Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Odgłos tarcia metalu o metal z tyłu podczas jazdy.

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar Kwachu
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    4

    Domyślnie Odgłos tarcia metalu o metal z tyłu podczas jazdy.

    Witam, w mojej Alfie 156 1.9 JTD kilka dni temu pojawił się pewien problem, z dnia na dzień narasta.

    Mianowicie:

    Początkowo przy końcowych fazach hamowania było słychać tarcie (jakby) metalu o metal. Przypuszczalnie wg nasłuchu jest to w okolicach tylnych. Przy wyższych prędkościach dźwięk zanikał, jazda była komfortowa.
    Zbiegło się to z dniem wymiany opon na letnie. Auto całą zimę stało w miejscu, tylne tarcze faktycznie były "rude" jednak ich stan podobnie jak klocków był dobry. Mechanicy stwierdzili, że to wina tarcz i klocków i wszystko musi się zwyczajnie dotrzeć. Jednak zastanawiające jest to, że pierwsze dwa tygodnie użytkowania auta były bez takich efektów.
    Kolejny dzień, dźwięk tarcia o połowę głośniejszy, przy małych prędkościach niezależnie od tego czy hamuję czy nie - występuje.

    Trzeci(dzisiejszy) dzień - Tarcie jest dość głośno słyszalne przy małych prędkościach (nawet zaraz przy lekkim ruszeniu). Przy większych prędkościach jest już równie dobrze słyszalne. Nieustanny metaliczny odgłos tarcia.
    Auto było dziś na "szarpakach" celem diagnostyki zawieszenia. Stwierdzono jedynie gumy od stabilizatorów do wymiany z tyłu i łączniki stabilizatorów do wymiany z przodu.

    Istotne w sprawie może być to, że auto delikatnie ściąga w prawą stronę. To było zauważalne odkąd auto kupiłem.

    Niedługo udam się na podnośnik i zaczniemy szukać przyczyny. Jednak może ktoś z Was miał podobny problem i podpowie na co zwrócić uwagę, gdzie szukać przyczyny.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Sciag kolo i dognij oslone metalowa za tarcza, u mnie dawala irytujace tarcie metal o metal.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kwachu Zobacz post
    Auto całą zimę stało w miejscu, tylne tarcze faktycznie były "rude" jednak ich stan podobnie jak klocków był dobry. Mechanicy stwierdzili, że to wina tarcz i klocków i wszystko musi się zwyczajnie dotrzeć. Jednak zastanawiające jest to, że pierwsze dwa tygodnie użytkowania auta były bez takich efektów.
    A może zwyczajnie cylinderki się zapiekły i nie chcą się cofnąć więc klocki trą o tarcze.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ozzzi
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Modliborzyce/Janów Lubelski. LJA
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2000 Była, Teraz Alfa Romeo 156 1.8TS Sportwagon FL, Opel Astra G OPC
    Postów
    428

    Domyślnie

    To wtedy tarcze się grzeją.

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    To podnieś auto na lewarku i zakręć kołem bo to może być wszystko i nic . Może być jak kolega pisał osłona tarczy , może być zapieczony cylinderek ale może i być linka ręcznego która jak auto tyle stało się zapiekła i nie puszcza . Jak podniesiesz i przy obrocie będzie rzęzić a nie będziesz w stanie zlokalizować szumienia bo klocki zawsze tyci idą po tarczy to wez rozepchaj klocki ( sciągnij pierw koło ) delikatnie żeby nie dotykały tarczy i wtedy zobaczysz . Moja mała rada - jak wymieniacie klocki w obojętnie czym to zawsze wyczysccie pilnikiem czy papierem sciernym prowadzenie klocka w zacisku bo tam z czasem sie gnój zbiera i klocek swobodnie nie odskakuje tylko się lubi zawiesic.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ozzzi Zobacz post
    To wtedy tarcze się grzeją.
    Cytat Napisał Kwachu Zobacz post
    Niedługo udam się na podnośnik i zaczniemy szukać przyczyny
    Jeszcze nikt nie wykluczył że się nie grzeją bo nikt nie zaglądał więc nic nie wiadomo.
    Swoją drogą to ja bym najpierw zaglądnął pod auto a potem pisał tematy na forum o dziwnych dzwiękach. Telepatycznie nikt nic nie naprawi ani nie zdiagnozuje wbrew temu co się wydaje niekturym.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Popieram - coraz wiecej postów do wróżki. Jak mozna pytać co trze w kole a nawet go nie zdjąć.....
    Forum onetu chcecie zrobić?
    Moderatorze - usun ten wątek.

  8. #8
    Użytkownik Embrion Avatar Kwachu
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    Jak mozna pytać co trze w kole a nawet go nie zdjąć.....
    Forum onetu chcecie zrobić?
    Moderatorze - usun ten wątek.
    Jakaś wielka ujma to dla Ciebie? Pisałem, że auto miało wymieniane opony w poniedziałek i w początkowym stadium zaglądaliśmy tam stwierdzając tylko zardzewiałe powierzchnie tarcz z tyłu. Hałas nie był wielki więc zbytnio się tym nie przejmowaliśmy.

    ale do sedna

    Auto z rana zostało zabrane do warsztatu
    diagnoza: zużyty (już) tylny klocek wypadł i tarł o tarcze którą w rezultacie porysował. Majstrowane jest też przy zacisku. Masa elementów jest zapieczona. Połączenie tych elementów dało opisane powyżej objawy.
    Tarcze zostały oddane do przetoczenia ponieważ można je śmiało zregenerować.
    Klocki do wymiany oba z tyłu.
    Zacisk także do uratowania.

    Koszt całej operacji (materiały + robocizny) 229 zł.

    ps. Gdybym wiedział "co trze w kole" to nie widział bym sensu pisania tego wątku. Przyszedłem po radę, wskazówkę lub podpowiedź bardziej doświadczonych ode mnie kolegów. Kto mógł, ten pomógł

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Kwachu ; 25-04-2013 o 13:45 Powód: pośpiech

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Kwachu no ale wcześniej pisałeś" Auto całą zimę stało w miejscu, tylne tarcze faktycznie były "rude" jednak ich stan podobnie jak klocków był dobry. Mechanicy stwierdzili, że to wina tarcz i klocków i wszystko musi się zwyczajnie dotrzeć." . No to jak stan klocków był dobry jak " zużyty wypadł . To już musiał być zjechany na amen że wypadł z zacisku .

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar Kwachu
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM
    Postów
    4

    Domyślnie

    Masz rację. Osobiście zajrzałem tylko do przodu. Poszedłem się zajmować oponami, moja wina. Z tyłu uwierzyłem na słowo. Po całej akcji prawy tylny klocek był wręcz zjechany na fioletowo (temperatura), lewe były w dopuszczalnym stanie ale wiadomo, wymieniłem komplet.
    Na początku to tarcie bylo jedynie w koncowych fazach hamowania gdzie trzeba bylo sie wsluchac aby uslyszec, dlatego się nie przejmowałem za bardzo. Kwestia 3 dni i przejechanie przez osiedle było wstydem wręcz bo tarcie stało się nieznosnie słyszalne.
    Dziś zerknąłem w faktury od mechaników (auto kupione 2 tygodnie temu) i faktycznie, z przodu wymieniane były tarcze i klocki, ale z tyłu tylko tarcze.
    Moje niedopatrzenie i stąd ta bezpodstawna pewność stanu tylnych klocków.

    Przy okazji wymiany delikatnie przetoczono obie tarcze, usuwając rysy z prawej i rdzę z obu.
    Ostatnio edytowane przez Kwachu ; 26-04-2013 o 15:49

Podobne wątki

  1. [159] Dziwny odgłos z prawej przedniej strony + film z jazdy
    Utworzone przez alflg w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-10-2015, 15:57
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-03-2015, 21:03
  3. [GTV] Dziwny odgłos z tyłu auta
    Utworzone przez wojo003 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 12:58
  4. Głośne pukanie podczas hamowania (z tyłu)
    Utworzone przez Zerahat w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-11-2011, 17:09
  5. Przemyślenia na temat bezpieczeństwa podczas gaśnięcia auta podczas jazdy
    Utworzone przez Czarna Żmijka w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 07-06-2011, 10:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory