Co prawda temat Safe Lock bywał już poruszany (jak i chyba każdy inny możliwy), ale na ogół tylko wspomniany niejako przy okazji w wątkach, w których dyskusja skupiała się na kwestii domykania szyb z pilota. Nie chcąc wprowadzać tam dalszego i niepotrzebnego bałaganu pozwalam sobie zatem założyć nowy temat dotyczący stricte Safe Lock.
Dla uniknięcia nieporozumień uprzedzę z góry, że chodzi o funkcję występującą jako opcja, a zwaną w instrukcji właśnie "Safe Lock", czasem też (zwłaszcza w anglojęzycznych opisach) Dead Lock - aktywowaną podwójnym naciśnięciem przycisku zamykania na pilocie i polegającą na zaryglowaniu zamków drzwi w taki sposób, że nie da się ich otworzyć pociągając za klamkę od wewnątrz (nie mylić z automatycznym zamykaniem zamków po osiągnięciu prędkości 20km/h, co nazywane jest Door Lock i tę opcję ma każdy).
Moje pytanie brzmi: czy ktoś ma Safe Lock w swojej Belli nie posiadając jednocześnie alarmu fabrycznego? (bo o ile mi wiadomo, odwrotnie, czyli alarm bez Safe Lock, występował). Czy też może była to funkcja dostępna wyłącznie wraz z alarmem?
I druga kwestia: czy ktoś może potwierdzić na faktach, że to prawda, iż Safe Lock był dostępny tylko w przedliftach, natomiast w okolicach 2007 wycofano się z niego (pewnie z powodów bezpieczeństwa)? Czy ktoś ma Safe Lock w roczniku 2008 lub nowszym?
PS. Będąc zmuszonym do wyboru prefixu ustawiam Brera, gdyż jest on najbliższy dziedzinie moich dociekań, jednakże odpowiedzi od posiadaczy 159 będą nie mniej cenne.