Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 41

Temat: Wypalanie serwisowe DPF i jego skuteczność

  1. #21
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Ale to nie jest powód do częstego wypalania.
    Jeśli będzie za dużo paliwa i za mało powietrza to spaliny będą pełne sadzy.

    Zacinający się EGR to też sadza w spalinach. Już nie mówiąc o nieszczelności w dolocie. Lejący wtrysk to też za mało powietrza i sadza. Zastanawiam się jakie może mieć znaczenie duża ilość sadzy w kolektorze dolotowym i czy nie warto go jednak czyścić w starych autach.

    Odnośnie procentów w ECU – zostało to już parę razy pokazane, że komputer liczy procenty nieraz zupełnie bez przełożenia na faktyczny stan zapchania filtra (vide liczenie procentów w aucie, które fizycznie filtra już nie ma, a program w ECU nie był modyfikowany). Może faktycznie odpalenie w ECU funkcji wymiany filtra wyzeruje jakieś wartości? Ja bym przede wszystkim sprawdzał jaki jest odczyt różnicy ciśnień w aucie po wypaleniu i przed wypaleniem, a potem porównał te wartości do auta ze sprawnym filtrem.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 26-08-2015 o 21:57

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Jeśli będzie za dużo paliwa i za mało powietrza to spaliny będą pełne sadzy.

    Zacinający się EGR to też sadza w spalinach.

    Odnośnie procentów w ECU – zostało to już parę razy pokazane, że komputer liczy procenty nieraz zupełnie bez przełożenia na faktyczny stan zapchania filtra (vide liczenie procentów w aucie, które fizycznie filtra już nie ma). Może faktycznie odpalenie w ECU funkcji wymiany filtra wyzeruje jakieś wartości?
    Jak by były problemy, o których pisał wyżej kolega anAlfaBeta to by były też inne objawy np. szarpanie czy coś innego. Co do odpalenia funkcji wymiany filtra to nie wiem czy nie skończy sie to fizycznym zapchaniem bez reakcji komputera.

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Nie wiem, nie znam się , zarobiony jestem....
    ale mija dziunia, która ma już 303 tys na liczniku wypala w mieście co 400 km. Być może dlatego, że pali mi w mieście 9 litrów więc i sadzy za dużo nie produkuje. Gdyby wypalała co 150 km to by już dawno miała nowego właściciela.

  4. #24
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    159 SW 2.0 JTDm TI
    Postów
    111

    Domyślnie

    Nie wiedzialem, ze w 2.0 jest mniejszy DPF, porownuje ze znajomymi z 1.9 i jak slucham o ich wypalaniach co 700-800km to mnie trafia.
    Autko mialo chipa na wtryskach, nie wiem jak dlugo poprzednik go mial, ja go wywalilem od razu, ponad rok temu, wiec AFR moglbyc kijowy, wtryski sprawdzalem na podczas zakupu i ponizej 1% all, symetrycznie 1-3, 2-4 sie uzupelnia. Nie mam zadnego szaprania, innych dziwnych objawów, po prostu j**any DPF sie wypala co chwile i mnie wkurza

    Nie zdecyduje sie na to serwisowe, sprobuje przedmuchac i dluzej na biegu potrzymac podczas codziennej jazdy
    tylko jak zejsc ponizej 65-70% po wypaleniu, zeby go "bardziej" wypalic, bo mniej nigdy nie schodzi, i tu nie wazne czy wypala sie na postoju (co troche mnie dziwi, bo poniżej 2k obr nie widze "objawow" wypalania podczas procesu, dopiero jak przekrocze 2k+ to spalanie++, turbina off i buczymy) czy w trasie przy 160kmh

    oraz przyjrze sie EGR'owi i reszcie, moze faktycznie jest cos do poprawienia/wyczyszczenia

    quba:
    ja dziuni nie oddam nawet jakby sie co 50km wypalala, szybciej jej wytne tę ekologiczna nerke

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar slon
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    413

    Domyślnie

    U mnie śr z ostatnich 5 wypaleń to 1466km
    Jeżdżę normalnie, nie zwracam uwagi na DPF, EGR wyłączony i zaślepiony.

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał KissieL Zobacz post
    Nie wiedzialem, ze w 2.0 jest mniejszy DPF, porownuje ze znajomymi z 1.9 i jak slucham o ich wypalaniach co 700-800km to mnie trafia.
    Autko mialo chipa na wtryskach, nie wiem jak dlugo poprzednik go mial, ja go wywalilem od razu, ponad rok temu, wiec AFR moglbyc kijowy, wtryski sprawdzalem na podczas zakupu i ponizej 1% all, symetrycznie 1-3, 2-4 sie uzupelnia. Nie mam zadnego szaprania, innych dziwnych objawów, po prostu j**any DPF sie wypala co chwile i mnie wkurza

    Nie zdecyduje sie na to serwisowe, sprobuje przedmuchac i dluzej na biegu potrzymac podczas codziennej jazdy
    tylko jak zejsc ponizej 65-70% po wypaleniu, zeby go "bardziej" wypalic, bo mniej nigdy nie schodzi, i tu nie wazne czy wypala sie na postoju (co troche mnie dziwi, bo poniżej 2k obr nie widze "objawow" wypalania podczas procesu, dopiero jak przekrocze 2k+ to spalanie++, turbina off i buczymy) czy w trasie przy 160kmh

    oraz przyjrze sie EGR'owi i reszcie, moze faktycznie jest cos do poprawienia/wyczyszczenia

    quba:
    ja dziuni nie oddam nawet jakby sie co 50km wypalala, szybciej jej wytne tę ekologiczna nerke
    Zwracaj uwagę na obroty przy kończeniu jazdy. post. 121 (foto)

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...e_dpf_-13.html

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    No to powiem tak. Żona jeździ w 80% po mieście i to niewielkim, spalanie ma latem na poziomie 9 zimą 11l/100 i tak od 3 lat. Dpf wypala się średnio co 350km i z regóły w całości do 0 ale robie to poza miastem w trasie nie schodząc poniżej 2500obr/min. Czy jest uszkodzony?? Chyba nie bo w lipcu w czasie wyjazdu na Chorwację wypalał się po przejechaniu dopiero 1500km. Trzeba poprostu przy wypalaniu przegonić auto tak jak ktoś powyżej wspominał, wypalanie w jeździe miejskiej nie ma większego sensu.

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Cytat Napisał KissieL Zobacz post
    Mechanik powiedzial ze trzeba serwisowo, skasowac licznik, bo glupia nauczona tych 150 i zobaczymy, nie chce wycinac DPF'a, ale w ostatecznosci wywale.
    To nie mechanik, a rzeźnik. Większej bzdury nie słyszałem o DPF. Serwisowe wypalanie to najgorsza z możliwych rzeczy do zrobienia w aucie. Po takich praktykach mamy częste problemy z głowicą pękniętą, urwane szpilki kolektora lub też stopiona geometria turbo. Jeśli ma problem z wypaleniem, należy wyjechać w trasę i auto przegonić aż wypali filtr - najlepiej z podłączoną diagnostyką. Jesli interwał 5 ostatnich wypaleń będzie maleć, należy się zastanowić nad wycięciem filtra. Przyczyny częstego wypalania mogą również tkwić w słabym osprzęcie i kondycji silnika.
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  9. #29
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał paweltbu Zobacz post
    No to powiem tak. Żona jeździ w 80% po mieście i to niewielkim, spalanie ma latem na poziomie 9 zimą 11l/100 i tak od 3 lat. Dpf wypala się średnio co 350km i z regóły w całości do 0 ale robie to poza miastem w trasie nie schodząc poniżej 2500obr/min. Czy jest uszkodzony?? Chyba nie bo w lipcu w czasie wyjazdu na Chorwację wypalał się po przejechaniu dopiero 1500km. Trzeba poprostu przy wypalaniu przegonić auto tak jak ktoś powyżej wspominał, wypalanie w jeździe miejskiej nie ma większego sensu.
    To ja może hasłowo napiszę.

    1. Dobrej jakości paliwo. (Common Rail nie znosi zasyfiałego paliwa )
    2. Żwawsza jazda
    3. Co jakiś czas trasa ( tu przeważnie auto samo wyczuwa, ze jedziemy szybko i włącza proces wypalania)
    4. Przy wypalaniu na postoju czy w korku nie podejmować panicznych ruchów, a jedynie pozwolić na wykonanie procesu do końca.
    Auto generalnie nie jest stworzone do jazdy w mieście ale da się z tym żyć zachowując zasady j/w .

  10. #30
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Jeśli przyjmiemy, że osiągnięcie normalnej temperatury pracy zajmuje 5 km to mozna powiedzieć, że żadne auto na świecie nie jest stworzone do jazdy na krótszych odcinkach. Co ja mam zrobić skoro mam do biura 4,5 km? Tak wiem rowerem i motocyklem też jeżdżę.

    Podczas przeganiania auta na autostradzie ecu nie włącza wypalanie tylko dlatego że wyczuje że jedziemy autostradą ale rozgrzany DPF częściowo czyści się samoistnie. Jeśli chcemy w to ingerować powinniśmy zwiększyć obroty kosztem prędkości (słynny 3 bieg i obroty ponad 2,5) Wysoka prędkość schładza wydech i d.pa blada.

Podobne wątki

  1. [159] Wypalanie DPF
    Utworzone przez dcfan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 539
    Ostatni post / autor: 02-02-2023, 17:11
  2. Serwisowe wypalanie DPF
    Utworzone przez awazruk w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-03-2015, 12:02
  3. [159] Wypalanie serwisowe a service interval?
    Utworzone przez czapel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 21:58
  4. Skuteczność zawieszenia - przyleganie koła do powierzchni
    Utworzone przez Bladositto w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-10-2012, 11:23
  5. [146] skuteczność amortyzatorów
    Utworzone przez frynas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 18:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory