Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 41

Temat: Wypalanie serwisowe DPF i jego skuteczność

  1. #31
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Jeśli przyjmiemy, że osiągnięcie normalnej temperatury pracy zajmuje 5 km to mozna powiedzieć, że żadne auto na świecie nie jest stworzone do jazdy na krótszych odcinkach. Co ja mam zrobić skoro mam do biura 4,5 km? Tak wiem rowerem i motocyklem też jeżdżę.
    Diesel z DPF po prostu niezbyt dobrze znosi takie traktowanie. Przy takiej pracy generujesz dużo sadzy i są małe szanse na prawidłowy proces wypalenia sadzy. Co prawda producenci rozwijają technologię, stosują mniejsze filtry i dopracowują procedurę wypalania, ale w dalszym ciągu silnik benzynowy dużo lepiej znosi taką jazdę niż diesel z DPF (btw czekamy już powoli na pierwsze benzynowe z dpf...). W nowszych autach jest trochę lepiej niż w 1.9 jtdm.



    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Podczas przeganiania auta na autostradzie ecu nie włącza wypalanie tylko dlatego że wyczuje że jedziemy autostradą ale rozgrzany DPF częściowo czyści się samoistnie. Jeśli chcemy w to ingerować powinniśmy zwiększyć obroty kosztem prędkości (słynny 3 bieg i obroty ponad 2,5) Wysoka prędkość schładza wydech i d.pa blada.
    Algorytmy są trochę bardziej złożone, ale faktem jest, że chodzi przede wszystkim o temperaturę w wydechu (przy ~400 stopniach mamy już proces pasywnego wypalania). Nie sądzę, żeby prędkość jakoś znacznie schładzała rdzeń filtra w czasie jazdy na niskim biegu na autostradzie. Inna sprawa, że komputer wykrywa jazdę po autostradzie (czyli wysoką temperaturę spalin + stałe obroty) i potrafi sobie uruchomić dodatkowo dopalanie aktywne filtra (jeśli uzna to za stosowne, wtedy uzyskuje temp. spalin ponad 600 stopni).
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 27-08-2015 o 10:51

  2. #32
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Być może algorytmy są bardziej złożone, ale już ustaliśmy, że ECU to debil bo potrafi wypalać DPF, którego nie ma.

  3. #33
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie

    Zasadniczo 'wypalanie serwisowe' to ostateczność i desperacja. Co więcej, ASO najprawdopodobniej każe ci podpisać papier, że ta czynność jest robiona na twoją odpowiedzialność - przynajmniej tak jest w ASO alfy w którym pracuje mój ojciec. Gra nie warta świeczki, to samo osiągniesz robiąc trasę na wysokich obrotach. Wypalanie serwisowe często polega na postawieniu samochodu na parkingu i wymuszeniu wysokich obrotów... wygodniej i przede wszystkim bezpieczniej to zrobić np na autostradzie.

    W efekcie, będziesz musiał ew. założyć nowy zespół DPFa (ew. znaleźć element z już usuniętym DPF i go zamontować, bez ryzyka dalszych uszkodzeń.

  4. #34
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Wracając do źródła problemu....

    Czy osoby mające 2.0 jtdm ze sprawnym DPF mogą podać jakie mają wartości odczytane z czujnika różnicowego na biegu jałowym przed wypaleniem i po wypaleniu filtra?

    Moim amatorskim zdaniem, te odczyty mogą mówić o kondycji DPF. Nie jedna osoba miała DPF stopiony wewnątrz, nie jedna osoba miała tak zapchany filtr, że wymagał mechanicznego czyszczenia. Może od tego trzeba zacząć?

    Procenty wypalania to tylko cyferki. Skoro ECU liczy procenty wypalania w aucie, które DPF fizycznie nie ma to znaczy, że te cyferki nie do końca mają zawsze sens.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 27-08-2015 o 11:59

  5. #35
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Wracając do źródła problemu....

    Czy osoby mające 2.0 jtdm ze sprawnym DPF mogą podać jakie mają wartości odczytane z czujnika różnicowego na biegu jałowym przed wypaleniem i po wypaleniu filtra?

    Moim amatorskim zdaniem, te odczyty mogą mówić o kondycji DPF. Nie jedna osoba miała DPF stopiony wewnątrz, nie jedna osoba miała tak zapchany filtr, że wymagał mechanicznego czyszczenia. Może od tego trzeba zacząć?

    Procenty wypalania to tylko cyferki. Skoro ECU liczy procenty wypalania w aucie, które DPF fizycznie nie ma to znaczy, że te cyferki nie do końca mają zawsze sens.
    Chcesz zmierzyć różnicę cisnień? Różnica ciśnień jest wyliczana jest na podstawie ilości gazow wylotowych przed i za dpf-em i w ten sposob silnik oblicza stopień napelnienia filtra DPF. Kiedy padnie czujnik różnicowy zaświeci sie check engine. Podawanie przykładów stopionych czy zapchanych DPF nie ma tu wiele do rzeczy ludzie poprostu nie wiedzą , że mają takie ustrojstwa w aucie a nawet jak wiedza to nie umieją rozróżnić.

  6. #36
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Chcesz zmierzyć różnicę cisnień? Różnica ciśnień jest wyliczana jest na podstawie ilości gazow wylotowych przed i za dpf-em i w ten sposob silnik oblicza stopień napelnienia filtra DPF.
    Tak jest. Chcę zmierzyć. Na razie w celach akademickich. Bo będę miał bezpośrednio pomiar. Jeśli zmierzę kilka aut w takich samych warunkach (bieg jałowy, bezpośrednio po wypalaniu DPF i tuż przed wypalaniem wraz z informacją o tym jaki jest stopień napełnienia DPF) to będę miał jakąś próbkę do dalszych dyskusji (i oceny czy ten pomiar ma sens czy nie).

    Cyferki w stopniu napełnienia DPF są wartością wynikającą z wyliczeń algorytmu, którego nie znamy i dowiedziono już, że algorytm może się mylić i podawać bzdury.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 27-08-2015 o 14:01

  7. #37
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Algorytm jest liczony od poczatku eksploatacji auta stad masz dane w kompie ile razy sie wypalil lub od wyzerowaniu od zmiany filtra. Nie sadze ze to o czym myslisz da jakis ppzytywny efekt poniewaz kazdy egzemplarz wypala do innuch wartosci procentowych.

  8. #38
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    159 SW 2.0 JTDm TI
    Postów
    111

    Domyślnie

    Akcja mysle zakonczona

    Nie wypalalem serwisowo, sprawdzony EGR - jest ok, wtryski bomba, ale przeplywomierz wymagał czyszczenia z nagaru i gowna - wyczyszczony.
    od wczoraj nie jezdze jak baba, dzisiaj podczas jazdy do pracy wypalanko i.. ...20% po wypaleniu
    Morda sie cieszy, dzieki wielkie za pomoc i odciagniecie mnie od wyp. serwisowego.

    Pozdro i szerokosci !

  9. #39
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał KissieL Zobacz post
    Akcja mysle zakonczona

    Nie wypalalem serwisowo, sprawdzony EGR - jest ok, wtryski bomba, ale przeplywomierz wymagał czyszczenia z nagaru i gowna - wyczyszczony.
    od wczoraj nie jezdze jak baba, dzisiaj podczas jazdy do pracy wypalanko i.. ...20% po wypaleniu
    Morda sie cieszy, dzieki wielkie za pomoc i odciagniecie mnie od wyp. serwisowego.

    Pozdro i szerokosci !
    No kolego a gdzie piana ?

  10. #40
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał 5turbo Zobacz post
    To nie mechanik, a rzeźnik. Większej bzdury nie słyszałem o DPF. Serwisowe wypalanie to najgorsza z możliwych rzeczy do zrobienia w aucie. Po takich praktykach mamy częste problemy z głowicą pękniętą, urwane szpilki kolektora lub też stopiona geometria turbo. Jeśli ma problem z wypaleniem, należy wyjechać w trasę i auto przegonić aż wypali filtr - najlepiej z podłączoną diagnostyką.
    Jak żyję, jeszcze nie miałem problemu z DPF-em po serwisowym jego wypaleniu... To muszą być absolutnie jednostkowe przypadki, jeśli po takiej akcji stopi się geometria turbo albo urwie szpilki kolektora. Przecież takie wypalanie niewiele się różni od wypalania podczas jazdy po mieście (wolna jazda / postój).
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. [159] Wypalanie DPF
    Utworzone przez dcfan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 539
    Ostatni post / autor: 02-02-2023, 17:11
  2. Serwisowe wypalanie DPF
    Utworzone przez awazruk w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-03-2015, 12:02
  3. [159] Wypalanie serwisowe a service interval?
    Utworzone przez czapel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 21:58
  4. Skuteczność zawieszenia - przyleganie koła do powierzchni
    Utworzone przez Bladositto w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-10-2012, 11:23
  5. [146] skuteczność amortyzatorów
    Utworzone przez frynas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 18:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory