Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Głośne buczenie po puszczeniu gazu

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    335

    Domyślnie Głośne buczenie po puszczeniu gazu

    Witam,
    Dzisiaj jadąc do pracy spokojnie na 5 biegu dojeżdżając do krzyżówki puściłem gaz i nagle pojawiło się bardzo głośne buczenie tak jakby od środka auta w kierunku tyłu. Pomyślałem zadusiłem je i rura wydechowa wpadła w wibracje. Pomyślałem zimno to może jakieś gumy były sztywne i rura zaczęła tłuc. Za chwile dźwięk się pojawił jeszcze raz na innym biegu też po puszczeniu gazu, ale na pewno to nie było z duszenia silnika. Potem był już spokój. Martwię się bo dźwięk pojawił się przy obrotach przy których lekko drga mi deska rozdzielcza przy przyśpieszaniu/zwalnianiu (2-2,2 tyś. obrotów). Co to mogło być? Czy to pada dwumasa? skrzynia? przegub? Auto stoi na zewnątrz i dzisiaj było rano -7stopni.
    Proszę o pomoc. Zobaczymy co będzie jak wrócę z roboty.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlfaLorenzo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, poprzednio Alfa159, 2.2 JTS
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał Indigo Zobacz post
    Witam,
    Dzisiaj jadąc do pracy spokojnie na 5 biegu dojeżdżając do krzyżówki puściłem gaz i nagle pojawiło się bardzo głośne buczenie tak jakby od środka auta w kierunku tyłu. Pomyślałem zadusiłem je i rura wydechowa wpadła w wibracje. Pomyślałem zimno to może jakieś gumy były sztywne i rura zaczęła tłuc. Za chwile dźwięk się pojawił jeszcze raz na innym biegu też po puszczeniu gazu, ale na pewno to nie było z duszenia silnika. Potem był już spokój. Martwię się bo dźwięk pojawił się przy obrotach przy których lekko drga mi deska rozdzielcza przy przyśpieszaniu/zwalnianiu (2-2,2 tyś. obrotów). Co to mogło być? Czy to pada dwumasa? skrzynia? przegub? Auto stoi na zewnątrz i dzisiaj było rano -7stopni.
    Proszę o pomoc. Zobaczymy co będzie jak wrócę z roboty.
    Pozdrawiam
    Trudno ocenić, ale może to Ci pomoże

    Najczęściej występujące przyczyny hałaśliwej pracy układów napędowych dają się przeanalizować na czterech charakterystycznych przykładach.

    Objawy. Ciągły, wyjący dźwięk, który narasta wraz ze zwiększającą się prędkością pojazdu, ale nie zmienia się w momencie naciskania lub zwalniania pedału gazu. Zmniejsza się lub nawet zanika tylko w momencie gwałtownego skrętu w lewo lub w prawo.
    Diagnoza. Przyczyną hałasu jest prawdopodobnie wadliwie działające łożysko (łożyska) zewnętrzne jednej lub obu półosi przednich. Na zakrętach zwiększa się docisk elementów tocznych do bieżni łożyska, dzięki czemu hałas chwilowo ustaje. Naprawa. Wymienić uszkodzone łożyska.


    Objawy. Stały hałas, zwiększający się proporcjonalnie do prędkości, niezależne od tego, który bieg jest włączony, lecz zanikający przy toczeniu się samochodu z wyłączonym napędem.
    Diagnoza. Przyczyną może być obluzowanie nakrętek mocujących koło zębate przekładni głównej, eksploatacyjne zużycie łożysk lub kół zębatych mechanizmu różnicowego. Naprawa. Wymienić uszkodzone elementy po ich dokładnej weryfikacji poprzedzonej rozbiórką przekładni głównej i mechanizmu różnicowego.


    Objawy.
    Hałas towarzyszący pracy silnika na jałowym biegu przy włączonym sprzęgle, lecz ustający w momencie rozłączenia sprzęgła, gdy wał wejściowy skrzyni biegów przestaje się obracać.
    Diagnoza. Jeśli podczas pracy silnika na jałowym biegu z włączonym sprzęgłem hałas ustaje przy prędkości obrotowej między 1200 a 2000 obrotów na minutę, jego źródłem może być uderzanie o siebie zębów kół zębatych w skrzyni biegów. Jest to zazwyczaj efekt nieprawidłowo ustawionego zapłonu (lub wtrysku w silniku wysokoprężnym). Podobne objawy powoduje brak oryginalnej tarczy sprzęgła (niewłaściwe tłumienie drgań skrętnych). Naprawa. Sprawdzić i ewentualnie skorygować regulację silnika, w następnej kolejności wymienić tarczę sprzęgła.


    Objawy. Skrzynia przekładniowa hałasuje na wszystkich biegach poza bezpośrednim. Hałas rośnie wraz z prędkością silnika i pojazdu. Jest również słyszalny podczas pracy silnika na jałowym biegu przy włączonym sprzęgle.
    Diagnoza. Przyczyną może być zużyte łożyskowanie wału wejściowego lub pośredniego, powodujące też z czasem nadmierne zużycie zębów kół zębatych. Naprawa. Sprawdzić wszystkie części skrzyni biegów po jej uprzedniej częściowej, a potem całkowitej rozbiórce. Wymienić komplety współpracujących ze sobą elementów zużytych. Wymiana pojedynczych łożysk lub kół zębatych nie eliminuje hałasu ani nie zapewnia prawidłowej pracy całego mechanizmu.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    335

    Domyślnie

    Witaj!
    Dzięki za odpowiedź. Kurcze żadna z powyższych nie pasuje. Ewentualnie ten przypadek z mechanizmem różnicowym ale to nie był stały hałas.
    Ciężko to opisać hmm jak np samochód rajdowy puszcza gaz to wtedy nieprzepalone paliwo daje po garach w rurze wydechowej.
    Ja to mówię z wyolbrzymieniem bo jechałem powoli i na małych obrotach. Chodzi mi o moment pojawienia się buczenia.
    W moim odczuciu tak jakby jakaś przekładnia zębata sobie nie trafiła i zgrzytała/stukała ewentualnie rura drgała i uderzała o auto. Ewidentnie dźwięk był rytmiczny i spowalniał wraz z obrotami. Najbardziej zastanawiające jest to że dźwięk było słychać bardziej z tyłu samochodu. Może to kwestia wygłuszenia auta.
    Zawężając poszukiwania do tyłu auta to zostaje układ wydechowy lub jakieś łożyska kół co wg mnie jest mało prawdopodobne.
    Więc co mogło by powodować taki dźwięk w ukł. wydechowym?
    Nie jestem mechanikiem i kiepsko się znam więc proszę o wyrozumiałość.
    Wieczorem napiszę jak przebiegała moja jazda po pracy.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wwwlewy
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 2.0 JTDm 2009r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Stawiam na wypalanie DPFa. Miałem tak samo w swojej. Jak po raz kolejny zaobserwujesz to zjawisko zwróć uwagę czy po puszczeniu gazu (na biegu) wskazówka od doładowania spada gwałtownie na 0. Jeśli tak to trwa wypalanie DPFa i w 2.0JTDm tak po prostu jest i trzeba się do tego przyzwyczaić
    pozdrawiam, Łukasz

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał wwwlewy Zobacz post
    Stawiam na wypalanie DPFa. Miałem tak samo w swojej. Jak po raz kolejny zaobserwujesz to zjawisko zwróć uwagę czy po puszczeniu gazu (na biegu) wskazówka od doładowania spada gwałtownie na 0. Jeśli tak to trwa wypalanie DPFa i w 2.0JTDm tak po prostu jest i trzeba się do tego przyzwyczaić
    U siebie wymieniłem wydech na podwójny Ulter i efekty dźwiękowe podczas wypalania DPF-a znacznie się wzmocniły
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    686

    Domyślnie

    witam.
    pewnie powodów może być wiele. ja miałem podobne dźwięki (przynajmniej wg tego jak opisujesz). przy około 170-180km/h po puszczeniu gazu zaczęło niemiłosiernie "brzęczeć". brzęczenie pojawiało się właśnie w okolicach 2-2,5tys. obrotów okazało się, ze puściły spawy zewnętrznej blachy tłumika, blacha "odwinęła" się i najzwyczajniej w świecie obijała się od pozostałej części tłumika.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar stunt_rider
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Emiraty Arabskie
    Auto
    Byla AR159 sw 2.0, 2011r. Jest: Giulia Veloce TI Competizione Red 2.0 T
    Postów
    470

    Domyślnie

    Mam tak samo z tym buczeniem przy schodzeniu z obrotów na biegu, to wypalanie dpf silnik 2.0 170 km, tez sie wystrachalem, sprawdź spalanie chwilowe przy tym buczeniu, jak bedzie wysokie masz odpowiedz

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    335

    Domyślnie

    Dzięki. Pierwszy raz mi się to stało a zrobiłem już trochę kilometrów. Będę obserwował sprawę. Pozdrawiam.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDM 2010, Ducati Monster 620 DARK
    Postów
    63

    Domyślnie

    DPF -takie jego uroki...
    Ale zgadza się - pierwszy raz też się zestrachałem, później tylko trochę irytujące - auto klasy premium a warczy jak rozpadający się rzęch...

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    335

    Domyślnie

    Cytat Napisał longinus Zobacz post
    auto klasy premium a warczy jak rozpadający się rzęch...
    Dokładnie tak to brzmiało.
    Najśmieszniejsze jest to że zrobiłem prawie 10 tyś km i nie zauważyłem wypalenia DPF do tej pory. Przyznam że wczoraj zanim ruszyłem auto pierwszy raz grzało się pod domem dobre 10 min, a dźwięk pojawił się po przejechaniu ok. 5km. Nie wiem nawet czy silnik uzyskał 90 stopni. Może stąd ten dźwięk. Do tej pory jechałem od razu po odpaleniu auta i nigdy nie zaobserwowałem objaw wypalania DPF (spalania, buczenia, turbo, nic!), a wypala mi się co 500km.
    Dziękuję jeszcze raz!
    Pozdrawiam!

Podobne wątki

  1. [159] terkotanie po puszczeniu gazu
    Utworzone przez Hesus88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 29-06-2015, 19:36
  2. [156] 1.9 JTD - uderzenie po puszczeniu gazu
    Utworzone przez maciaba w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 31-05-2015, 20:34
  3. Głośne buczenie wspomagania
    Utworzone przez Piket w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-05-2013, 20:07
  4. 156 1,9 JTD Głośne buczenie podczas jazdy.
    Utworzone przez skuler w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-09-2011, 22:17
  5. [159] Dość głośne buczenie z okolic filtra paliwa po włożeniu kluczyka (1-2 sekundy)
    Utworzone przez mariuszoles w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-09-2011, 06:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory