Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: [156] objawy zużycia gum stabilizatora

  1. #11
    mrutyś
    Gość

    Domyślnie

    byłem w kilku serwisach i dowiedziałem się kilka rzeczy a mianowicie:
    stabilizator jepiej zostawić stary a wymienic same gumy ze względu na to że w nowym stabilizatorze (takim, który nie był jeszcze regenerowany) te gumy są jakoś tak tam zamontowane że aby je wymienic trzeba ciąć obejmy mocujące te gumy bo obejmy te są podobno zespawane. i wymiana takich gum to 200zł w stabilizatorze co nie był rozbierany a 80zł w takim, który był już raz rozbierany.
    Więc ok wymieniam same gumy a nie cały drążek. Ale nie jest łatwo pojawił się kolejny dylemat.
    Gumy kupiłem oryginalne wraz z innymi gramotami do zawiechy. Pojechałem do jednego serwisu, i powiedzieli że oczywiście oni mi to zalożą nie ma problemu i spokojnie te gumy mają podobno wytrzymać ponad 40tys. Wydało mi się to całkiem możliwe i dobre. Jednak podjechałem do innego serwisu, ul. saska i tam mi mówi mechanik, że oni mi moga zamontować te gumy jednak nie mam na nie gwarancji, po chwili rozmowy powiedział że na swoje oni daja gwarancję DOŻYWOTNIĄ, uśmiechnąłem się i mówię: "no tak do końca żywotnosci gumy" a on mi na to że jak przyjadę za 4 lata to oni mi to zrobią na gwarancji, tłumacząc że nie przyjadę bo oryginalne gumy się starzeją i eksploatując a to co oni tam wsadzą nie jest podatne na czas i eksploatację.
    I teraz pytanie warte piwo o czym mówił mechanik z ul. saskiej i czy to jest możliwe?

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Bardzo chciałbym zobaczyć takie gumy, które nigdy się nie wyrobią.
    To jest właściwie paranoja, żeby metalowy pręt obracał się w gumie. To się musi wcześniej lub później wyrobić. Nie rozumiem konstruktorów samochodów - dlaczego nie dają w tym miejscu łożysk osadzonych w pierścieniach gumowych - wtedy taka konstrukcja byłaby wieczna - no chyba, że chodzi o sprzedaż całych stabilizatorów po 400 zł/szt :mrgreen:

  3. #13
    mar77
    Gość

    Domyślnie

    Slyszalem o czyms takim jak PowerFlex. Zamiast gumy stosuja specjalna mieszanke, ktora jest duzo trwalsza od gumy. Poniewaz jest twardsza powoduje to z jednej strony lepsze prowadzenie, ale z drugiej strony zmniejszenie komfortu jazdy.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    Bardzo chciałbym zobaczyć takie gumy, które nigdy się nie wyrobią.
    To jest właściwie paranoja, żeby metalowy pręt obracał się w gumie. To się musi wcześniej lub później wyrobić. Nie rozumiem konstruktorów samochodów - dlaczego nie dają w tym miejscu łożysk osadzonych w pierścieniach gumowych - wtedy taka konstrukcja byłaby wieczna - no chyba, że chodzi o sprzedaż całych stabilizatorów po 400 zł/szt :mrgreen:
    \
    bo lozysko by szybciej siadlo niz stabilizator
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  5. #15
    ViP Romeo Avatar robak#21
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    coś tam wrzeszczy...
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał mar77
    Slyszalem o czyms takim jak PowerFlex. Zamiast gumy stosuja specjalna mieszanke, ktora jest duzo trwalsza od gumy. Poniewaz jest twardsza powoduje to z jednej strony lepsze prowadzenie, ale z drugiej strony zmniejszenie komfortu jazdy.
    "Poliuretanowe elementy maja znacznie dluzsza zywotnosc co pozwala w dluzszym okresie na oszczednosc" dostepne w firmie Powerflex badz http://carhard.pl/

    :arrow: http://carhard.pl/wlasciwosci.html

    pasuja idealnie ,czas oczekiwania 2-3dni

    Pozdro Marcin
    [*]


  6. #16
    mrutyś
    Gość

    Domyślnie

    Skoro Tak Adamie mówisz niech tak będzie
    skuszę sie na to i zobaczymy jak to działa

  7. #17
    Sylwia
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotr_tk
    Cytat Napisał mrutyna
    Cytat Napisał piotr_tk
    gumy stabilizatora mogą stukać, ale również mogą walić zużyte gumy na amortyzatorze
    jak usztywniłeś zawieszenie to tak się dzieje z gumami stabilizatora że zaraz się wybijają
    a gdzie są te gumy amortyzatora?
    na górze amortyzatora przy mocowaniu do nadwozia, tak mi na temat stuków mówił mechanik ( no, chyba że się nie zna )
    Chodzi Ci o gumy u gory w kielichu ?
    Hmmm... to sama juz nie mam pojecia co moze byc przyczyna skrzypienia w mojej alfie. Kurcze od wczoraj zaczelo mi cos skrzypicz z prawej strony gdzies z okolic prawego kola. Bardzo wyrazne skrzypienie slychac przy otwartym oknie podczas jazdy i nawet kiedy skrecam kierownica w jedna i gruga strone tez slychac jak cos skrzypi. Dolne i gorne wahacze wymienialam juz w zeszlym roku latem. Czyzby znow je szlak trafil? A moze to cos innego? Tylko co?

Podobne wątki

  1. Koło dwumasowe - objawy zużycia
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 21-01-2021, 14:07
  2. 166 2.4 objawy zużycia amortyzatora
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-04-2012, 08:10
  3. rozrząd objawy zużycia.
    Utworzone przez moristkkf w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-10-2011, 16:50
  4. Przepływomierz - objawy zużycia
    Utworzone przez piotr_c w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-08-2011, 20:07
  5. Objawy zużycia uszczelki pod głowicą JTD
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-12-2008, 06:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory