Strona 8 z 21 PierwszyPierwszy 123456789101112131415161718 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 207

Temat: eliminacja drgań nadwozia (kierownicy) na jałowym

  1. #71
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Poproszono mnie o opinię w temacie.


    1. W JTDM zawory nie są regulowane. W silnikach tych za regulację luzu zaworowego odpowiada samoregulator hydrauliczny - nie ma co tam grzebać. W dieslach 2 zaworowych jest regulacja płytkowa aczkolwiek jest to bardzo trwały układ i regulację warto przeprowadzić w naprawdę skrajnym przypadku.
    2. Przepływomierz jeśli chodzi oobroty jałowe nie ma raczej nic do rzeczy. Odpięcie przepływomierza przy normalnej jeździe powoduje wystąpienie błędu w ECU ale nie zawsze jest on wyświetlany na desce w postaci ikony "check engine". ECU nie widząc przepływki przyjmuje sobie wartość średnią dla parametru objętości zasysanego powietrza. Efekt jest taki , ze przy niższych obrotach silnik chodzi aż za dobrze (ECU przeszacowuje ilość powietrza więc daje "treściwą" mieszankę) natomiast przy wyższych obrotach i przeciążenia chsilnik słabnie. ECU nie bierze też poprawki na temperaturę powietrza (w przepływce jest też termometr).
    3. Fiat jak najbardziej zmienia konstrukcję części zamiennych. Wprowadzane są zmiany materiałów, konstrukcji , wytrzymałości. W Eper często widzę zmiany numerówczęści z opisem zmian. Możemy się więc spodziewać sytuacji wktórej nowa oryginalna część jest nieco inna od wymontowanej z auta. Dobrym przykładem jest omawiana poduszka silnika.


    Wracając do tematu drgań.
    Elementem izolującym zespół napędowyod karoserii są poduszki silnika. Ich stan ma kluczowy wpływ naprzenoszone drgania. Jeśli drgania przenoszą się na kolumnękierownicy elementem pośrednim musi być przekładnia która wprzypadku 156 jest przykręcana bezpośrednio do wózka a więcprzenosi wszelkie drgania. W innych autach w miejscach mocowania przekładni stosowane są dodatkowe tuleje gumowe. Czy jest to błąd konstrukcyjny? Ciężko powiedzieć... Na pewno wpływa to pozytywniena prowadzenie samochodu ale może przenosić drgania.


    Źródłem drgań jest cały zespółnapędowy. Czytając posty widać , ze temat jest dogłębnie rozpracowany. Moim zdaniem warto by się skupić na upewnieniu się co do prawidłowości ustawienia rozrządu (czasami zdarza sięprzeskok o jeden ząb) i stanie wtrysków.
    Próba przelewowa którą robiłeśjest miarodajna i wszystko wygląda OK. Odchyłka jest minimalna.
    Silnik jest silnikowi nierówny - zdarzają się różnice które nie są do wychwycenia lub wyeliminowania. Możliwe , że w tym przypadku problem zakończy sięstwierdzeniem : ten typ tak ma.


    Interesuje mnie jeszcze temat drążka stabilizującego który kupiłeś w autosklep24.pl
    Czy zgłaszałeś do sklepu problem zdługością drążka?
    Czy zakupiłeś zamiennik Impregomu czyMalo?


    Impregom jest wielkim producentem wszelkich elementów gumowych dla Fiata. Bardzo często zamienniki które oferujemy (poduszki silnika , tuleje stabilizatora itp) mają oznaczenia Fiata więc praktycznie można te części uznać za oryginał. Produkty te są bardzo dobrej jakości.
    W przypadku wielkich producentów zdarzają się sytuacje wykonywania niektórych podzespołów przez podwykonawców. Z takimi częściami bywają problemy.
    Drążek stabilizujący produkcji Impregomu jest dedykowany do AR 156 - nie jest to drążek do Lanica Lybra. Oferujemy go właścicielom Lybry dlatego, ze zamienniki do Lyby są bardzo trudno dostępne. Jest wiec to drążek do AR156 stosowany w Lybrach - nie odwrotnie.
    Drążków takich sprzedaliśmy koło 100 i jest to pierwszy sygnał o problemie z montażem.
    Jeśli są inne proszę o info.
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 11-01-2012 o 17:12

  2. #72
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pepol1
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 16v JTDm
    Postów
    101

    Domyślnie

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post
    Poproszono mnie o opinię w temacie.
    podoba mi sie takie podejscie sprzedawcy do sprawy.

  3. #73
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Tytułem uzupełnienia...

    W tej chwili przemieszczam się 2.2 JTSem więc najmniejszych wibracji nie mam.
    Dziś jechałem z żoną AR 147 1.9 JTDM 8V - 88 000 km przelotu i na postoju są wyczuwalne drgania na kierownicy. Czy bardzo ? Moim zdaniem nie - żona stwierdziła, że się czepiam bo jej to zupełnie nie przeszkadza.
    Gruźlik to jednak gruźlik i nie można oczekiwać kultury pracy takiej jak w benzynie.
    Pamiętam , że w 159 TI 1.9 JTDM 150KM którym poprzednio jezdziłem też minimalne drgania były. Zmieniały się wraz z temperaturą powietrza , wilgotnością i rodzajem zatankowanego paliwa.

    Ciężko też korespondencyjnie określić czy wibracje są silne czy nie. Myślę, ze jest to kwestia indywidualna.

  4. #74
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Czechowice
    Auto
    Giulietta Veloce 200/420 by Cinsoft
    Postów
    711

    Domyślnie

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post
    Tytułem uzupełnienia...
    to ja jeszcze dla jasności nas wszystkich zapytam: czy montaz zamiennikow opisywanego powyzej drazka reakcyjnego silnika/łapy/poduszki np impergom jest bez znaczenia jesli chodzi o jego polozenie? Pytam poniewaz oryginał ma naklejke sugerującą poprawne ułożenie podczas montażu?

  5. #75
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Dzieki za podpowiedzi.

    Mnie to poprostu wkurza takie mrowienie, drżenie kierownicy.
    W celu ułatwienie napisze raz jeszcze.
    Drgania występują tylko i wyłącznie podczas pracy silnika na biegu jałowym (luzie). Podczas jazdy elegancko (nawet mi sie podoba), cicho i bez żadnych drgań, wibracji, mrowień.
    Po dodaniu gazu na luzie powyżej 1110obr/min drgania ustępują. Włączenie klimy raczej nic nie zmienia.
    Byłem ostatnio sprawdzic luzy zaworowe i niby wyszło, że nie trzebabyło nic regulowac, ale to zwykły warsztat, gdyż niestety w mojej okolicy brak specjalistów z prawdziwego zdażenia. Sam tez wszystkiego nie zrobie. W każdym razie uszczelka pod pokrywą wymieniona.
    Na wiosne szykuje mi sie wymiana oleju i mam zamiar przejsc z 10W40 na 5W40
    Sprawdzałem drgania silnika na postoju z poziomu kanału i dotykając nowych poduszek (wszystkich) na nich nie czuc drgań, luzów jak silnik siedzi, wisi na nich.

    Pytanie inne. Czy przeskoczenie rozrządu w tym silniku może skutkowac takimi cyrkami? Dodam że też jestem pedantem w kewsti sprawnosci alfy, gdyż wszystko musi byc cacy i lepsze niż wyjechało z fabryki, moze przez to sie nad tym za mocno "spuszczam".

    Spróbuje jeszcze gdzie indziej tankowac paliwo. Może doleje coś konkretnego do czyszczenia wtrysków. Apropo wtryskiwaczy, to zauważyłem, ze poprzedni własciciel musiał jeden wymienic (na drugim cylindrze), gdyż ma pierwszą (1) klase jakosci nabitą na elektormagnesie, a pozostałe druga (2). czy to może jakoś wpływac na prace silnika? Po podłączeniu kompa widac to nawet w programie, że ma inną klase.

    Dodam, że bryka 200km/h poszła - testowałem na autostadzie. Spala normalnie - tak jak poprzednia starsza z tym samym silnikiem ok 5,8l/100km.

    Jeszcze jedna rzecz. Mianowicie poprzedni własciciel w zeszłym roku zakupił nówke aku Varty Silver, ale troche za słaby do tego silnika gdyż ma parametry 62Ah i 610amper prądu rozruchowego, podawanego w naszych normach. Co mnie zastanawia, to nawet sobie radzi gdyż auto stało ostatnio cały tydzień przy temp. oscylujących w granicach 0st.C i pali za pierwszym strzałem. wiec kompresje jeszcze musi miec Przebieg potwierdzony 154300tkm

    Z urządzeń pomocniczych tj. pasek wielorolkowy, rokla prowadząca, napinająca oraz ten tłumik drgań (dodatkowy) na alternatorze równiez nowy, alternator zregenerowany (nowe dobre łożyska, szczotki, regulator, czyszczenie i sprawdzenie pod kątem elektryczym) są nowe. z tego wszystkiego co tam jeszcze jest to zostało koło pasowe z tłumikiem drgań (dwumasowe). Nie zauważyłem żeby pasek podskakiwał, skakał na boki, czy go scinało. Teraz nie wiem czy to koło ruszac na nówke, czy zostawic? Jak go sprawdzic?

    W każdym razie na wiosne sie za nią biore Jeszcze raz wszystko w swoim zakresie posprawdzam na ile będe mógł.

  6. #76
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Wkurza mnie coś ostatnio te nasilone drgania. Czuje je szczególnie na kierownicy oraz co gorsza na tyłku (fotelu). Dziwne bo usiadłem na tylnej kanapie i tan zupełnie żadnych drgań nie czuc. Na fotelu pasażera praktycznie brak. Coś nie dają mi życ te poduchy zawieszenia silnika. Zamontowałem nowe, ale zero poprawy jak widac po postach.
    Czy może warto popuscic poduszki delikatnie i odpalic silnik, po czym dokręcic? Jakieś rady?
    Czy np. koło pasowe dwumasowe napędu urządzeń pomocniczych ma na to jakiś wpływ? Nadmienie iż jest jeszcze oryginalne, przebieg 164tkm.

  7. #77
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Czechowice
    Auto
    Giulietta Veloce 200/420 by Cinsoft
    Postów
    711

    Domyślnie

    skoro wyczuwasz pod fotelami to może sprawdź poduszkę skrzyni biegów?? Ale to pewnie znów byś czuł nasilenie drgań na drążku biegów.
    wyznanie/religia: Alfa Romeo
    obecnie Giulietta Veloce 206/445 by Cinsoft

    moje CV
    GT Q2 210/410 by Cinsoft <3
    Grande 1,9 130KM
    Grande 1,3 90KM
    GT JTD 150KM
    GT JTD 150KM
    159 1,9 120KM
    156 1,9 150KM
    156 1,9 140KM
    Punto II 1,9JTD

  8. #78
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał kinol156 Zobacz post
    skoro wyczuwasz pod fotelami to może sprawdź poduszkę skrzyni biegów?? Ale to pewnie znów byś czuł nasilenie drgań na drążku biegów.
    Wszystkie poduch oryginały, nówki. Ich sie chyba nie da źle zamontowac? Zauważyłem iż ze spadkiem temp, drgania (czy mrowienie) się nasila. Latem było spoko, minimalnie jak na 11 letnie auto. Jestem pedantem i wszystko musi byc na błysk
    Do tego im silnik ma większe obciążenie odbiornikami elektrycznymi, to tez nie wpływa to na kulture.
    Zastanawiam sie jeszcze na udaniem do Cinka i podniesienie obrotów na 900 - 950, gdyż w jtd ciągle jest/mam 850 i może przez to. Zauważyłem iż dodanie gazu tak do 1000-1100obr/min drgania ustępują.

  9. #79
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    majster, też prowadziłem/prowadzę tę beznadziejną antydrganiową walkę :/ Porażka.

    Nie da się, nie da się z tym niestety wygrać

  10. #80
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pytlar
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Prabuty
    Auto
    AUDI S8 D2
    Postów
    148

    Domyślnie

    wy sie przejmujecie jakimś mrowieniem kierownicy... ja na postoju musze trzymać panel od radia, bo sie telepie i hałasuje deska rozdzielcza trzeszczy, graty w schowku słychać, klapka od zapalniczki trzeszczy.... normalnie jest co robić na postoju... a jak kierownice mocno się chwyci na sztywne ręce to gałki się trzęsą... a mała być kultura pracy przy 5 cylindrach... nawet pasażerowie z tyłu się pytają, co on tak sie telepie... żadnego diesla wiecej chociaż ostatnio kupiłem dostawczaka mercedesa 2,9 td, 5 cylindrów i tał całkiem inna bajka... na wolnych obrotach nawet nie czuć że silnik chodzi... i to w busie :/

Podobne wątki

  1. Tłumik drgań
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-08-2015, 12:47
  2. [145] Tłumik drgań lewej półosi?
    Utworzone przez kezsats w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-12-2012, 18:48
  3. [156] tłumik drgań
    Utworzone przez and1mati w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-09-2012, 07:23
  4. tłumik drgań paska wielorowkowego 2.4 jtd
    Utworzone przez btt w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-10-2011, 21:11
  5. Tłumik drgań/element elastyczny wydechu
    Utworzone przez obreb76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 14:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory