Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 52

Temat: Czujnik spalania stukowego (p0325, p0330)+ minusowy kąt wyprzedzenia zapłonu

  1. #31
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    tzn to są stare, ja montowałem nowe i nic nie ruszałem ale efekt nadal ten sam.
    Z tego co wiem to na pewno na trzech z tych(te na głowicy bliższej przodowi
    )gazownik na przeglądzie zmniejszył przerwe bo powiedział mi właśnie wtedy że są do wymiany , i to taki zabieg chwilowy, no i potem zmieniłem..

  2. #32
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Zawsze jak wymieniasz świece sprawdzaj przerwę, nawet w nowych świecach może być potrzebna taka korekta.Jężdząć z takimi wielkimi przerwami możesz szybko spalić cewkę

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #33
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    ok to na opakowaniu od świecy mam napisane 0.7mm.
    muszę wyposażyć się w mikrometr i obadać stare.

  4. #34
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Żaden mikrometr tylko szczelinomierz zupełnie wystarczy

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #35
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    yyyyyyyyyyy mój błąd myśle o jednym a piszę o drugim
    No ale czekamy co jeszcze kolega dcfan powie jak wróci może faktycznie cewke też uwaliłem no ale byłoby to widać na świecy nie? mam jedną do testowania

  6. #36
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    No więc jestem. Świece dobre, sam mam zamontowane takie same - moim zdaniem najlepszy wybór. Przerwa na elektrodzie 0.7, można ją zmniejszyć na 0.6 spokojnie. Stare świece z wyglądu ok, spalanie dobre więc przynajmniej do wymiany było OK. Aparat w telefonie niestety za słaby jest do tych świec, nie widać czubka elektrody ale on tam jest

    Co do samego auta, zanim zaczniemy grzebanie do wykluczenia:
    -przepływomierz (przez odpięcie na pracującym silniku)
    - lambda (j/w lub na komputerze obserwacja wykresu na jałowym - ma falować 0.3~0.9V)
    - wtyczka pedału gazu (wykręcasz schowek, nad nim jest biała wtyczka z bodajże 4 przewodami, rozpinasz ją, traktujesz kontaktem styki, zapinasz + obserwacja pozycji bieżni pedału gazu 1 i 2 na komputerze, działają odwrotnie do siebie)
    -szczelność dolotu za przepływomierzem do przepustnicy (połączenia, harmonijka dolotu bo tutaj najczęściej robią się dziury - polecam na test zawinąć harmonijkę taśmą izolacyjną szczelnie)
    - szczelność połączeń podciśnieniowych (kolektor - serwo, kolektor - filtr cząstek stałych i jeśli jest kolektor-separator oleju) - sprawdzamy przez odpięcie węża z kolektora i zatkanie palcem króćca i węża
    - drożność odmy
    - szczelność połączeń kolektor-barany na gumowych przejściówkach

    Jeśli do wymiany świec odkręcałeś barany od podstawek na głowicach, to do sprawdzenia dokręcenia baranów i szczlność uszczelek pod nimi. Jak wykluczysz wszelkie lewe powietrze, to pozamieniaj miejscami cewki tak, żeby żadna nie trafiła na stare miejsce. Dodatkowo sprejem kontakt czyścisz styki na wtyczkach i wewnątrz rurki cewki - sprężyny przewodzące HV (zobaczysz, jakie są pordzewiałe).

    Jeśli nic nie pomoże, pozostaje odpięcie czujników spalania stukowego, reset adaptacji przez odłączenie akumulatora na 15 minut. Potem procedura adaptacji przepustnicy (bez dotykania pedałów, świateł itp zapłon na 90s, 90s wyłączony z wsadzonym kluczem, 90s zapłon, wyłączony 30s) po czym zapalasz i dajesz się nagrzać do wyłączenia wiatraka chłodnicy bez dotykania pedałów-polecam wyłączyc ogrzewanie, bedzie szybciej). Potem 15 minut przerwy na ogrzanie się i herbatę, do auta przejedź z 5km różnymi stylami (bez pałowania, bo masz odłączone czujniki stuku) i obserwacja co się dzieje.

    Jeśli po tej całej herkulesowej pracy okaże się, że była to praca iście syzyfowa pozostaje ostatnie - rozrząd. W takim układzie faktycznie polecam przebujać się do Technologic, podejrzewam że kilka dni Ci to zajmie posprawdzanie. Blokady możemy wynająć na spółkę, ja też udam się do Technologic na poprawkę a przy okazji może coś jeszcze uda nam się zdziałać. Jest i opcja 2. Załatwiamy komplet blokad, garaż z ogrzewaniem (w Gdańsku jest taka miejscówka do wynajęcia za grosze), ja mam narzędzia i conieco już składałem, więc można rozrząd ustawić samemu. To nie jest trudna robota, a jak kumasz conieco z mechaniki to pójdzie szybko we dwóch. Ze 4h na auto powinno wystarczyć.

    Tak czy owak, trzeba najpierw obadać co, jak i gdzie zanim zacznie się grzebać przy rozrządzie.

    Ps, info podstawowe jeszcze. Auto z gazem czy bez? Jaka wersja silnika (z separatorem oleju dokręconym do kolektora - czarna puszka - czy z odmami łączonymi)? Jaki pasek zamontowałeś w tym rozrządzie?

  7. #37
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    Więc zaczynamy :
    - po kolei eliminowałem możliwość wystąpienia lewego powietrza - zakupiłem i zamontowałem nowa harmonijkę , mam 6 gumek które będę wymieniał podczas sprawdzania cewek.
    -Przepływomierz - mogę zrobić wykres pracy ale napięcię się waha tak samo jak na sondzie od 0.3 nawet do 1 v - jak powinien zachować się silnik po odpięciu?
    - jakim programem sprawdzić tą bierznie pedału? jak powinno wyglądać? mam FES-a
    - mógłbyś objaśnić z tymi przewodami podciśnieniowymi ? które to są dokłądnie i jak to powinien się zachowywać?
    - jak sprawdzić drożność odmy?
    - mam dodatkowo jedną dobrą cewke do testu lub ewentualnej zamiany , tylko jak sprawdzić czy jakaś jest uszkodzona?

    Ta druga opcja mi się bardziej podoba z wynajęciem blokad i ustawieniem tego samemu tymbardziej że rozrząd był ruszany więc nie bedzię tak jak pan mnie straszył że nie udawało mu się odkręcić którejś śruby i musiał używać specjalistycznych narzędzi W weekend niestety nie mam na to czasu ale zabiore się za to w poniedziałek i wtorek także myśle że jeżeli nic nie poskutkuje to do środy dam znak co i jak by się umówić.

    Auto z gazem , nie narzekam na pracę instalacji , z taką czarną puszką mocowana na silniku przy ściance grodziowej.

    Potrzebuje i tak kontaktu i pomocy gdy będę sprawdzał poszczególne parametry komputerkiem.

    Przygotować jakieś dane na jutro z komputera? - jakieś wykresy byłyby potrzebne?

    Pasek bodajże Contitech.

  8. #38
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Conti może być, dupy nie urywa, ale się nie wyciąga jak gates. Boscha mogłeś brać w tej samej cenie
    Widzę, że na biednego nie trafiło, jak kupujesz nowe harmonijki Mnie cena za kawałek gumy lekko odstrasza, ale przynajmniej mam szczelną

    Co do gazu - to waaaażna informacja kolego (w sumie mogłem się domyślić, bo wspominałeś o wizycie u gazownika), bo dodaje nam kilka nowych możliwości ssania lewego powietrza lub wręcz LPG. Trzęsiawka jak rozumiem występuje i na LPG i na PB? Do listy rzeczy do sprawdzenia dochodzą:
    -podciśnienie do reduktora - szczelność, sprawdzenie czy nie zasysa tamtędy gazu (jaki masz reduktor, co to za instalacja jest, gdzie zakładana?)
    -podciśnienie z trójnika do map sensora
    -wężyki wtryskiwacze - wkrętki kolektora, szczelnośc połączeń, szczelność wkręconych wkrętek

    Generalnie gaz nadaje biedy jeszcze przy takim szukaniu. Ja od zawsze z LPG, więc juz automatycznie jeszcze to sprawdzam. Robiłeś adaptację jak napisałem od czasu, jak pojawił się problem?

    Co masz na myśli mówiąc o gumkach do cewek? Mówisz o fajkach? Jakieś foto, link lub numer części?
    Cewki sprawdzisz z FES, w zakładce testy masz cewki zapłonowe 1-6. 1 jest na tylnej głowicy przy rozrządzie potem idzie w prawo do 3, 4 jest na przedniej przy rozrządzie i idzie dlaej do 6. Odpalasz auto na zapłon, podpinasz kompa, wyciągasz cewkę, wsadzasz tam świecę starą do dziury, dociskasz i obudową(gwintem) do silnika, zapuszczasz test. Będzie widać iskrę. Druga opcja, nie wymagająca wykręcania cewek to odpięcie kabla z przepustnicy (bo bzyczy) i w cichym wysłuchanie iskry na cewkach - możliwe do zrobienia a dużo mniej pracy z wykręcaniem ustrojstwa całego.

    Przepływomierz - wykres sobie daruj. Odepnij go na pracującym aucie, jeśli fałszuje pomiar ilości powietrza to na odpiętym w trybie awaryjnym sterownika powinno się poprawić. Na odpiętej przepływce nie odpalisz tylko zimnego auta i do tej operacji rob to na ciepłym, przynajmniej te 70 stopni. Generalnie wszystkie testy organoleptyczne polecam na gorącym robić w warunkach pracy.

    Bieżnie pedału sprawdzisz w FES, zakładka z parametrami pracy silnika. Zaznacz ptaszki na pozycjach Bieżnia (lub potencjometr) pedału gazu 1 i 2. Wciskasz pedał i powinny chodzić oba płynnie.

    Masz taki silnik jak ja, więc po kolei podciśnienia masz na puszce kolektora od prawej strony wąż do serwa, wąż do separatora, wężyk do filtra cząstek stałych. Sprawdzenie banalne, bo na chodzącym silniku zdejmujesz wąż, zatykasz palcem króciec od razu i słuchasz, co się dzieje. I tak po kolei. Daj mu tak ze 30 sekund popracować, żeby odzyskał stabilność.

    Odma - wąż idący do harmonijki dolotu, odczepiasz go, zatykasz palcem wąż od gumy dolotu i wąż od odmy. Czekasz z 15 sekund, zdejmujesz palec z węża odmy. Powinieneś usłyszeć lecące powietrze.

    Z kompa niewiele dane pomogą, to nie jest usterka diagnozowalna przez komputer niestety. Trzeba żmudnej grzebaniny, ja aktualnie szukam wycieku płynu hamulcowego, też durna usterka bo nigdzie nie leci, a znika

  9. #39
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    eee nie no nowa całkiem to ona nie jest xd nowa używana :p
    Gumki to do baranów te sześć o nie mi chodzi , a cewke mam jedną w razie czego na podmianke.

    -Gaz :
    jest to podwójna instalacja 2 reduktory alaski i montowana w malborku i naprawdę żadnego szarpania moc praktycznie ta sama nigdy nie było problemu
    reduktory mam zamocowane po prawej stronie tak jakby już koło zderzaka za filtrem powietrza.
    -Była jakieś 5 tyyś temu na przeglądzie gazu i wszystko ok było niby oprócz tych świec.
    -Terlepało już przed przeglądem.

    -No to test cewek tak jak myślałem czy cewka może ewentualnie tylko lekko przerywać bądź jakoś mniejszą iskrę dawać i to kwalifikuje ją do wymiany?

    -Ok bieżnie już wiem
    -nie adaptacji nie robiłem , boje się że może gorszej biedy narobić .
    Załącznik 43479 1 - odma 2 - serwo 3-separator 4 - filtr cząst. Dobrze zaznaczyłem?
    A dalei od separatora do bloku też patrzeć?
    No czytałem już ale to oczym myślałem napisali już inni No ale płyn nie kamfora nie ? xd

  10. #40
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    O to właśnie. Ale chyba potwierdza się, że to wysprzęglik jest, bo zaczęło lepiej działac sprzęgło jakby nowego płynu dostało

    Więc jako pierwsze zrób adaptację kompletną, jak się nie poprawi dopiero patrz dalej. Gorzej nie będzie.

    Gumki w kolejności dalej dopiero są, załącznik nie działa. Walnę jutro foto u mnie z rana i zamieszczę. Cewka albo działa albo nie, to jest prosty powielacz. Tą harmonijkę sprawdź 3 razy lepiej

    Co do gazu, to albo masz słaby silnik jakiś, albo podpiera się benyzną powyżej 5tys. Te dwie alaski nie wydolą na to auto, aż boję się co tam jeszcze zamontowali. I jak. W sumie dobrze, że nie jedną alaskę, to już nie taki drut Komputer pewnie stag 300-6, wtryski Valtek czy MagicJet? Zrob jakies foto pod maską jutro jak będzie jasno.

    Moja dobra rada - wygospodaruj stówkę na uszczelki dolotu: barany, podstawki wtrysków, przepustnica. Do dostania w aso na zamówienie bez problemu, dużo się zmienia po takiej operacji. Można przy okazji wymienić jak będzie się grzebać.

    Zadanie na jutro w zależności od ilości czasu: Adaptacja obowiązkowo, ale koniecznie od zimnego auta, rób po bożemu jak napisano. Jakby ci zgasło podczas, odpal i daj mu sobie poradzić. Nawet kompa nie podłączaj do tego, bo wartości które tam wyskakują wołają o pomstę do nieba Zrobisz, napisz co się zmieniło, będziemy dalej się martwić.

    ---------- Post added at 02:13 ---------- Previous post was at 02:06 ----------

    PS. Nie wiem, jak jeździsz na codzień, ale na wypadek gdyby faktycznie dochodziło do stuku, to postaraj się nie przekraczać 3000rpm, aż coś się nie wyklaruje. Dla mnie to nie problem, bo przeważnie rzadko kiedy 3 przekraczam, ale mówię tak pro forma.

Podobne wątki

  1. Czujnik spalania stukowego 2.0v6 tb
    Utworzone przez kis79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 08:43
  2. Czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez loren w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-05-2010, 10:08
  3. Czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez krzysiek w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-06-2009, 15:11
  4. [156] czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-07-2008, 21:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory