Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Wymiana klocków w TBI przód - stałe zaciski 4 tłoczkowe

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    329

    Domyślnie Wymiana klocków w TBI przód - stałe zaciski 4 tłoczkowe

    Proszę o opinię,
    kończą mi się klocki z przodu w 159 TBI (stałe zaciski 4-ro tłoczkowe), facet w ASO powiedział, że wg. niego będzie konieczny szlif tarcz - bo jest widoczny rant, a tarcze jeszcze są dość grube. Szlif będzie wg. niego konieczny, bo inaczej klocki będą piszczeć - nie dopasują się szybko do tego rantu. Jak zrozumiałem powodem są właśnie stałe zaciski..
    Przebieg to 59tyś. - pierwsze klocki.
    W poprzednich autach miałem zwykłe pływające zaciski - i takiego problemu nie było.
    Czy ktoś może wymieniał klocki w 159 TBI? (chyba wszystkie TBI miały takie zaciski....) I może podzielić się wrażeniami i czy szlifował tarcze?

    Pozdr.
    DonVito

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Wez szlifierkę i zeszlifuj ranty - koniec filozofii.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    329

    Domyślnie

    "szlifierkę.."
    OK, miałem na myśli: czy rzeczywiście w przypadku stałych zacisków hamulcowych jest konieczne przetoczenie tarcz przy wymianie klocków. W poprzednich moich samochodach nigdy nie musiałem tego robić.. (ale to były zaciski pływające). Oczywiście co 2 - 3 komplety klocków wymieniałem tarcze... ale teraz będę miał 1szą wymianę klocków...

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,114

    Domyślnie

    Zaciski masz duże brembo 330mm więc weź szlifierkę i sam je zeszlifuj za free lub oddaj do jakiegoś normalnego mechanika.
    Jeżeli masz ranty to klocki będą piszczeć zwłaszcza przy małych prędkościach. Nie przetaczaj tych tarcz, bo szkoda No chyba, że biją i są troszkę pokrzywione. Oryginalne tarcze wytrzymują duuuże przebiegi. Ja na oryginałach śmigam już 170 tyś. km i zużyłem 3 zestawy klocków oryginalnych (swoją drogą oryginał to klocki Ferodo) A tarcze dostarcza oryginały oczywiście firma Brembo. Ale znów z doświadczenia wiem, że tarcze brembo zakupione w sklepie jakościowo dużo ustępują tym zakupionym w serwisie. !!!!!!
    Pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Karbon
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    CK/TPI
    Auto
    Było 156 1.9 JTD Jest 159 2.4 Q4 Ti 210 KM
    Postów
    132

    Domyślnie

    Tarcze mają wymiar minimalny przy którym trzeba je wymienić na nowe. Jeśli masz duże brembo to wymiar minimalny z tego co ostatnio ustaliłem to 26 mm -tak tez było nabite na rancie nowej tarczy (sam w sobote wymieniałem tarcze i klockami z przodu wiec temat mam ogarniety)

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    329

    Domyślnie

    Przebieg to dopiero 59tyś, tarcze są w b. dobrej kondycji.
    Rant powstaje w trakcie normalnego "zużywania się" tarcz. W poprzednich samochodach wymieniałem nie raz klocki i nigdy się nie zdarzyło aby piszczały...
    Czy to właśnie typ "dużego" (nie pływającego?) zacisku powoduje, że prawdopodobieństwo "piszczenia" jest większe?

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Nie.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    329

    Domyślnie

    OK. Dzięki

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    Klocki wpadają w drgania/rezonans, dlatego piszczą. Posmaruj specjalną pastą miejsce styku klocka z zaciskiem/tłoczkami (ATE PLASTILUBE).

    A ranty tarcz jak najbardziej do przetoczenia, nie na tokarni, tylko są specjalne maszyny do tego.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    329

    Domyślnie

    OK. Zlecę zatem ten szlif..

Podobne wątki

  1. [159] Wymiana klocków - przód
    Utworzone przez aro_1977 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-02-2011, 20:45
  2. [145] Wymiana klocków oraz Tarcz Przód
    Utworzone przez Varrels w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-02-2009, 17:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory