Strona 19 z 21 PierwszyPierwszy ... 9101112131415161718192021 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 190 z 207

Temat: eliminacja drgań nadwozia (kierownicy) na jałowym

  1. #181
    Użytkownik Romeo Avatar Matti
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Babice, Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 110KM 2001r. Nero fuoco
    Postów
    550

    Domyślnie

    Nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć po ilu km padło, bo zgubiłem gdzieś moją listę gdzie zapisywałem wszystkie wymiany itp. Ale z tego co widziałem, koło było z 2012 roku czyli przejechało około 50000km. Zaczęło się robić głośno z okolicy rozrządu, zdjąłem pasek i sprawdziłem wszystkie rolki, były ok. Odkrecilem kolo pasowe a ono w dwóch częściach. Wytarły się bieżnie po których wzajemnie obie części się poruszają i stąd się brał szum. Może się coś tam dostało pomiędzy nie, bo były lekkie rysy. Tak czy inaczej, teraz błoga cisza.
    Cześć, mam na imię Mateusz i jestem Alfaholikiem

  2. #182
    Użytkownik Romeo Avatar Matti
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Babice, Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 110KM 2001r. Nero fuoco
    Postów
    550

    Domyślnie

    Zrobiłem na szybko rysunek, może będzie wiadomo o co mi chodzi, wziąłem wzór z poduszki skrzyni biegów z któregoś Jaguar'a, sprężynę można wykorzystać chyba z Fiat'a 126p z łapy silnika. Jak będę miał chwilę i dorwę taką sprężynę to spróbuje zrobić taki prototyp.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	E-Type-SerAll-Manual-Mounts.jpg
Wyświetleń:	3254
Rozmiar:	42.7 KB
ID:	169394   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20150610_133453.jpg
Wyświetleń:	409
Rozmiar:	87.7 KB
ID:	169395  
    Cześć, mam na imię Mateusz i jestem Alfaholikiem

  3. #183
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Hmmm ale jak to ma tłumić drgania np prostopadłe do osi śruby? Bo ta obecna poduszka tłumi drgania łapy która porusza się jakby przód/tył w stosunku do auta, a nie góra/dół.

  4. #184
    Użytkownik Romeo Avatar Matti
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Babice, Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 110KM 2001r. Nero fuoco
    Postów
    550

    Domyślnie

    Zawsze pozostaje metoda prób i błędów, w niedługim czasie postaram się kupić sprężynę i to ogarnąć, założę i sprawdzę.
    Cześć, mam na imię Mateusz i jestem Alfaholikiem

  5. #185
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Ty ale teraz się tak zastanawiam, to ma sens. Za możliwość ruchu poprzecznego odpowiada ta "blaszka" od góry, która ściska poduszkę, przez którą przechodzi śruba.

    Kluczem do sukcesu byłaby zamiana gumy na sprężynę i dobór odpowiedniej jej twardości.

  6. #186
    Użytkownik Romeo Avatar Matti
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Babice, Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 110KM 2001r. Nero fuoco
    Postów
    550

    Domyślnie

    Właśnie pozostaje wybór sprężyny. Przeglądając popularny serwis aukcyjny natknąłem się na sprężynę właśnie z malucha, jest dość niska a silnik w maluchu ciężki nie jest to jako jedna łapa w JTD powinna się nadać. Wszystko wyjdzie po zrobieniu pierwszego egzemplarza czy będzie za miękko czy za twardo.
    Cześć, mam na imię Mateusz i jestem Alfaholikiem

  7. #187
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Dobra.

    Ja nie wiem co oni wymyślili z tym, czy nie można było dać normalnie poduszki ze śrubą poziomo a nie pionowo...

  8. #188
    Użytkownik Świeżak Avatar marioroza
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    bydgoszcz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 115 KM 2001, Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 150 KM, 4x4
    Postów
    156

    Domyślnie

    Może to nie profesjonalne ale ja od kilku miesięcy jeżdżę bez tego górnego łącznika i jest poprawa baaardzo na plus. Oczywiście wcześniej przy pomocy kolegów upewniłem się czy to bezpieczne i okazało się że tak. Silnik siedzi tak sztywno że nawet bez tego łącznika górnego ciężko jest go bujnąć choćby o centymetr.
    Robiłem też próby odpalania i gaszenia bez łącznika - efekt - silnik siedzi stabilnie. Robiłem próby ruszenia na ręcznym żeby sprawdzić czy moment obrotowy silnika przenoszony na koła nie wywróci silnika do góry nogami - efekt - silnik siedzi stabilnie. Stwierdziłem więc że po cholerę mi łącznik, który powoduje 99 % drgań w kabinie jeżeli bez niego wszystko jest ok. U mnie winowajcą był ten łącznik. Nie oryginalny i gumy twarde jak kamień. On nie miał prawa tłumić drgań a wręcz przeciwnie, powodował jeszcze większe.

  9. #189
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    U mnie odkręcenie drążka reakcyjnego nie dało żadnych zmian. On reguluje tylko kątem położenia silnika.

    Generalnie nie polecam jeździć ze zdjętym drążkiem. Może Ci się wydaje, że "silnik siedzi stabilnie" ale tak naprawdę nie jesteś w stanie zmierzyć jego odchyleń podczas pracy gołym okiem. Na dłuższą metę może mieć to jakieś konsekwencje.

  10. #190
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Dragos
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Stara 156 1.9 8v
    Postów
    375

    Domyślnie

    A też w wolnym czasie odkręcę drążek i zobaczę jak będzie podczas odpalania.
    Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
    słychać alfę jak rdzewieje.

Podobne wątki

  1. Tłumik drgań
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-08-2015, 12:47
  2. [145] Tłumik drgań lewej półosi?
    Utworzone przez kezsats w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-12-2012, 18:48
  3. [156] tłumik drgań
    Utworzone przez and1mati w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-09-2012, 07:23
  4. tłumik drgań paska wielorowkowego 2.4 jtd
    Utworzone przez btt w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-10-2011, 21:11
  5. Tłumik drgań/element elastyczny wydechu
    Utworzone przez obreb76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 14:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory