Strona 10 z 21 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617181920 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 207

Temat: eliminacja drgań nadwozia (kierownicy) na jałowym

  1. #91
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar xweb
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Wlkp
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 16V 140@167KM
    Postów
    205

    Domyślnie

    Mam to samo, co majster - drży kierownica i fotel, mimo, że poduszka centralna wymieniona, sprzęgło wymienione (wtedy sprawdzona też była dwumasa), poduszki boczne były poluzowane i ułożone przy okazji wymiany maglownicy. I dalej, drgania na kierownicy - na wiosnę wymiana na oryginalną poduszki środkowej. Drgania też czuć delikatnie na sprzęgle. Ale są takie dni, gdzie kierownica nie drży prawie wcale.
    Loteria...

  2. #92
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał xweb Zobacz post
    Mam to samo, co majster - drży kierownica i fotel, mimo, że poduszka centralna wymieniona, sprzęgło wymienione (wtedy sprawdzona też była dwumasa), poduszki boczne były poluzowane i ułożone przy okazji wymiany maglownicy. I dalej, drgania na kierownicy - na wiosnę wymiana na oryginalną poduszki środkowej. Drgania też czuć delikatnie na sprzęgle. Ale są takie dni, gdzie kierownica nie drży prawie wcale.
    Loteria...
    Kurcze, powiem Ci szczerze iż myślałem, że w 16 zaworowej 1.9jtd te mrowienie/drgania są mniejsze, a może tylko my jesteśmy tacy "pedantyczni", bo jak widac, tematów o tym praktycznie brak.

  3. #93
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Tarnow
    Auto
    AR 159 2,4 JTDM
    Postów
    148

    Domyślnie

    U mnie w 147 tez drzy. auto ma przebieg 130kkm, dwumas jest w porzadku(tak mi sie wydaje) Bylem w serwisie i popuscili poduszki na wlaczonym silniku i je wtedy dokrecali. Nie pomoglo to wogole. Drgania tylko na biegu jalowym, jak silnik sie nagrzeje do temp roboczej to sa duzo mneijsze aczkolwiek dalej czuc. Wydaje mi sie ze na zimnym silniku slychac popychacze, ale nei wiem czy to ma jakis zwiazek. Chyba zostawie tak jak jest i nei bede wydziwial.

  4. #94
    Użytkownik Świeżak Avatar jarzyn
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    166 3.0 03, była 156 SW jtd
    Postów
    244

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    widze iż niektórzy źle zrozumieli moje posty Mnie tam buda nie drży
    Dobrze zrozumieli, nie bój nic Chodzi o to, że może to co powoduje u Ciebie drżenie kierownicy i foteli u mnie jest bardziej zużyte i dodatkowo drgania niesione są na całą karoserię. Tak jak i u Ciebie drgania ustępują po przegazaowaniu i jak obroty są powyżej 1000 to nie czuć nic. Dręczy mnie ten luz zaworowy, muszę się za to wciąć.

  5. #95
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Tarnow
    Auto
    AR 159 2,4 JTDM
    Postów
    148

    Domyślnie

    U mnie drgania czuc na kierownicy i na fotelu pasazera jak nikt tam nie siedzi i tylko na biegu jalowym

  6. #96
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    Może zbierzmy do kupy swoje wnioski.
    W moim przypadku wymieniłem wszystkie poduszki silnika: od strony rozrządu na pozmianową nową poduszkę, od strony skrzyni nowe Corteco, Impergum na sankach, do górnej wprasowana nowa tuleja oemowa. Sprzęgło + dwumasa zmienione na ładną używkę, zresztą moja dwumasa i sprzęgło były okej. Dwa wtryskiwacze o najgorszych wynikach próby przelewowej trafiły na maszynę do serwisu zajmującego się profesjonalnie regeneracją wtryskiwaczy - po pomiarach mieszczą się w tolerancji.
    Drgania zdecydowanie zmniejszają się wraz ze wzrostem temp zewnętrznej, oraz mam wrażenie, że przy dużej ilości ropki w zbiorniku jest "gorzej".
    Wygląda to po trochu jakby jakaś guma "twardniała" czy coś...
    Koło pasowe wymienione na nowe (zresztą ze zdjętym paskiem/kołem poziom wibracji identyczny).
    Dwumasie daję spokój, w firmowym Oplu dwumasa już tak stuka i się nabija, a wibracji praktycznie wcale (w porównaniu do Alfy).
    Coś ktoś doda?

  7. #97
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1,9 JTD
    Postów
    60

    Domyślnie

    Tez mam problem z drganiami kierownicy na wolnych obrotach powyzej 1200 juz nic nie czuc, tak samo lekko drzy przy ruszaniu na jedynce i wbijaniu 2. Wydaje sie ze jak jest cieplej drzy mniej. Jak otworze maske widac ze silnik porzadnie drzy tez tak macie ?

  8. #98
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Czechowice
    Auto
    Giulietta Veloce 200/420 by Cinsoft
    Postów
    711

    Domyślnie

    Cytat Napisał arekgr Zobacz post
    w firmowym Oplu dwumasa już tak stuka i się nabija, a wibracji praktycznie wcale (w porównaniu do Alfy).
    Coś ktoś doda?
    dlatego wcześniej wspomniałem, że moim zdaniem w porównaniu z dieslami innych marek 156 i 147 mają fabrycznie kiepsko wyeliminowane drgania. Fajnie jakby wypowiedział się właściciel np. 147 w dieslu z ostatniego roku jej produkcji jak to wygląda u niego, bo też w większości wypowidaja się własciciele kilku lub kilkunastoletnich aut.
    wyznanie/religia: Alfa Romeo
    obecnie Giulietta Veloce 206/445 by Cinsoft

    moje CV
    GT Q2 210/410 by Cinsoft <3
    Grande 1,9 130KM
    Grande 1,3 90KM
    GT JTD 150KM
    GT JTD 150KM
    159 1,9 120KM
    156 1,9 150KM
    156 1,9 140KM
    Punto II 1,9JTD

  9. #99
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    A może dałoby radę przykręcić maglownicę na jakiś podkładkach gumowych, może to by coś pomogło...

    Ale do jasnej chol***, dlaczego jak jest cieplej mniej to drży?!

    Jeszcze muszę spróbować popuścić i dokręcić wszystkie poduszki. Bo kojarzę, że kiedyś "napięcie" na poduszce górnej powodowało "inny" poziom drgań.
    Ostatnio edytowane przez arekgr ; 13-01-2013 o 17:37

  10. #100
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Mógłby się Cinek wypowiedziec w temacie, gdyż do starszych jtd proponuje podniesienie obrotów biego jałowego co wpływa kożystnie na zmniejszenie drgań. Nie od dziś wiadomo iż producenci dążą do zmniejszenia obrotów jałowych silnika, bo w tym przypadku chodzi bodajże znów o j***ą ekologie.

Podobne wątki

  1. Tłumik drgań
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-08-2015, 12:47
  2. [145] Tłumik drgań lewej półosi?
    Utworzone przez kezsats w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-12-2012, 18:48
  3. [156] tłumik drgań
    Utworzone przez and1mati w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-09-2012, 07:23
  4. tłumik drgań paska wielorowkowego 2.4 jtd
    Utworzone przez btt w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-10-2011, 21:11
  5. Tłumik drgań/element elastyczny wydechu
    Utworzone przez obreb76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 14:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory