Temat: Światła do jazdy dziennej - jakieś pomysły?

  1. #1991
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinZG Zobacz post
    Wszystko jedno w który bezpiecznik się wpiąć, czy w jakiś konkretny? I jaki bezpiecznik dołożyć do bypassa, 20A czy do ledów to jakiś mniejszy?


    Tutaj chyba też wypadałoby dać bezpiecznik pomiędzy plusem akumulatora a automatem do świateł?
    Kolega napisał ci że po stacyjce masz się wpiąć, jak skorzystasz z innego to ledy będą się paliły nonstop. Dodatkowy bezpiecznik montujesz mniejszy, a już zdecydowanie mniejszy niż 20A. BTW jak zadajesz takie pytania radzę Ci dać tę robotę komu innemu, bo narobisz sobie bigosu

    Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  2. #1992
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Rover 45 iDT, Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Imola 2 '11
    Postów
    75

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Kolega napisał ci że po stacyjce masz się wpiąć, jak skorzystasz z innego to ledy będą się paliły nonstop. Dodatkowy bezpiecznik montujesz mniejszy, a już zdecydowanie mniejszy niż 20A. BTW jak zadajesz takie pytania radzę Ci dać tę robotę komu innemu, bo narobisz sobie bigosu
    Tak, jest mi głupio zadawać takie pytania, bo zdaję sobie sprawę, że to banały. Chciałem dać to do zrobienia elektrykowi, ale ten którego mam blisko domu i pracy i którego wszyscy w mieście polecają, powiedział mi, że "nie robię Alf, Beemek i Mercedesów, bo doświadczenie nauczyło mnie, że tam wszystko rozpada się w rękach", więc wyśmiałem go i powiedziałem, że jak wszystko rozpada mu się w rękach, to faktycznie nie chcę, żeby grzebał przy moim samochodzie. Nie chcę mi się zwalniać z pracy i odstawiać auta do warsztatu na drugi koniec miasta i jeździć w tą i z powrotem, żeby zlecić komuś robotę na kilkanaście minut, którą z odpowiednią wiedzą jestem w stanie spokojnie wykonać sam. Jeśli ktoś wytłumaczy to w prosty i zrozumiały sposób laikowi, który nie skończył technikum elektronicznego, to poradzę sobie, bo nie jest to jakiś rocket science. Kolega Maciej69 wytłumaczył, to bardzo fajnie, a jedyna rzecz, której nie rozumiem to co tzn. "wpiąć się w bezpiecznik po stacyjce" i byłbym wdzięczny za wytłumaczenie. Zrozumiałem to tak, że należy wypiąć jeden z bezpieczników z głównej puszki (tylko nie wiem który), w jego miejsce wstawić bypass, w bypass wpiąć wyjęty bezpiecznik i dodatkowy do ledów i następnie do bypassa podpiąć automat przewodem opisanym jako "stacyjka". Z góry dziękuję za uściślenie.

  3. #1993
    ZBANOWANY Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2017
    Auto
    Alfa
    Postów
    4

    Domyślnie

    Kontakt "po stacyjce", masz pod maską, obok akumulatora, gdzie jest skrzynka bezpieczników - dysponując kontrolką, albo żaróweczką 12V z kawałkiem przewodu, po włożeniu kluczyka, sprawdzasz na których bezpiecznikach jest prąd, a następnie, po wyjęciu kluczyka, sprawdzasz, na których nadal jest - wpinasz się w ten przewód, i po kłopocie. Na tym wpinanym przewodzie możesz dać dodatkowy bezpiecznik, albo wykorzystać ten, który już jest, wpinając się w przewód za nim, tak, żeby ten bezpiecznik, zabezpieczył również to urządzenie, które chcesz wpiąć - znajdujesz go w ten sposób, że wyjmujesz bezpiecznik i szukasz tej strony, po której zniknął prąd.

  4. #1994
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Rover 45 iDT, Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Imola 2 '11
    Postów
    75

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję!

  5. #1995
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Dwie strony gadania o pierdołach, jakby nie można było napisać konkretnie:
    - przewód plusowy wpinasz pod przekaźnik T10 w skrzynce bezpieczników pod maską. Odpowiada on za zasilanie pompy paliwa. Po takim podłączeniu, LED-y zaświecą się na sekundę po zapłonie i następnie w momencie uruchomienia silnika. Zgasną po wyłączeniu silnika. Wydaje mi się, że to optymalne rozwiązanie, ponieważ LED-y nie świecą się cały czas w trybie zapłonu.
    - przewód sterujący wpinasz w kabel zasilający postojówek. Może być nawet przy samej żarówce. W razie przepalenia żarówki i tak napięcie nie jest odcinane, więc nie ma strachu, że dojdzie do sytuacji w której jednocześnie świecić będą się i światła dzienne i światła mijania.

    Wpięcie się pod byle co, byleby miało napięcie po zapłonie skutkować może tym, że po wyłączeniu silnika LED-y świecić się będą jeszcze przez kilkanaście sekund. Po prostu mimo wyjęcia kluczyka, niektóre odbiorniki w dalszym ciągu są zasilane przez te kilkanaście sekund i w ich obwodzie pojawia się napięcie. O ile przepisy pozwalają na zaświecanie się LED-ów przed uruchomieniem silnika, w trybie zapłony, o tyle ich gaszenie jest jasno sprecyzowane... w momencie wyłączenia silnika. Sekunda, czy dwie nie zrobią różnicy, ale kilkanaście czy kilkadziesiąt sekund może być podstawą dla złośliwego diagnosty lub policjanta do nie zaliczenia przeglądu lub zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

    Metoda którą opisałem nie wymaga ciągnięcia przewodów do skrzynki bezpieczników znajdującej się wewnątrz.

  6. #1996
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    stary brus
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 16V crosswagon 2006r
    Postów
    598

    Domyślnie

    Witam będę zakładał dzienne razem z kierunkowskazem w miejsce oryginalnej żarówki kierunkowskazu , czytałem że kabelek od dziennych można wyprowadzić przez odpowietrznik lampy , ale nic takiego nie znalazłem , podpowie ktoś kto też takie rozwiązanie dziennych robił którędy puścił kabelek

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

  7. #1997
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Żeby zobaczyć odpowietrznik musisz co najmniej ściągnąć zderzak.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #1998
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    stary brus
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 16V crosswagon 2006r
    Postów
    598

    Domyślnie

    Uu! Dzięki będę coś myślał

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

  9. #1999
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    stary brus
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 16V crosswagon 2006r
    Postów
    598

    Domyślnie

    Próbowałem dziś założyć przekaznik do dziennych ale na razie utknąłem , przy wejściu i wyjściu z lampy , do zasilania po stacyjce chce podpiąć się pod bezpiecznik 17 , co myślicie o tym ? Jest w nim napięcie jeszcze kilka sekund po zgaszeniu auta

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

  10. #2000
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2017
    Auto
    Alfa romeo
    Postów
    840

    Domyślnie

    Nie kilka, tylko kilkanaście. Głupio trochę, bo po zgaszeniu silnika świeci się bez sensu.
    O zgodności z przepisami nie wspominam, bo już sama metoda je wszystkie łamie - po prostu ten czas jest zbyt długi i kiepsko to wygląda. Lepiej podepnij tak jak opisałem wyżej, pod przekaźnik T10.

Podobne wątki

  1. Światła do jazdy dziennej.
    Utworzone przez demon7791 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 05-05-2016, 09:26
  2. Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez KamilP w dziale 156
    Odpowiedzi: 186
    Ostatni post / autor: 15-12-2014, 16:51
  3. [145] Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez maniek015 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 12:20
  4. [145] Światła do jazdy dziennej
    Utworzone przez Wicked w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 13-09-2011, 07:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory