Strona 17 z 88 PierwszyPierwszy ... 78910111213141516171819202122232425262767 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 879

Temat: łożyska / skrzynia m32

  1. #161
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Moge potwierdzić ( co chyba juz pisałem ) że wymiana wszystkich łożysk otwierających usunęły problem szumów na luzie. Tak było w przypadku trybunkc - najpierw wymiana 4 łożysk - 2 otwierających i 2 zamykających wałek 1/2/5/6 i wałek sprzęgłowy. Na chwilę spokój i za pare km znowu delikatny szum na luzie i na 3/4. Dlatego wymieniliśmy kolejne 2 łożyska z walka 3/4/R/. Cisza jak makiem zasiał.
    Sickboy tęz miał szumy na luzie ( i chyba cos jeszcze na 3/4 ) Po wymianie kpl łożysk ( 6 sztuk ) cisza.
    I to byłoby potwierdzenie co Tomekrk napisał mi na samym początku. Nie warto iść na skróty. Od razu trzeba wymienić kpl 6 łożysk i to zamyka temat.
    Takie sa moje doświadczenia.



    Uzupełniając moje wcześniejsze posty sam sie doczytałem małej nieścisłości - mianowicie wszystkie wałki się kręcą cały czas. Jeżeli rozpędzisz auto i zrzucisz na luz to wszystkie 3 wałki się kręcą. Wcześniej chodziło mi o to, że to z 2 wałków ( z wałka biegu 1/2/5/6 i z wałka 3/4/r ) jest przenoszony moment z koła zębatego mechanizmu różnicowego na zębnik wałka. Natomiast oba wałki są zazębione z wałkiem sprzęgłowym.
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 17-09-2014 o 12:47

  2. #162
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    a taki terkot przy kręceniu kołem przy dwóch kołach w powietrzu przy wbitej 4ce to normalka ?
    a na luzie też drugie koło powinno się kręcić bo u mnie stoi w miejscu ?

    Ostatnio edytowane przez Alabaster ; 20-09-2014 o 22:42

  3. #163
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    byłem dzisiaj u speców od skrzyń i stwierdzili luz na satelitach mechanizmu różnicowego
    proponują remont skrzynia ale nie wiem czy jest sens przepłacać bo kochan159 wymieniał sam mechanizm a wit_maj same jego łożyska i śmigają
    kolejne pytanko czy jeżeli się podniesie jedne koło i wbije bieg czy mechanizm powinien śmigać bez zająknięcia czy może powodować wibracje, jakieś zgrzyty ?
    nagrałem ale za bardzo nie slychac tych niepokojących dźwięków


    drugi film
    https://www.youtube.com/watch?v=SsGM...ature=youtu.be
    Ostatnio edytowane przez Alabaster ; 24-09-2014 o 16:00

  4. #164
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar wieczny2002
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Sundern, DE
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTD 16V
    Postów
    30

    Domyślnie

    Hej,

    u mnie objawy sa nastepujace:
    - stukanie przy zmianie biegow
    - stukanie podczas puszczania gazu oraz jak dodanie gazu, kiedy wczesniej nie byl wcisniety (puszcze pedal gazu i zaraz wcisne pedal).

    Przy zmianie biegu zauwazylem, ze stukanie nie wystepuje lub w znacznie mniejszym stopniu, jezeli wykonuje je na tzw. polsprzegle, to jest nie wciskam sprzegla do konca, tylko do polowy.

    Trapi mnie troche ta sprawa,bo psuje cala przyjemnosc z jazdy. Wymienilem dolne poduszki silnika. Zamierzalem teraz wymienic sprzeglo z dwumasem, ale jak pomysle, ze wymienie czesci za 2 tysiace, a stuki nie ustana to mi cwlosy na rekach staja.

    W grudniu zjezdzam na swieta do Polski i chcialem tam sie tym zajac, ale mam tylko 2 dni. Jest jakas metoda diagnozy, zebym mogl to sprawdzic przed wyjazdem i tam sie z mechanikiem dogadac co jest do zrobienia?

  5. #165
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego nie wyeliminuje tego problemu. Podobno te stuki to luz na mechaniźmie różnicowym. W przypadku 159 jest to powszechny problem i chyba nikt sobie z tym jeszcze nie poradził.
    Ostatnio edytowane przez sickboy ; 24-09-2014 o 17:21

    Nero Provocatore - AR159
    Jedna mARka - Jeden Klub - Alfaholicy

  6. #166
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Jeżeli już ktoś ma wyjęte półośki (rozpięte przeguby wewnętrzne), to sprawdziłbym, czy np. na kielichu wychodzącym ze skrzyni nie ma luzu góra - dół. Luz zewnętrznych łożysk tocznych stożkowych da się skasować. Jeżeli natomiast luz jest na łożyskach w samym mechanizmie to bez jego demontażu się nie obejdzie w celu zlikwidowania owego luzu.

    Chodzi mi o coś takiego:

    Proszę zauważyć, iż dociskając bieżnię zewnętrzną łożyska stożkowego można ten luz i stuk zlikwidować.
    Jeżeli by się okazało, iż jest tam nadmierny luz, to FIAT ma w sprzedaży oryginalne podkładki regulujące do owych łożysk. Przynajmniej dla skrzyń Getrag montowanych w 156/47/GT.

  7. #167
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    mi mówili że jak jest luz to znaczy że te ząbki satelitów są "wyjechane"
    Cytat Napisał SARAHZ Zobacz post
    Piszecie tez o luzach na mechanizmie roznicowym a wiec to tez wymienilem bo moj mial straszny luz a na dodatek mial nadrzerki na trybkach. A co do obliczania luzow i wlozeniu odpowiednich podkladek w satelity w mechanizmie to ciezka sprawa bo niemam pojecia jak chcecie obliczyc luz zeby wlozyc odpowiedniej grubosci podkladki(pamietajcie ze jezeli dacie za grube podkladki i lozysko zacznie sie grzac to w najlepszym przypadku padnie wam tylko lozysko a w najgorszym stopicie pokrywe mechanizmu. Ja obliczalem luz na lozyskach walkow w skrzyni,jezeli kogos to ciekawi to z przyjemnoscia opisze,ale co do mechanizmu to ostroznie.ciezki temat.
    kolejna kwestia czy nie ma jakiejś firmy regenerującej takie dyfry, bo znalazłem np. taki filmik



    kolejna sprawa, kiedyś znalazłem że pasują łożyska od chevroleta cruza i można kupić taniej w usa, niestety dyfer ma już inne numery a w usa kosztuje 177$
    cruze 55182527 ; 55575341
    159 55555766 55182471

    a taka wymiana to "wyciągnij stary i włoż nowy" czy trzeba coś regulować?
    bo faktycznie w eperze jest dużo tych podkładek regulacyjnych do wyboru
    Ostatnio edytowane przez Alabaster ; 25-09-2014 o 00:49

  8. #168
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    może jakiś mistrz epera sprawdzić czy dobrze kombinuje bo ja kliknę numer mechanizmu tj. 71740972 pisze
    Data Zast.
    Substituted
    Substitutes
    Nazwa
    Il.
    Możliwości zastosowania




    no i znalazłem ten 55575323 na brytyjskim ebayu za 110 funtów i tam piszą
    M20 Gearbox Diff Housing complete with Planet Gears 6 Speed
    For Vauxhall: Astra, Corsa, Vectra, VXR and Zafira
    Fiat: Bravo, Punto, Stilo 500 Abarth

    więc sam nie wiem bo ktośkiedyś pisał że opel ma inną iloś ząbków na półosi?

  9. #169
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    a po nr VIn rozkodowałeś eper ?

  10. #170
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    tak, 2.2 jts, 1.9 jts i 1.9 jtdm mają taki sam mechanizm wg epera
    http://eper.fiatklubpolska.pl//navi?...LL_LIST_PART=0

    koło koronowe jest inne


    znalazłem też wypowiedź o kielichu z opla
    Nie pomaga kombinowanie z kielichami z opli ze skrzynią M32 - kielich jest taki sam tylko ma inną ilośc zębów wieloklinu. Szkoda, bo ceny są śmieszne. Można wymienić satelity w dyferencjale i kupować przeguby za 250zł/szt

    Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...#ixzz3EJYEmagD
    ale wpisując 55575323 w google wszędzie pada fiat/lancia nigdzie nie piszą o vauxhallu czy oplu,
    np.
    http://www.original-genuine-spare-parts.com/a/fiat/555_/55575323-ausgleichgetriebe_(fiat).htm
    https://www.fiat-autoparts.com/pl/ka...C4%87/55575323
    Ostatnio edytowane przez Alabaster ; 25-09-2014 o 09:43

Podobne wątki

  1. Na 100% nie łożyska
    Utworzone przez stokrotka147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 06:17
  2. [159] Skrzynia biegów M32- inaczej czyli nie łożyska tym razem
    Utworzone przez Mawik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 19:09
  3. [75] łożyska kół
    Utworzone przez jacho w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-01-2015, 15:52
  4. [146] Skrzynia biegów boxer, piszczące łożyska, nadchodzi koniec?
    Utworzone przez tomek146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 11:22
  5. 156-ka; łożyska?
    Utworzone przez jacek80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 07:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory