Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [156] Spadek napięcia , nawet przy uruchomionym silniku.

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    AR 156 2.0 TS
    Postów
    10

    Exclamation [156] Spadek napięcia , nawet przy uruchomionym silniku.

    Witajcie, tak jak w takowej nazwie tematu, znowu zawitałem do Was jako do specjalistów bo ja już sam nie mam głowy. Autko miało drobny przestój jest to 2.0 TS 2001 rok, po tym przestoju wpadam do garażu odpalam, jadę. Wszystko jest OK zapaliła od przekręcenia, dojeżdżam w jedno miejsce, pozałatwiałem sprawy no i wsiadam. Auto słabiej pali :O, (dobra może to chwilowe, myślę) jadę dalej w kolejny punkt. Odpalam, jeszcze gorzej. Mówię wracam do domu bo potem będę pchać Bellę , dojeżdżam podłączam auto pod prostownik, rano wsiadam. od kopa , jadę w punkty pali tak jak zeszłego dnia. Wracam do domu, chcę wjechać do garażu - odpalam auto BLEEEEEEEE BLEEEEEE siup. Ch*j bombki strzelił. Biorę miernik sprawdzam aku, 12.2 V, okej podłączyłem pod prostownik wieczorem odpalam i sprawdzam napięcie - Uruchomiony silnik 13,4 V do 2.000 obrotów , dalej to samo obciążenie światłami daje wciąż 13,4 . Dodaje znów gazu a tu proszę, napięcie perfidnie zaczyna spadać. OLABOGA , wyciągam alternator sprawdzam szczotki - MIODZIO, sprawdzam przewody idące z diód, elegancko. poczyszczone mówie dam do elektryka, mówi że daje ponad 14,1 V . Mówie co się będę daje mu na piwo, przybywam do domu montuję. Odpalam Parawan - 13,4 V wciąż. Nożeszk**wa , dodaję gazu - napięcie spada. Wszystkie masy czyszczone 3 razy po 10 razy sprawdzam przewody - melodia. I teraz po tej krótkiej lekturze zwracam się do Was bo już sam nie mam siły. Jestem w stanie nawet zapłacić za porady, potrzebuję auta na poniedziałek a tu takie cyrki kurna. Elektryk swoją drogą oczekuje na moją wizytę, ale to nie jest teraz ważne bo tematem tabu dla mnie jest ładowanie w moim aucie. Podłączałem dwa aku , i każdy pokazuje tak samo więc kwestia uszkodzonego aku nie wchodzi w grę. Czekam na Wasze komentarze. Pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Kabel od wzbudzenia bym sprawdził
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    AR 156 2.0 TS
    Postów
    10

    Domyślnie

    Wspominałem, wszystkie kable czyściłem sprawdzałem. Kabel od wzbdzanie jest to ten na 8? Mały czarny wychodzący z rozrusznika . jeszcze wczoraj czyściłem te kable i sprawdzałem styki.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adamus
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 GTA Q2 kolor Azzuro nuvola AR 156 2,5 V6 AR145 1,6Ts AR 146 2,0 Ts AR 146 1,9 TD
    Postów
    77

    Domyślnie

    Jak masz możliwość to podmień obrotomierz z pewnego auta i sprawdź czy jest ok

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    AR 156 2.0 TS
    Postów
    10

    Domyślnie

    Dobra panocki, przejechałem się wróciłem i mam kolejną dawkę informacji.

    A więc: Podłączyłem aku, odpaliłem auto - 13,36 V
    Włączam światła - 13,36 v
    Gazujemy powyżej 2tys Obrotów - Wzrasta napięcie o 0,01 co jakieś 2 sekundy.
    Mówię, ładuje w słabym stopniu przejadę się.

    Przed wyjazdem aku miało 12.2 , przyjechałem 11,3V
    po pewnym czasie się zregenerował. Ale nadal to nie jest to samo..

    Dodam jeszcze że w aucie świecą mi się dwie kontrolki ABS / Ręczny + nie działa prędkościomierz.

    A kontrolka od AKU Gaśnie, nie mam pojęcia co jest.


    @adamus, po co miałbym podmieniać obrotomierz? tnz, jaki jest w tym cel?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Może jakieś zwarcie, ale za małe żeby wywalić bezpiecznik.
    Wyjmij wszystkie możliwe bezpieczniki, zostaw tylko te, które muszą być żeby samochód jechał i zobacz, czy będzie to samo.
    Przyjrzyj się też silnikowi i sterownikowi wycieraczek - tam może nieźle pożerać prąd.

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Podmień obrotomierz na sprawny z innego auta. Licznik nie działa, bo masz padnięty czujnik na ktorymś kole.

    Sprzęgiełko jednokierunkowe masz w tym alternatorze? Ono tez może dawać takie efekty, pasek się nie ślizga?

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    AR 156 2.0 TS
    Postów
    10

    Domyślnie

    Ten alternator nie ma sprzęgiełka. Pasek się nie ślizga, jest elegancko napięty więc nie widziałbym przyczyny w tym, może zwoje w alternatorze będą przegrzane?

    dcfan, ja tu bym wykluczał ten sterownik.
    Bardziej stawiałbym na centralkę abs. Dlaczego? Wiele osób miało te dwie kontrolki + niesprawny prędkościomierz.
    Wymiana centralki miała tam spore znaczenie.

    Mam gdzieś drugą boscha ale muszę odkopać
    Ostatnio edytowane przez Patrykus ; 16-08-2013 o 20:32

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Sprawdź jakie jest napięcie na kablu do wzbudzenia po włączeniu zapłonu. Ten cieniutki kabel co idzie do alternatora
    Ostatnio edytowane przez Kazek ; 20-08-2013 o 14:41
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Patrykus Zobacz post
    Ten alternator nie ma sprzęgiełka. Pasek się nie ślizga, jest elegancko napięty więc nie widziałbym przyczyny w tym, może zwoje w alternatorze będą przegrzane?

    dcfan, ja tu bym wykluczał ten sterownik.
    Bardziej stawiałbym na centralkę abs. Dlaczego? Wiele osób miało te dwie kontrolki + niesprawny prędkościomierz.
    Wymiana centralki miała tam spore znaczenie.

    Mam gdzieś drugą boscha ale muszę odkopać
    Trzy przyczyny najprawdopodobniejsze:
    -uszkodzony regulator napięcia
    -uszkodzona dioda prostownicza
    -spalona jedna faza stojana
    Przy tych defektach kontrolka ładowania gaśnie a prawidłowego napięcia ładowania brak
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-08-2015, 19:53
  2. [164] zmiana napięcia przy radiu
    Utworzone przez Tytanowy w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-02-2013, 23:17
  3. [145] Stukanie w silniku spadek mocy....
    Utworzone przez przemcio20 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 00:28
  4. [145] Boxer, trzaski w silniku, spadek mocy
    Utworzone przez coolos w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-01-2010, 20:08
  5. [146] Spadek napięcia na konsoli centralnej
    Utworzone przez talar44 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-06-2008, 10:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory