Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 87

Temat: Pękanie głowicy w 2.4 jtdm

  1. #21
    Użytkownik Świeżak Avatar gibson
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    szczecin
    Auto
    AR 159 SW High Ti
    Postów
    168

    Domyślnie

    mam pytanie do Tomka KRK u mnie pękła w okolicach jednego z wtrysków 1.9 jakie sa koszta i czy można taką głowicę regenerować czy lepiej kupić używkę

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Napisz do niego pw wiadomość.
    Ale koszty spawania głowicy to okolice 800 zł . Ogólnie regenerują i spawaja głowice ale pomysł spawania odlewu ze stopów aluminium mnie nie przekonuje

  3. #23
    Użytkownik Świeżak Avatar gibson
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    szczecin
    Auto
    AR 159 SW High Ti
    Postów
    168

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Napisz do niego pw wiadomość.
    Ale koszty spawania głowicy to okolice 800 zł . Ogólnie regenerują i spawaja głowice ale pomysł spawania odlewu ze stopów aluminium mnie nie przekonuje
    Napisałem u nas w szczecinie znalazłem dwa warsztaty które robia takie rzeczy łącznie ze sprawdzeniem czy głowica ma odpowiedniątwardość ale im więcej danych tym mam nadzieję będę mądrzejszy

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Napisz do niego pw wiadomość.
    Ale koszty spawania głowicy to okolice 800 zł . Ogólnie regenerują i spawaja głowice ale pomysł spawania odlewu ze stopów aluminium mnie nie przekonuje
    Napisałem u nas w szczecinie znalazłem dwa warsztaty które robia takie rzeczy łącznie ze sprawdzeniem czy głowica ma odpowiedniątwardość ale im więcej danych tym mam nadzieję będę mądrzejszy

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    Podbijam statystyki pękniętych głowic w 2.4. Tomek ma racje, coś jest z nimi na rzeczy.
    Fotki tutaj:
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1652684

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    AR 159 3.2 Q4 JTS
    Postów
    287

    Domyślnie

    Ma ktoś pojęcie jak ma się sprawa z pękającymi głowicami w 3.2(159 lub Brera)?

  6. #26
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ultra Violence
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Maserati Quatroporte GTS
    Postów
    212

    Domyślnie

    kurde nie straszcie bo się będę bał do auta wsiąść już 261 tys pękło ale tylko na liczniku przebiegu, daj bóg jak najdluzej

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    Ja mam 240 tysięcy. Pewnie nie wszystkie pękają, wiele czynników zależy. Także obserwuj układ chłodzenia, a może Cię ominie niespodzianka

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Ja tak się zastanawiam nad powodem tego pękania i mimo wszystko jestem nadal przekonany, że nie jest to przez układ chłodzenia i późniejsze załączanie wentylatorów i wyższą temperatrą pracy. W końcu to silnik spalinowy i jego sprawność jest tym wyższa im wyższa jego temperatura robocza. Mam auto przywieznione z Italii, gdzie jest trochę cieplej niż u nas i przez te 6 lat, gdy tam jeździło nie było problemu z głowicą. Co prawda przebieg sporo niższy (wg VIN) od tych "magicznych" 200k km, więc niby jeszcze mam czas do awarii. Wysunąłbym torię, że powodem mogą być niesprawne wtryskiwacze, czyli lejące/przytarte, bądź niewłaściwie zrobiony chiptuning. Które to, mogą powodować wyższą temperaturę w komorze spalania i przypuszczam, że właśnie to one mogą być czynnikami powodującymi padanie głowic.

    _____________________

    Może ktoś by zrobił ankietę odnośnie nie/padania głowic. Czyli:

    - silnik: 1.9 / 2.4
    - przebieg: xxxx
    - chip: tak/nie
    - duże korekty wtryskiwaczy: tak/nie
    - EGR: off/on
    - DPF: off/on

    klapy to raczej mało istotne, chyba że komuś wpadły do cylindrów, więc w tej sytuacji raczej pasowałby punkt czy:
    - silnik po awarii klap: tak/nie

    Wtedy może uda się uzyskać jakiś permanentnie powtarzający się czynnik "awariogenny"
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 22-06-2015 o 09:19

  9. #29
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    U mnie wyglądało to tak:
    - silnik: 1.9
    - przebieg: ~180 kkm – jeśli kręcony to maks 40-50 kkm, bo auto dość długo serwisowane w ASO z niskimi rocznymi przebiegami
    - chip: nie – objawy pojawiły się kilkaset km po programie u cinka, ale na bank problem był już przed chipem (poziom płynu + delikatny dymek). dopiero po chipie depnąłem kilkanaście razy mocniej na autostradzie i objawy się powiększyły
    - duże korekty wtryskiwaczy: nie
    - EGR: off, ale tylko przez 25 kkm
    - DPF: off, ale tylko przez 25 kkm, wcześniej auto jeździło z zajechanym kolektorem dolotowym
    - silnik po awarii klap: nie

    Ja mam inną diagnozę. Równie dużym problemem co lejące wtryskiwacze są np. nieszczelności kolektora dolotowego. Przy wyciętym DPF takie nieszczelności powodują, że za autem jest chmura czarnego dymu. Bez wyciętego DPF takie nieszczelności to chroniczne wypalanie DPF (np. co 100-200 km). To mocno obciąża termicznie silnik.

  10. #30
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    Za pękanie głowic odpowiada miejscowe przegrzanie. Warto podzwonić po firmach, które w tym siedzą i mają większe pojęcie niż my tutaj.
    Wystarczy raz przegrzać na chwilę głowicę i już potrafią pękać.

    Już sam fakt, że w 1.9 tak nie pękają, obala tezę o wtryskach.

Podobne wątki

  1. regeneracja głowicy T.S.
    Utworzone przez cinas w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-04-2017, 14:38
  2. Śruby do głowicy 1.7 16V
    Utworzone przez Tomakt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-05-2013, 09:50
  3. [MiTo] Pękanie alternatora
    Utworzone przez Flar w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-02-2013, 12:57
  4. [159] Wymiana uszczelki głowicy - 2.4 JTDm
    Utworzone przez TriXter w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 03-01-2013, 11:15
  5. 1,9 jtdm 16v metaliczne stuki w głowicy
    Utworzone przez andrzejm36 w dziale GT
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 18-05-2012, 19:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory