Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Łożysko oporowe ? a może nie...

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie Łożysko oporowe ? a może nie...

    Czesc,

    Mam od czasu do czasu taki problem. Przy jezdzie z mala predkoscia i na malych obrotach (nizej 2k)i na biegu jalowym czasami slysze ewidentny gwizd spod maski - jest to gwizd metaliczny podobny do tego jaki wydaje gwizdek sedziego na boisku, jestem pewny ze nie jest to zaden pasek ani rolka. Kiedy to gwizdze i wcisne chociaz lekutenko pedla sprzegla gwizdzenie ustaje. Myslalem, ze to lozysko oporowe sprzegla, ale mechanik powiedzial mi ze jakby to bylo lozysko to po wcisieniecu by wlasnei jeczalo a nie na odwrot. Sprzeglo chodzi idealnie, biegi tez wchodza elegancko. Tak samo jak na biegu jalowym auto zaczyna gwizdac i zaczne go gazowac to przestaje , momentalnie pojawi sie jeszcze gwizd w 2 miejscach - zawsze przy 2 i 4 tys obrotow - wszystko na biegu jalowym. Co to moze byc ? nie mam jak nagrac tego odglosu bo pojawia sie on naprawde okazjonalnie.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pierścień łożyska wyciskowego pozostaje w stałym kontakcie z dociskiem. Ten kontakt jest "delikatny" ale jest. Jeśli nastąpi "podtarcie" łapek sprężyny docisku na skutek wieloletniej eksploatacji oraz ewentualny niewielki wzrost oporów samego łożyska to może pojawić się dźwięk podobny do metalicznego gwizdu, który spowodowany jest poślizgiem między pierścieniem łożyska i łapkami docisku. Dźwięk ten zanika natychmiast po niewielkim naciśnięciu pedału sprzęgła, ponieważ wtedy zostaje zlikwidowany poślizg. Zjawisko to najczęściej występuje w okresie zimowym, kiedy smar w łożysku gęstnieje i jego opory wzrastają.
    Niedawno wymieniałem sprzęgło w seicento, które miało takie same objawy. Docisk był jeszcze dobry, ale łożysko wyciskowe już lekko "szumiało" przy zakręceniu ręką, więc kwalifikowało się do wymiany, chociaż jeszcze nie było takie złe i pewnie można by na nim jeszcze sporo przejechać.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Czesc,

    Dzieki za tak szczegolowa odp. No uj mnie akurat to jest ewidentnie gdy silnik jest goracy, kiedy osiagnie normalna temp pracy. A jaki zwiazek miedzy tym zjawiskiem ktore opisales ma zwiekszanie obrotow silnika przez nacisniecie pedalu gazu i potem jak obroty spadaja to gwizdze ZAWSZE przy 4 a potem przy 2 tys obrotow.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał KornelPL Zobacz post
    Czesc,

    Dzieki za tak szczegolowa odp. No uj mnie akurat to jest ewidentnie gdy silnik jest goracy, kiedy osiagnie normalna temp pracy. A jaki zwiazek miedzy tym zjawiskiem ktore opisales ma zwiekszanie obrotow silnika przez nacisniecie pedalu gazu i potem jak obroty spadaja to gwizdze ZAWSZE przy 4 a potem przy 2 tys obrotow.
    Trudno powiedzieć, najlepiej byłoby wyjąć skrzynię i sprawdzić stan łożyska i docisku - no, ale wiadomo, co to za robota.
    Być może łożysko już zaczyna się zacierać przy większych temperaturach - to też jest możliwe.
    Krótko mówiąc - póki nie zobaczysz to się nie dowiesz.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    też miałem taki gwizd na wolnych ale nie miało to raczej związku z temperaturą, winowajcą był wysprzęglik, jest w całości z łożyskiem koszt to ok 250zł tyle że trzeba wyciągać skrzynię
    aha padł po jakichś dwóch tygodniach piszczenia

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Cytat Napisał kiepas96 Zobacz post
    aha padł po jakichś dwóch tygodniach piszczenia
    eeee to u mnie to naprawde sporadyczne i trwa ja wiem od jakich 3 moze 4 msc. Dzisiaj np nie mialem z tym w ogole problemu. No nic bede sprawe badal jak bede cos wiedzial to na pewno napisze na forum 'dla potomnosci'.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

Podobne wątki

  1. [164] Łożysko oporowe sprzęgła
    Utworzone przez Tytanowy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 09-11-2014, 10:48
  2. łożysko oporowe ?
    Utworzone przez kubaku w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 15:41
  3. jak wyciagnac łożysko oporowe? 2.5 V6
    Utworzone przez shimmi w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 16-04-2012, 10:35
  4. [145] Łożysko oporowe
    Utworzone przez sebol161 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-02-2010, 20:26
  5. [156] łożysko oporowe?
    Utworzone przez krzysiek-lex w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 11-11-2008, 10:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory