490Nm @cinsoft
    Postów
    170

    Domyślnie Safe Lock aka Dead Lock - w których wersjach?

    Co prawda temat Safe Lock bywał już poruszany (jak i chyba każdy inny możliwy), ale na ogół tylko wspomniany niejako przy okazji w wątkach, w których dyskusja skupiała się na kwestii domykania szyb z pilota. Nie chcąc wprowadzać tam dalszego i niepotrzebnego bałaganu pozwalam sobie zatem założyć nowy temat dotyczący stricte Safe Lock.
    Dla uniknięcia nieporozumień uprzedzę z góry, że chodzi o funkcję występującą jako opcja, a zwaną w instrukcji właśnie "Safe Lock", czasem też (zwłaszcza w anglojęzycznych opisach) Dead Lock - aktywowaną podwójnym naciśnięciem przycisku zamykania na pilocie i polegającą na zaryglowaniu zamków drzwi w taki sposób, że nie da się ich otworzyć pociągając za klamkę od wewnątrz (nie mylić z automatycznym zamykaniem zamków po osiągnięciu prędkości 20km/h, co nazywane jest Door Lock i tę opcję ma każdy).
    Moje pytanie brzmi: czy ktoś ma Safe Lock w swojej Belli nie posiadając jednocześnie alarmu fabrycznego? (bo o ile mi wiadomo, odwrotnie, czyli alarm bez Safe Lock, występował). Czy też może była to funkcja dostępna wyłącznie wraz z alarmem?
    I druga kwestia: czy ktoś może potwierdzić na faktach, że to prawda, iż Safe Lock był dostępny tylko w przedliftach, natomiast w okolicach 2007 wycofano się z niego (pewnie z powodów bezpieczeństwa)? Czy ktoś ma Safe Lock w roczniku 2008 lub nowszym?

    PS. Będąc zmuszonym do wyboru prefixu ustawiam Brera, gdyż jest on najbliższy dziedzinie moich dociekań, jednakże odpowiedzi od posiadaczy 159 będą nie mniej cenne.

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    W poprzedniej z 12.2006 miałem alarm i Safe Lock.
    W obecnej z 09.2007 nie mam alarmu ani Safe Locka.
    Cytat Napisał t0m Zobacz post
    Czy ktoś ma Safe Lock w roczniku 2008 lub nowszym?
    Czy opcja była dostępna można pewnie sprawdzić w instrukcji do nowszych modeli.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Może nie wniosę, za dużo do tematu, ale powiem, że to bardzo przydatna opcja, której w roczniku 2010 nie mam, ale czytałem o niej w instrukcji.
    Złodzieje wybili mojemu bratu w Audi A3 szybę i rozwalili zamek celem dostania się do środka, ale nie potrafili otworzyć drzwi. Więc auta nie zdążyli albo nie umieli ukraść.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar piootr
    Dołączył
    09 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 120KM 2008r
    Postów
    145

    Domyślnie

    Automatyczne zamykanie zamków po przekroczeniu 20km/h? U mnie nie działa ta opcja. Coś trzeba aktywować?

    Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar jarek845693
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    GLIWICE
    Auto
    AR 159 1.9JTD 8V 2007r.
    Postów
    91

    Domyślnie

    Cytat Napisał piootr Zobacz post
    Automatyczne zamykanie zamków po przekroczeniu 20km/h? U mnie nie działa ta opcja. Coś trzeba aktywować?

    Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka


    Tu masz opisane w prawej kolumnie

    Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar t0m
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR Spider 946 2.4 Moded 246PS/490Nm @cinsoft
    Postów
    170

    Domyślnie

    Ponieważ od kilku dni cisza w temacie, pozwolę sobie wstępnie podsumować co wiemy. Do tej pory wątek został odwiedzony 700 razy i jeśli nawet przyjąć, że niektóre osoby zajrzały tu kilkukrotnie, to i tak wychodzi naprawdę spora liczba posiadaczy i użytkowników AR. Myślę, że można uznać, iż jest to całkiem reprezentatywne grono. I póki co, wśród tych osób nie znalazł się nikt, kto by wskazał aby tezy, które na wyczucie postawiłem w pierwszym poście, były błędne.
    A zatem, czy możemy ostatecznie uznać, że poniższe zdania są prawdziwe?
    1. Safe Lock występował tylko w samochodach z alarmem, a nigdy nie było go oddzielnie, bez alarmu.
    2. Z montowania Safe Lock zrezygnowano ostatecznie w okolicach 2007 roku, czyli opcja ta w ogóle nie istniała już w poliftach.
    Jeśli ktokolwiek ma inne informacje to ponawiam prośbę o głos w sprawie, w przeciwnym razie przyjmę powyższe za fakty.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pirat159
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Finlandia
    Auto
    Alfa Romeo SW 2.4 JTDm q-troniq
    Postów
    306

    Domyślnie

    Ale jak to sprawdzić, mam sie zamknąć w środku i dwa razy nacisnąć zamykanie na pilocie?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar dejon
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Bielsk Podlaski
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2,4JTD...wkoncu jest 159 SW 1,9JTD 16V 150KM
    Postów
    1,102

    Domyślnie

    Posiadam door Lock ale mam alarm nie fabryczny. Alfa przedlift. A czy jest safe lock hmm trzeba sprawdzic

    Napisane na Commodore C64..

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar marcin_ldz
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.75 Tbi QV
    Postów
    116

    Domyślnie

    Moja z końcówki 2007r z alarmem fabrycznym nie posiada funkcji Safe Lock.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar t0m
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR Spider 946 2.4 Moded 246PS/490Nm @cinsoft
    Postów
    170

    Domyślnie

    Cytat Napisał pirat159 Zobacz post
    Ale jak to sprawdzić, mam sie zamknąć w środku i dwa razy nacisnąć zamykanie na pilocie?
    Ryglowanie zamków Safe Lock przy drugim naciśnięciu na pilocie jest wyraźnie słyszalne. Gdy go nie ma, jest już tylko cichutki klick. Zamiast zamykania się w środku można zostawić otwarte okno.

Podobne wątki

  1. [Brera] Q-Tronick - mały problem z lock-up'em
    Utworzone przez Piotrr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-06-2015, 11:34
  2. przycisk lock w panelu sterowania szybami
    Utworzone przez jankes1979 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-07-2013, 23:43
  3. [159] AR 159 2.4 JTDM w Q-Tronic 'u - załączanie lock'a i jak z eksploatacją?
    Utworzone przez cra3y w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-11-2012, 23:45
  4. Róznice w wersjach 156
    Utworzone przez lukasmily w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-12-2010, 11:41
  5. Różnice w wersjach 98-01 i 01-03
    Utworzone przez abezus w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-02-2010, 22:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory