Strona 24 z 37 PierwszyPierwszy ... 141516171819202122232425262728293031323334 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 231 do 240 z 364

Temat: [diagnostyka] spomaganie prac przy diagnostyce auta z pomocą oscyloskopu samochodowe

  1. #231
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - z logów Scan XL SA wynosi około +4 stopnie, odczytany z wykresu + 13 stopni.

    - ... jak iskrownik nie jest podłączony do masy – wtedy program działa i można robić zapisy dowolne
    - takie połączenie nie jest dopuszczalne, w cewce WN sa wtedy wewnętrzne przebicia, iskrownik musi byc podłączony do masy.
    - w takim połączeniu właśnie uszkodziłem dwa oscyloskopy, nie zwróciłem uwagi na to, że krokodylek od iskrownika wisiał nie połączony a może się ześlizgnął ze śruby do której był doczepiony.
    - iskra poszła po kablu od sondy do oscyloskopu, tak to sobie tłumaczę.
    - są uszkodzone dwa układy w oscyloskopie.

    - aby zminimalizować zakłócenia od iskrownika, należy sondy i moduł WN trzymać blisko świec, iskrownika.
    - do oscyloskopu idzie tylko kabel wyjściowy od modułu WN.
    - na zdjęciu widać że moduł WN i kable od sond są w pobliżu oscyloskopu i notebooka.
    - po lewej stronie mają być : iskrownik, sondy WN, moduł WN, PX.
    - po prawej stronie kable od Px, kable CSK, wyjście od modułu WN.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Px1.jpg
Wyświetleń:	109
Rozmiar:	127.4 KB
ID:	78633   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Dx1.jpg
Wyświetleń:	124
Rozmiar:	138.1 KB
ID:	78634   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Px1-GT2.jpg
Wyświetleń:	101
Rozmiar:	54.9 KB
ID:	78636   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Px1_GT2_cyl3.jpg
Wyświetleń:	111
Rozmiar:	57.2 KB
ID:	78637  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 28-11-2012 o 14:00
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #232
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dziękuje.
    Dobrze, przy następnej próbie odsunę moduł zapłonowy od oscyloskopu.

    Tak widzę. Dziekuje za wskazowki. Jeszcze nie zdążyłam wszystkich wykresów obejrzeć, a z Px, Dx zawsze miałam kłopoty. Ale mam wstępne pytania do tego, co widzę, tylko muszę je zamienić w wykresy.

    GT JTS 2:
    - jutro będę robić testy na postoju,
    - tyle co wiem, to, że GT JTS 2 odpaliła po nocy bez problemu,
    - napinacze były w porządku (opinia mechanika),
    - mechanik wymienił paski, napinacze i pompę wody.
    - był wyciek - standardowy - z kolektora wodnego - dzisiaj lub jutro ma być wymieniony.

    W GT JTS 2 wałek wydechowy – krzywka cylinder 3 jest wytarta, 2 był w porządku. 1 i 4 były w takiej pozycji, że nie wiem.
    - jutro będę znała wartość ciśnienia oleju oraz może jakim olejem była zalana,

    Wg mechanika rozrząd jest ustawiony poprawnie == blokady pasują. Nie posiada czujnika zegarowego, ja nie posiadam także, więc tylko taka ocena.
    - jednak w mojej GT – przestawiłam wałek ssący, co skutkowało objawem zacinania w jeździe, a blokady też pasowały,
    - w poniedziałek oprócz testów oscyloskopem w mojej GT i w 156JTS, obejrzymy wałki w obydwu – w mojej ponownie i w 156JTS + te same blokady, zrobię dokumentację.

    Jeśli przyjąć takie założenie, że rozrząd jest ustawiony poprawnie we wszystkich – wtedy może - zawory wydechowe są za krótko otwarte na skutek wytartej krzywki i tego, że popychacz nie funkcjonuje prawidłowo. Że za późno otwiera zawory wydechowe na 3 cylindrze i/lub otwiera je niecałkowicie. Może o tym świadczy niepowtarzalność D i E w kolejnych cyklach i to co pokazuje na wykresie czerwonym (popychacze)?
    - dodatkowo chyba grupy wchodzą w innym momencie w GT JTS 2 i GT JTS 3 wg Hall/CKP – różnica jest chyba 2 – 5 st, zależnie która.

    Załącznik 78812

    W sumie nie wiem jak ten rozrząd fotografować, aby było widać to co potrzeba - może mi podpowiecie, nim zrobię zdjęcia w kolejnych JTSach?

    Jak są zdjęcia i oscylogramy, to zdjęcia czasowo są zawsze przesunięte, ponieważ w telefonie mam poprawną godzinę, a w laptopie mam zawsze czas do tyłu o mniej więcej 1 godzinę. Trzeba na to brać poprawkę.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 30-11-2012 o 01:48

  3. #233
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - do ustawienia rozrządu są potrzebne dwa narzędzia wspomagające: czujnik GMP oraz sprawdzone blokady.

    - wałek wydechowy posiada dwie krzywki sterujące zaworami wydechowymi.
    - w przypadku zeszlifowania jednej krzywki, funkcje sterujące przejmuje druga krzywka, jeśli nie jest też zeszlifowana.

    - jak już są założone blokady i paski rozrzadu to można zabaczyć jak wyglądają szklanki na 4 cylindrze , gdy jest GMP na 1 cylindrze.
    - kręcimy wałem korbowym w pobliżu GMP i patrzymy kiedy szklanki sa na samej górze na 4 cylindrze.
    - w tym momencie przyłożenie blokad pozwoli określić stan wyprzedzenia , opóznienia na cylindrze.
    - ten stan określimy po przyłożeniu blokad i po koniecznym ruchu wału korbowego aby blokady pasowały, blokady opadną na wałek.
    - konieczny ruch wałem podaje nam kąt przesunięcia GMP.

    - naturalnie to są obliczenia przyblizone.
    - w podobny sposób jest ustawiany rozrząd w zakładzie tunningowym bez blokad ale z czujnikiem GMP.
    - zwykle regulacja w taki sposób wymaga korekty na wałku ssącym, dane z zakładu tunningowego.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GMP_4cyl.jpg
Wyświetleń:	710
Rozmiar:	136.0 KB
ID:	78817  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 30-11-2012 o 08:44
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #234
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Na razie logi z GT JTS 2
    - testy na postoju,

    GT_JTS_2_logi.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 30-11-2012 o 19:45

  5. #235
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - oscyloskop naprawiony, trzeba było wymienić dwa uklady.

    - w celu minimalizacji zakłóceń należy zastosować kabel od uziemienia notebooka jako kabel USB zakończony banankiem.
    - do tego bananka należy podłączyć ekran z kabla, kabel musi mieć ekran widoczny, nie ukryty pod izolacją.
    - kabel USB z ekranem pod izolacją jest zbyt cienki.
    - taki sam kable z tłumikiem ferrytowym należy użyć jako kabel sygnałowy.
    - dane z forum rosyjskiego.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	oscyloskop.JPG
Wyświetleń:	385
Rozmiar:	125.7 KB
ID:	78935   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kabel masy.JPG
Wyświetleń:	129
Rozmiar:	74.5 KB
ID:	78936   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kable sygnalu.JPG
Wyświetleń:	197
Rozmiar:	97.7 KB
ID:	78937   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	masa.JPG
Wyświetleń:	195
Rozmiar:	133.7 KB
ID:	78938   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	sygbal.JPG
Wyświetleń:	126
Rozmiar:	121.0 KB
ID:	78939  

    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 01-12-2012 o 15:22
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #236
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Ok. dziękuję.
    - Zastanowię się jak to zrobić, żeby takie coś mieć. Spróbuję może w ten sposób, ale nie wiem, czy w związku z tym nie przesunę terminu badania 156JTS. Tylko, żeby jeszcze była. To ta sama, co już wrzucałam logi wcześniej.

    1. W ASO mi pokazywali z czujnikiem zegarowym, ale to pokazuje przestawienie o cały ząb, obydwu wałków?

    GT JTS 2:
    Ciśnienie oleju – nie wiem – mechanik powiedział, że nie mierzył; jaki olej był lany i jak była eksploatowana - też nie wiem; chciałam poznać przyczynę tego stanu krzywek, ale to nie mój samochód. Samochód prywatny, dopiero co kupiony.
    Nie zrobiłam testów w jeździe – odjechała,
    - samochód przyjechał z usterką – nie odpala na zimnym i odjechał bez usterki. Reszta nikogo nie interesuje;
    - jałowy gorszy niż w mojej, ale bez tych okresowych wstrząśnięć,


    Widziałam niezgodność ECU w testerze, jednak zdecydowałam testować na GT JTS, ponieważ samochód jeździ i właściciel zgłosił tylko jeden problem – nie odpala na zimnym silniku. Widziałam, że to JTS, pod maską, ze buda GT. Uznałam, że w takim razie program musi być zgodny i parametry.
    - parametry sprawdzałam w scanxl, ponieważ się pokrywały za pierwszym razem to testowałam w taki sposób,
    - nie sprawdziłam ECU jakie jest, nie pomyślałam o tym, ale musi być jakieś z analogicznym procesorem – tak mi mówił elektronik, że procesor musi być taki sam,
    - ECU 032 i 027 z klonem z GT loguje się bez niezgodności do wszystkich modeli z MED711,
    GTJTS_różne_modele_FES.zip
    - tylko jeden parametr mi się nie zgodził add lambda factor – tu było == DTV, w przeciwieństwie do innych JTSów.
    2. Czy mogę dla potrzeb swojej „analizy” wykorzystać te dane? Czy w tej sytuacji – nie?

    Na 3 cyl. obie krzywki były wytarte, ale jedna bardziej. Na cyl. 1, 2, 4 – były ok., biorąc pod uwagę jej wierzchołek w dotyku.
    - ocena wałków w mojej GT i 156JTS – każdego cylindra; spróbuję zmierzyć stopień ubytku krzywki, jak znaleźć punkt odniesienia? Na razie nie wiem, może po prostu zmierzę od góry blokady do czubka krzywki. Tak mi przyszło do głowy. Jak zrobić dla 1 i 4, jeszcze nie wiem?
    3. Może warto to zrobić dla porównania z wykresami?

    Ustawienie rozrządu – wałek wydechowy:
    4. Autor skryptu przyjął normę dla Px == +-10st – z tego wynika, że może są jakieś naturalne, fabryczne wahania w ustawieniach rozrządu? Coś w rodzaju wielkości luzu, jak na innych w silniku bywało – akceptowalne lub nie? Czy mają wpływ na logi – pewnie tak? Czy mają wpływ na jazdę – nie wiem.
    - sync wypada w sumie na tym samym zębie, ale to jeszcze muszę kąty policzyć może.

    Mam tylko swój egzemplarz na wszystkie możliwe testy. Dlatego jednak pojadę na sprawdzenie ustawienia rozrządu tam, gdzie jest elektryk i ma możliwość innego sprawdzenia synchronizacji i ustawienia wałków, pokaże wyniki, zapytam. Zakładu tuningowego – takiego w LDZ już nie ma – tylko sprzedają wałki sportowe i odsyłają mnie z miejsca na miejsce. Chyba, że podasz mi adres we Wrocławiu – w sumie mogę się ruszyć poza LDZ.
    - i hamownia, chyba jednak chciałabym zobaczyć wykresy w mojej GT, dla pełnego obrazu i porównania z logami i wynikami innych badań;
    - czekam na jakiś silnik do remontu, aby wykonać badania, ale nie wiem, czy się uda;


    Mam kłopot z analizą tego co widać, ponieważ zablokowałam się na wew. EGR. Wcześniej myślałam, że to mogłoby się odbywać tak, że będzie faza współzamknięcia zaworów - ujemna, zamiast współotwarcia. No, że nastąpi wcześniej zamknięcie zaworów wydechowych (przed GMP) w suwie wydechowym – z jednoczesnym opóźnieniem otwarcia zaworów ssących w suwie ssącym. Wtedy zatrzymałby spaliny i zmniejszył temp. lub może ogrzał powietrze, nie byłoby cofania spalin do kolektora ssącego. Tylko, że w takiej sytuacji musiałby chyba sprężyć i rozprężyć spaliny minimalnie w suwie wydechu oprócz tego, że spręża czynnik w suwie sprężania. Ale tego nie widzę za bardzo na wykresach – wykres Px jest analogiczny jak w TS. Nie wiedząc jak to działa, nie mogę podjąć próby pokazania tego co myślę. Stąd pytanie:
    5. To zostaje, że jest opóźnione zamknięcie zaworów wydechowych w tym wewn. EGR?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 02-12-2012 o 16:56

  7. #237
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wykonano pomiary czujnikami Dx, Dp, Px oraz pomiary podczas kręcenia tylko rozrusznikiem dla AR 147.
    - dane i wyniki w tym temacie
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/147/...ostoju-10.html
    --
    - przy pomiarach z rozrusznikiem, z odmy był wyciągnięty grzybek oraz spręzynka.
    - opisano także sposób posługiwania się panelem Dx.

    GT JTS
    1. - podobnie także pokazuje panel Px ze są jakieś odchyłki od normy.
    2. - w logach w takim przypadku bedzie komunikat i wyniki zafałszowane.
    UWAGA: Niezgodny kod ISO wybranego systemu!
    3.- krzywki się sprawdza tylko blokadami, dla kolejnych cylindrów, podczas krecenia wałem korbowym.
    jedem musi być warunek, półpanewki są odkręcone tylko dla danego cylindra.
    najlepiej się to sprawdza jak wałki są wyjęte ale to inna para kaloszy i robimy to wtedy jak jest remont silnika.
    4. - ustawienia rozrzadu z wykresu Px pokazuje Quntity, tam są wstawione markery z normami, tylko jak to się ma do JTS, TS nie wiem.
    - obydwa JTS mają na wydechu - 20 stopni.
    - pomysł z hamownią jest dobry, może to podstawa do dalszej analizy i nie szukania problemów tam gdzie ich nie ma.
    - lub odwrotnie, po hamowni i analizie wykresu z hamowni dopiero szukanie przyczyny w szerszym zakresie.
    5. - nie znam technologii EGR ale ta technologia nie ma nic wspólnego z zaworami cylindra, tak mi się wydaje.
    - to jest realizowane na poziomie rury wydechowej i kolektora ssacego.

    - mogę udostępnić adres zakładu tunningowego we Wrocławiu ale myślę że to dopiero po sprawdzeniu rozrzadu w warsztacie oraz po hamowni.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	AR147 005.JPG
Wyświetleń:	264
Rozmiar:	123.4 KB
ID:	79074   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	AR147 010.JPG
Wyświetleń:	254
Rozmiar:	148.1 KB
ID:	79075   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	AR147 012.JPG
Wyświetleń:	112
Rozmiar:	104.9 KB
ID:	79076   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	AR147 015.JPG
Wyświetleń:	85
Rozmiar:	133.6 KB
ID:	79077   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	AR147 018.JPG
Wyświetleń:	378
Rozmiar:	141.5 KB
ID:	79078  

    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 03-12-2012 o 07:39
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #238
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zruty zw celach porównawczych
    - 147 Ts punkt D, + 8 stopni na wydechu., ssacy -12 stopni.
    - GT JTS punkt D, - 13 stopni na wydechu, ssacy poprawny.
    - kolejne porównianie dla cylindrów 1, 2,3,4, szczególnie w punkcie - 270 stopni.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	147-Px0.jpg
Wyświetleń:	84
Rozmiar:	139.2 KB
ID:	79115   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	147-Px.jpg
Wyświetleń:	77
Rozmiar:	136.8 KB
ID:	79116   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT JTS-Px0.jpg
Wyświetleń:	79
Rozmiar:	140.5 KB
ID:	79117   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT-JTS-Px1.jpg
Wyświetleń:	128
Rozmiar:	135.0 KB
ID:	79118   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	JTs-cyl1.jpg
Wyświetleń:	71
Rozmiar:	60.8 KB
ID:	79119  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	JTS-cyl2.jpg
Wyświetleń:	72
Rozmiar:	57.7 KB
ID:	79120   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT-JTS cyl 3.jpg
Wyświetleń:	97
Rozmiar:	62.7 KB
ID:	79121   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	JTS-cyl4.jpg
Wyświetleń:	87
Rozmiar:	61.9 KB
ID:	79122  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 03-12-2012 o 15:23
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #239
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    1. Wygląda na to, że po prostu FES nie ma w swoim spisie tego iso code ECU? Czemu nie ma, nie wiem.
    Ale za to AD ma, bo nie protestował.
    AlfaOBD – protestował – nie połączył się z ECU.

    033_643.zip

    Badania oscyloskopem + ocena wałków i pomiar ubytku krzywki, przesunęłam na środę – mojej GT i 156JTS, żeby mieć może te kable:
    - i tak – ten z ferrytem będę mieć za kilka godzin,
    - kabel ze wzmacniaczem – w LDZ nie ma, mogę kupić kabel USB + oddzielnie hub, ponoć działa tak samo. Jak zamontuję wtyk bananowy zamiast USB, jeszcze nie wiem. Jak już będę to mieć to wtedy wrzucę. Mam tylko do środy czas.

    2. Moze tak byc?
    Edit: Nie zadziała wg mnie tak samo - hub ma 4 wyjścia, nie kupilam na wszelki wypadek.
    Poczekam na podpowiedzi.


    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - w celu minimalizacji zakłóceń należy zastosować kabel od uziemienia notebooka jako kabel USB zakończony banankiem.
    - do tego bananka należy podłączyć ekran z kabla, kabel musi mieć ekran widoczny, nie ukryty pod izolacją.
    - kabel USB z ekranem pod izolacją jest zbyt cienki.
    --- nie wiem jak to potem podłączyć – nie rozumiem, co napisałeś, a na zdjęciach nie widać dokąd idą kable – czy ma być to uziemienie laptopa? Mam podłączyć wtyk bananowy pod krokodylek czarny i dać na aku?
    3. Nie rozumiem tego. Możesz to napisać jakoś bardziej przystępnie?
    --- trzymam laptop na kablu sieciowym podczas badań, czy wystarczy, żeby mieć uziemienie z gniazda sieciowego? Bo jeszcze jest opcja zakupu zasilacza dedykowanego do vaio z gniazdem zasilacz-gniazdo_sieciowe w kształcie głowy myszki miki – wtedy kabel do gniazda sieciowego ma uziemienie. Nie wiem, czy dostanę w sklepie, ale nim kupię wszystko – wolę się zapytać.
    4. Czy to wchodzi w grę?

    Hamowanie GT JTS – w czwartek.

    Nad wynikami jeszcze pomyślę, ciężko zobaczyć H i J w skrypcie Px, a to mi jest potrzebne, aby zobaczyć wewn. EGR. Zawory mają jednak swój znaczący udział w tym co widać w rurze wydechowej i w kolektorze ssącym oraz w wykresie Px.
    Px – D i E vs czerwony wykres - wydaje mi się, że zależy to od pewnych czynników procedurowych (błędów), ale to jeszcze pracuję nad zrzutami. Ale widziałam to w GTJTS właśnie dla cyl. 1. Wymaga to jednak potwierdzenia i powtórzenia badania na cyl.1.

    Dx:
    - może w JTS Dx będzie inaczej wyglądało. Inaczej reguluje ECU jałowy w TS i JTS.
    - planuję Dx w korelacji z TP, MAF i SA, ponieważ na wykresach pokazuje podnoszenie podstawy wykresu Dx podczas przyspieszania. Nie wiem jednak, jaki wykres powstanie z TP i czy będzie widać jak się otwiera, czy zamyka. Może to zły trop, nie zaszkodzi chyba jak sprawdzę.
    - przy lewym powietrzu chyba zmieniłby FT zaraz podczas przyspieszania, też na postoju, to sprawdzę bez Dx i z Dx pod kontrolą logów.

    Dx_MAF.zip

    - Na te testy zostanę chyba przy tym, co mam. Ostatecznie to nie ostatnie testy, można jeszcze coś poprawiać. Z Dx problemu nie ma, żeby powtarzać. Raczej nie dam rady tak zmodyfikować Dx do środy.

    5. Żeby zrobić Dx w rurze wydechowej w JTS - mam wziąć Dx+amp i dać rurkę dłuższą? Jak długą - jak głęboko ma sięgać w wydech - rurka, aby nie schrzanić pomiaru?
    - I co zrobić z Dx - mam trzymać sondę?

    PS) Więcej już ględzić nie będę, wrzucę zrzuty.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 03-12-2012 o 14:56

  10. #240
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    1. - to nie jest kabel USB ze wzmacniaczem, to tylko był interfejs od telefonu.
    - kabel usb ma ekran, oplot podłączony do wtyku usb, czyli mamy nasza masę od strony notebooka
    - z drugiej strony kabla trzeba uciąć wtyk USB wysupłać ekran i oplot ekranu podłączyć do bananka.
    - może być nawet kabel z ferrytem, aby miał ten ekran na wierzchu, pod osłoną igielitową.

    2. - hub USB nie jst do tego potrzebny.
    3. - tak jak pisza na forum oscyloskopu, ekran od zasilania noteboka nie jest do tego odpowiedni.
    - zasada uziemienia mówi aby zerowanie, uziemienie było robione w jednym punkcie, zastosowanie kabla od zasilacza niweczy ten wymóg.
    - po zastosowaniu kabla wg tej instrukcji, nie powstał żaden problem z zakłóceniami, a iskra skakała ładna na iskrowniku.
    4.- prace z czujnikiem Px, Dx, Dp wykonuje sie tylko dla obrotów biegu jałowego, jedyny wyjątek to test katalizatora.
    - powyżej obrotów biegu jałowego analiza wyników nie jest możliwa i tego się nie robi.
    5. - Dx w rurze wydechowej, jak ktos chce robic to załącze zdjęcie, trochę pózniej.
    - musi byc zrobiony tłumik i warstwa konstrukcyjna.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 03-12-2012 o 15:25
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Analizator magistrali CAN, potrzebny, zbędny w diagnostyce auta
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-01-2018, 13:27
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-12-2012, 19:27
  3. [GTV] pomoc przy diagnostyce
    Utworzone przez viruskill w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-02-2012, 21:29
  4. świeża diagnostyka mojego auta - i co dalej??
    Utworzone przez Rodeush w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 11:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory