To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
i wszystko w temacie duża inwestycja, zrobię dla siebie m32 tak aby grało bo jest jeszcze w stanie ok jedynie te szumy lekkie odkąd zrobiło się na minusie co irytuje i zabiera przyjemność z jazdy. 2,4 jeździłem i w porównaniu do 1.9 spodziewałem się większej petardy, jedynie dźwięk 2,4 to kosmos w porównaniu z 1.9. jednak jak już bym miał zmieniać to na tbi w przyszłości pewnie.
co do swapu uwazam ze jest mozliwy, skrzynia F40 , mocowania górne do nadwozia albo z 2.0 /2,4 , lub vectry c( trzeba zmierzyc otwory ale roztaw jest podobny jak w naszej podłóznicy , dolne od skrzyni tez będzie do przełożenia z 2.4 lub 2.0 , półos lewa nie jest takim problemem jak prawa, mamy tam podpore i pozostaje kwestia pasowania tej podpory , od biedy można wziasc miskę z saaba 1.9 ttid/ , ale nadal pozostaje problem mocowania poduszki dolnej do miski.
Przekładka jest na 100% możliwa, kwestia zbadania możliwości na poszczególnych etapach, F40 przecież pracują z 1.9 jtdm (fiat)/ CDTi /TiD/TTiD , niestety prawda jest taka ze z reguły kończy się na gdybaniu, bo to koszty bo to , bo tamto,jesli czegos sie nie da zrobic , to musi przyjsc osoba ktora tego nie wie i zrobi tomyślę ze trzeba iść w kierunku tego co siedziało już w 159 z F40, wówczas sporo możne nam odejść .
Sam jestem na etapie rozglądania się za tym , chętnie bym podja współprace z jakimś warsztatem w wawie i okolicach , jako królik doświadczalny , bo czeka mnie wymiana dwumasy , która się rozpada po 30tys, a niestety do m32 nie ma za bardzo możliwości co innego włożyćnie ukrywam ze drugim powodem są modyfikacje jakie bym chciał zrobić w przyszłości, i tu nadal m32 jest kagańcem
![]()
Przeróbka na pewno jest wykonalna. Jakoś na początku roku rozmawiałem o tym na spocie łódzkich Alfisti z jednym kolegą, który w swojej 159 1,9 16V ma skrzynię F40. Silnik zrobiony jest na 210 KM, a przekładkę skrzyni wykonywał mu serwis ABS ul.Beskidzka 59 w Łodzi (vis'a vis M1).
Wszystko jest możliwe, tylko jaki jest sens robić przekładkę, która będzie kosztowała ok. 10 tys. zł w samochodzie o wartości ok. 30 tys. zł (tyle warte jest 1.9 JTDm i to w bardzo dobrym stanie, z idealnie działającą dwumasą, sprzęgłem itp.) Czyli można wywnioskować, że sensu w tym żadnego nie ma, o wiele przyjemniej, łatwiej itp. jest sprzedać samochód i kupić wersję 2.4 JTDm, która skrzynie F40 ma od razu zamontowaną + lepsza kultura pracy i większa moc. A jak komuś padł dwumas po 30 tys. jeżdżenia, to wina albo niesprawnego samochodu, albo skrajnie nieodpowiedniej jazdy. Tylko w tym wypadku pchać się w F40 to już totalna głupota, bo tam koło dwumasowe nam padnie tak samo, a jest dużo droższe.
kwota 10 tyś jest grubo przesadzona, myślę ze spokojnie będzie można zrobić to w rozsądniejszej cenie.
Co do dwumasy , prawdopodobnie była od początku wadliwa, natomiast ciężko coś powiedzieć, z cała pewnością modyfikacje jednostki sie do tego przyczyniły , i nie ukrywam ze ten swap jest podyktowany chęcią dalszej rozwoju mocy auta.
Tak jak kolega SliwusBuu wyżej wspomniał , ktoś to ma już za sobą, w związku z tym szlak jest w jakiś sposób przetarty, szkoda że nie ma tu więcej informacji, bo możne by się okazało jakie są rzeczywiście koszty, to co z czego pasuje i jakie trudności były.
Nie ukrywam ze i ja również mogę usiąść i po cichu zrobić cała modyfikacje zastawiając cała wiedzę dla siebie.
Swoja drogą trzeba pamiętać ze stare podzespoły tez można odsprzedać , o czym mało osób pamięta , a m32 sprawna tez się ceni , półosie.
Najłatwiej po prostu zadzwonić do tego serwisu, który Ci podałem i zapytać ile orientacyjnie trzeba zapłacić za taką przeróbkę. Już to robili, więc mają rozeznanie. Jak chcesz, to na priv mogę Ci podać namiary na FB na faceta, który jeździ z tą przeróbką, on będzie miał najwięcej konkretnej wiedzy na ten temat, a nie wiem, czy korzysta z forum.
Czyli chcesz modyfikować moc silnika i wstawić używaną skrzynię nie wiadomo w jakim stanie, używany komplet sprzęgła, dwumasy... Przecież to jest totalna ruletka. Żeby to wszystko miało ręce i nogi musisz kupić skrzynie i albo ją samemu zregenerować, albo kupić od razu zregenerowaną, koszt ok. 3k zł, kupić nowy komplet sprzęgła, dwumasę... Już w tym momencie będzie to koszt ok 7k zł bez robocizny. Pójście na skróty, może oznaczać pozorne oszczędności na chwilę obecną, a jest bardzo prawdopodobne że w ciągu roku czy dwóch wyjdzie jeszcze drożej niż zrobić to od razu porządnie. Tego nikt nie robi, bo to po prostu się nie opłaca. Niejeden już się odgrażał na forum, że jego projekt będzie inny i on dociągnie to do końca i nic z tego nie było. Prawda jest taka, że taka modyfikacja to tylko jak jesteś mechanikiem i masz dostęp do dobrych, sprawdzonych części (a najlepiej masz dobrego dawce obok) - wtedy gdy się nie liczy robocizny to może mieć sens. Ale wtedy nie pytałbyś na forum, albo zadawałbyś już konkretne pytania. A fakty są takie, że przerosła Cię wymiana standardowej dwumasy, skoro rozsypała Ci się po 30k km. Nie odbieraj tego jako złośliwości, po prostu nie chcemy żebyś niepotrzebnie wpieprzył się w koszty i na końcu został z porozkręcanym samochodem, z którym nie będzie wiadomo co zrobić.
Z całym szacunkiem , ale nigdzie nie wspomniałem ze będę montować, części niesprawdzone, nie ma dla mnie problemu żeby rozebrać skrzynie i wymienić co trzeba , z zachowaniem technologii producenta.
Po to jest forum żeby zadawać pytania, uważam ze lepiej zadać pytanie i podzielić się wiedza tak jak to zrobił SliwusBuu , bo to jest prawdziwy sens tych tematów , niż podchodzić do tematu w sposób ''posiadać obok dawce'' , bo takie rozwiązanie jest kosztem.
Dziwi mnie również przez jaki pryzmat oceniasz ludzi, z góry wiesz ze nie ze czegoś nie potrafią , i odrazu skazuje je na porażkę.
Ja nie mam zamiaru nikogo przekonywać o moich umiejętnościach , bo wiem na co mnie stać , część osób zna mnie osobiście z forum , umiem sobie postawić cele i je konsekwentne realizować .
Swoja drogą nawet nie sprawdziłeś z kim piszesz, wydaje mi się ze mógłbyś się zorientować nawet po postach skoro chcesz z góry oceniać.
Oczywiście bardzo dziękuje za wyrażenie swojej opinii, nie odbieram tego jako złośliwość, zdawałem sobie sprawę z tego ze pisząc post może najść fala krytyki .
Jeśli chodzi o koszty to zdaje sobie sprawę z tego jaka to jest inwestycja, istotne dla mnie było określenie konkretnie co podlega wymianie, a jakie komponenty można dopasować z innych aut, i najważniejsze co trzeba będzie dorobić/zrobić .
- - - Updated - - -
poniżej zamieszczam ciekawostke jesli chodzi o dwumase i sprzegło dla silnika 1.9 16v i m32
http://kcperformance.eu/en/our-proje...tdm-sportwagon