Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: 1.9 jtdm 16v - Szarpanie/zmiana biegów + duszenie silnika

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar szymon1987
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 '07 1.9 jtdm 16v@150ps
    Postów
    34

    Domyślnie 1.9 jtdm 16v - Szarpanie/zmiana biegów + duszenie silnika

    Witam wszystkich serdecznie i z góry dziękuję za pomoc. Z góry zaznaczam, że troszkę przekopałem forum szukając odpowiedzi na mój problem i mam pewne podejrzenia. Zawsze jednak lepiej napisać temat (choćby po to, żeby dowiedzieć się, że jednak nie potrafię kożystać z google). Temperatury mocno plusowe za oknem i z tym właśnie wiąże się zachowanie mojej belli. Otóż, gdy temperatura jest poniżej 20 stopni, autem jeździ się dość 'twardo'.
    - Auto szarpie przy zmianie i przy redukcji (przy zmianie mniej, przy redukcji na jednych biegach bardziej na innych mniej).
    - Biegi wchodzą dość ciężko i wydaje mi się, że na identycznych obrotach na 2 i 3 auto na 2 jest głośniejsze (ale to może być tylko moje subiektywne odczucie).
    - Ruszanie staje się loterią.. Zgaśnie czy nie zgaśnie (jak nie przygazuję jej porządniej podczas ruszania pod górkę, to się dusi). Auto ma taki moment zastanowienia się - "jadę czy nie jadę". Jestem po zaślepieniu EGR i przed zaślepieniem było DUŻO gorzej - wciskałem gaz a auto nie wchodziło na obroty przez dwie, trzy sekundy i dopiero po osiągnięciu 2000 obrotów coś zaczynało jechać. Tutaj sprawa jest inna - auto na sekundę zastanawia się czy jechać czy nie - ale później jedzie normalnie. Tak jak pisałem, jest to szczególnie uciążliwe podczas ruszania z pod górkę.

    Co ciekawe - wszystko to ustało dzisiaj, jak tylko temperatura skoczyła do powyżej 20 stopni.. Auto idealnie rusza, biegi wchodzą jak masło, i ja sam nie czuję żadnego szarpnięcia podczas zmiany/redukcji.. Wątpię, że to moja wina, chyba że w upale staję się lepszym kierowcą. Moje podejrzenia kierują się w 3 miejsca:


    - dwumasa (problem z szarpaniem)
    - skrzynia biegów (ciężko wchodządze biegi)
    - klapy wirowe (nieszczęsne ruszanie)


    Turbo jest sprawne (Pan Marcin z Cinsoftu po podłączeniu do kompa, po zaślepieniu EGR powiedział, że wtryski, turbo - OK). Co radzicie? Przygotować się od razu na wymianę skrzyni + dwumasy + sprzęgła + wycięcie klap? Gdzie PROFESJONALNIE mi to rozbebeszą, zdiagnozują i ew. złożą do kupy jeżeli nie zdecyduję się na naprawę. Nie oczekuję od nikogo wróżenia z fusów, na podstawie moich wypocin - zwyczajnie pomysłów co to może być. Myślę, że podjadę do Autka.pl w Krakowie bo i tak zbieram się tam z kolektorem w najbliższym czasie. Zastanawiam się czy nie podjechać na jakiś spot w Katowicach i zwyczajnie nie dać się komuś przejechać tym autem, bo jak usłyszę kolejny raz u jakiegoś mechanika - "te auto tak ma - należy się 300.", to mnie strzeli.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Cytat Napisał szymon1987 Zobacz post

    Co ciekawe - wszystko to ustało dzisiaj, jak tylko temperatura skoczyła do powyżej 20 stopni.. Auto idealnie rusza,
    To już jakiś trop. Moze czujnik temperatury cieczy w termostacie. Zdarzały się przypadki na forum uszkodzenia tego czujnika.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar szymon1987
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 '07 1.9 jtdm 16v@150ps
    Postów
    34

    Domyślnie

    Tak, tak - termostat na pewno mam do wymiany. Poniżej około 15 stopni C, temp ciężko dobija do 90 stopni, a po zatrzymaniu się (i nie gaszeniu silnika) temp zaczyna spadać. Możliwe, że to przez temperaturę?? Dzisiaj auto było zimne i od razu idealnie si zbierało, więc raczej bym to wykluczył..

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Uzupełnij profil bo nie wiemy jaki masz rocznik auta i jaki kolektor. Jeżeli plastikowy (od 2007) to może ostatni dzwonek na zrobienie porządku z klapkami. Trochę ostatnio pogadałem w ASO o klapkach i czasami klapka zatrzyma się w głowicy a niestety jak ktoś ma pecha to poleci do cylindra. Mieli już taki przypadek w Cromie.

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    No właśnie nie do końca, ja mam grudzień 2006 i fabrycznie plastikowy kolektor. Ale uzupełnienie profilu jest pomocne.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    a wskazówka turbo stoi prosto?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar szymon1987
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 '07 1.9 jtdm 16v@150ps
    Postów
    34

    Domyślnie

    Właśnie jeżeli chodzi o turbo to trzymie ciśnienie, ale mam wrażenie, że zaczęło wolniej pompować (wskazówka wolniej się podnosi). Ale to chyba tez może wynikać z problemów z klapami.. Nie ma co.. postaram się umówić na najbliższy termin do tego KRK, na wycięcie tych klap. Nie chcę ryzykować zdrowia mojej belli.. ;_; A co do kolektora to plastik.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Z plastikowym kolektorem tym bardziej nie ma żartów. Jak już pojedziesz do Tomka to on na pewno znajdzie co dolega Twojej belli.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-06-2015, 13:08
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 12:05
  3. Duszenie i gaśnięcie silnika przy przyspieszaniu JTD
    Utworzone przez skopek w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-06-2012, 19:49
  4. [145] Hamowanie lewą nogą - JTD. Duszenie silnika.
    Utworzone przez evo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-03-2012, 13:29
  5. [164] Przerywanie silnika, duszenie, szarpanie
    Utworzone przez kasza85 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-03-2010, 19:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory