Piszczy i stuka mi cos z paska wielorowkowego najprawdopodobniej jest to kolo pasowe dwu masowe lub sprzegiełko alternatora.
Jaka jest procedura wymiany tych elementów??
Znalałem pare opisów na forum ale sie roznia od siebie i sa dla roznych wersji silnikowych
1) napinamy napinacz mimośrodowy (rys 10) (ale w ktora stronę kręcić zgodnie ze wskazówkami zegara?)
2) napinacz koło alternatora rys (2) sie napręży przez co będziemy mogli założyć trzpień (blokade).
3) luzujemy napinacz limimośrodowy (rys 10) (ale w która stronę kręcić zgodnie ze wskazówkami zegara?)
4) zdejmujemy pasek
5) wymieniamy koło pasowe
6) zakładamy pasek
7) napinamy napinacz mimośrodowy (rys 10) tak aby napinacz (rys 2) był w takiej pozycji aby mozna było wkladac i wykładac trzpień
8) wykładamy trzepień
9) napinamy znowu mimośrodowy (rys 10)???
dobrze mysle???![]()