Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 51

Temat: Wymiana rozrządu na własną rękę. AR 156 1.6 16V T.S

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArturR_1975 Zobacz post
    Tak właśnie myślałem, tylko miałem na myśli malutki młoteczek i nim delikatnie pukać w ucho napinacza.

    Klucz dynamometryczny posiadam (wychylny). Czujnik zegarowy z przedłużką przyjedzie jutro, jutro również przyjadą wszystkie części rozrządu.

    Problemem będzie wykręcenie świecy, nie mam takiego klucza, ale coś się wymyśli: trzeba mieć na czym czapkę nosić.

    Mam jeszcze takie pytanie, którym momentem dokręcać bo są wyszczególnione dwa "A" oraz "B" i jakieś "oprócz: 147"
    Załącznik 29136



    Edit: Blokady wałków rozrządu przed chwilą przyjechały.



    Załącznik 29135 Załącznik 29134
    Ten manual należy rozumieć następująco:
    Dla 156 moment dokręcania śruby mocujacej koło rozrządu do wałka wydechowego wynosi 100-124 Nm - czyli to, czego nie zamierzasz robić, mimo naszych dobrych rad.
    Natomiast moment dokręcania śrub mocujących koło rozrządu do wałka ssącego (wariatora) wynosi 10 Nm - tutaj radzę zaopatrzyć się w środek zabezpieczający do połączeń gwintowanych rozłącznych, który należy nanieść na gwinty śrub przed ich przykręceniem.

  2. #32
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Pięknie dziękuję, teraz wiem na czym stoję.

    Byłem właśnie w motoryzacyjnym z zamiarem kupna "Loctite", ale nie mają. Mają natomiast środek "Stop Śruba" i nie wiem czy brać to czy nie. Późniejsze odkręcanie śruby wkręconej środkiem "Stop Śruba" możliwe jest po podgrzaniu owej śruby do temperatury 125st.C
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 29-06-2011 o 08:35

  3. #33
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Radzę stosować tylko środki zabezpieczające do połączeń rozłącznych.
    W razie czego nie będzie problemów z odkręceniem.
    Podgrzewanie otwartym ogniem elementów w rozrządzie grozi uszkodzeniem paska lub uszczelniacza, a nawet przewodu czujnika Halla, który też znajduje się w pobliżu, więc można więcej stracić, niż zyskać

  4. #34
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Kupiłem w końcu "Stop Śruba" koloru niebieskiego (możliwość odkręcenia). Był jeszcze koloru czerwonego, ale to już jak się coś chce na stałe przykręcić bez późniejszego odkręcenia.

    Czujnik zegarowy przyszedł, wszystko miałem ustawione, wałki zablokowane a paczka z rozrządem nie przyjechała. Kuźwa wszystko na marne, jutro ustawianie od początku.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1433_29-06-11.jpg
Wyświetleń:	22466
Rozmiar:	117.2 KB
ID:	29182

    Kochana Poczta Polska
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 29-06-2011 o 14:41

  5. #35
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Albo blokady kupiłes do dup.....albo masz wytarte wałki.....

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Blokady, niestety takie już kupiłem, ale to się podłoży. Trudno, muszę robić na tym co mam i zrobić to bardzo dobrze.

    Takie rzemiosło teraz sprzedają. :/
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 29-06-2011 o 18:37

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Co to znaczy " to się podłoży"?
    Jeśli na tej fotografii tłok jest w GMP to teraz pytanie, czy te blokady idealnie leżą na głowicy?
    Jeśli nie leżą i przy delikatnych ruchach wałem jesteś w staie uzyskać zero szczeliny na krzywkach wałków rozrządu przy idealnym doleganiu stopy blokady do płaszczyzny głowicy, to blokady mogą być dobre.
    Tak na oko krzywki wyglądają na dobre.
    Pamiętaj - blokada ma dolegać idealnie stopą do płaszczyzny głowicy i wtedy nie może być żadnej szczeliny na krzywce.
    Spróbuj tak kręcić wałem, aby to osiagnąć.
    Na razie nie zwracaj uwagi na odchyłki czujnika zegarowego.
    Postaraj się zrobić zdjęcia w najlepszych położeniach.
    Postaraj się osiagnąć optymalne położenia osobno dla obu wałków - na razie nie musisz osiągnąć tego efektu na obu wałkach naraz, bo to i tak jest niemożliwe przy dokręconych kołach.
    Na razie zdejmij te śruby z blokad - delikatne pokręcanie wałem powinno spowodować idealne położenie blokady pod wlasnym ciężarem.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 29-06-2011 o 19:17

  8. #38
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,266

    Domyślnie

    Dokładnie jak kolega wyżej mówi. Idealne spasowanie będzie możliwe dopiero po zdjęciu paska. Blokady dojdą do głowicy i krzywki się same dopasują. Potem ustawienie GMP 1. tłoka i rozrząd ustawiony. Stary pasek jest wyciągnięty, przez co takie różnice. Dlatego też trzeba poluzować obydwa koła zębate zakładając nowy pasek.

  9. #39
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Co to znaczy " to się podłoży"?
    Jeśli na tej fotografii tłok jest w GMP to teraz pytanie, czy te blokady idealnie leżą na głowicy?
    Jeśli nie leżą i przy delikatnych ruchach wałem jesteś w staie uzyskać zero szczeliny na krzywkach wałków rozrządu przy idealnym doleganiu stopy blokady do płaszczyzny głowicy, to blokady mogą być dobre.
    Tak na oko krzywki wyglądają na dobre.
    Pamiętaj - blokada ma dolegać idealnie stopą do płaszczyzny głowicy i wtedy nie może być żadnej szczeliny na krzywce.
    Spróbuj tak kręcić wałem, aby to osiagnąć.
    Na razie nie zwracaj uwagi na odchyłki czujnika zegarowego.
    Postaraj się zrobić zdjęcia w najlepszych położeniach.
    Postaraj się osiagnąć optymalne położenia osobno dla obu wałków - na razie nie musisz osiągnąć tego efektu na obu wałkach naraz, bo to i tak jest niemożliwe przy dokręconych kołach.
    Na razie zdejmij te śruby z blokad - delikatne pokręcanie wałem powinno spowodować idealne położenie blokady pod wlasnym ciężarem.
    Tak w takiej pozycji mam GMP.
    Blokady leżą idealnie na płaszczyźnie głowicy bez wciskania.

    Będę kręcił wałem jeszcze dla uzuskania idealnej przylgi krzywki do blokady. Choć wydaje mi się, że tak do du** są zrobione.

  10. #40
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli tak jest i nie ma możliwosci takiego ustawienia krzywki, aby nie było jakiejkolwiek szpary to te blokady są źle zrobione i trzeba je reklamować.
    Ja mam fioletowe do silnika 1,6, a te Twoje to jakieś takie niebieskie mi się wydają.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 09:41
  2. [147] 2.0 twin spark 2001 wymiana rozrządu problem z blokadą rozrządu
    Utworzone przez Lenix w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 12:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory