Kupiłem auto z Q-trinickiem z przebiegiem 168 tys. Km. Trochę się obawiałem bo to moj pierwszy automat. Niepotrzebnie.
Jest super. Właśnie sam wymieniłem dynamicznie w niej olej. Moim zdaniem, zresztą tak jak wszystko, jak dbasz tak masz. Jeżeli będzie serwis wlasciwy i na czas to będzie hulało. Oczywiście sa wyjątki jak w życiu.
DF
Z tym ze nie wiadomo jak poprzedni wlasciciel dbal o skrzynie i jak wygladaly serwisy...
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
To fakt. I to jest właśnie to ryzyko. Jeżeli przebieg jest jeszcze przyzwoity i prawdziwy to podstawa wymiana oleju. Znajomy handlarz powiedział mi, że na zachodzie prawie nikt nie wymienia oleju w skrzyniach. Zresztą serwisy twierdza tez ze sie oleju nie wymienia. Wiadomo lepiej (dla serwisu) wymienić skrzynie
DF
Qtronic sprawuje sie dobrze. Spoko skrzynia lepsza niz manual zdecydowanie w tym aucie. Oczywiscie sprawdzic trzeba jak dziala i jak serwisowana ale nie jest to taka pulapka jak kiedys byl salespeed. Skrzynia aisin produkcja japonska wystepowala tez w kilku innych autach m.in. volvo.
Dobra ja mam pytanie bo też od niedawna jestem posiadaczem q tronica. Pytania może głupie, ale chcę znać odpowiedzi. Tryb sekwencyjny + i - czy podczas zmiany biegów muszę zdejmować nogę z gazu?uważam, że nie. Tryb "S" chyba bardziej do żwawszej jazdy po krętych ścieżkach niż do sprintów. Miałem taki przypadek, że na prostej jak depnąłem w tym trybie to najpierw skrzynia zredukowała (w moim odczuciu niepotrzebnie bo chyba miałem odpowiedni bieg do prędkości) tak, że auto trochę zanurkowało a potem ruszyło z kopyta ale straciłem z jedną cenną sekundę
Tak, że zafira 1.8 mi trochę odskoczyła.
Dodam, że nie katuję auta na co dzień, ale mam tu takiego kolegę, z którym jak się spotkamy na drodze to włącza się jakaś rywalizacja. A jeszcze czeka mnie sparing z jego passatem b5 tylko nie pamiętam jaki silnik 2.3 lub 2.8
![]()
Dobrze uważasz
skrzynia w trybie S zmienia biegi przy wyższych obrotach wiec masz wyższy moment do dyspozycji w każdej chwili co powoduje ze auto żwawiej reaguje na gaz.
Gwaltowne wciśnięcie gazu na każdym trybie skutkuje zrzuceniem 1-2 biegów w dół. To ze natym tracił czas to raczej Twoje wrażenie oczywiście zakładam, ze skrzynia jest sprawna.
chyba jest, to mój pierwszy automat, generalnie nie szarpie, choć czasem chyba jak jest zimna to na niskich biegach podskoczy chyba z 2 na 3 tak jak by dwa biegi na raz przerzuciła, ale może to moja wina bo nie paluje zimnej skrzyni i z gazem obchodze się delikatnie a tu akurat zmiana wypada przy osiagnieciu ok 40km/h i chyba nie wie czy wbic górę czy zostawic tak jak jest