Witam, z jakim momentem i kolejnością należy dokręcać śruby głowicy w silniku 1.9 JTD? I jeszcze jedno pytanko z mojej strony, w jakim położeniu ma być pierwszy tłok i zawory przy zakładaniu paska rozrządu? Pozdrawiam, Matti![]()
Witam, z jakim momentem i kolejnością należy dokręcać śruby głowicy w silniku 1.9 JTD? I jeszcze jedno pytanko z mojej strony, w jakim położeniu ma być pierwszy tłok i zawory przy zakładaniu paska rozrządu? Pozdrawiam, Matti![]()
Cześć, mam na imię Mateusz i jestem Alfaholikiem
W 110KM są znaki nakołach do ustawienia rozrządu. Kolejność dokręcania jest następująca stojąc z przodu auta i patrząc na silnik:
1 dolna środkowa
2górna środkowa
3dolna po lewej (od śrokowej)
4górna po prawej (od śrokowej)
5 dolna po prawej
6 górna po lewej
7 dolna po lewej skrajna
8górna po prawej skrajna
9dolna po prawej skrajna
10gorna polewej skrajna
Moment dokręcania:
1etap 20Nm
2etap 40Nm
3 etap dokręcić o 90st
4etap dokręcić o 90st
5 etap dokręcić o 90st
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Wielkie dzięki, wszystko poskręcane![]()
Cześć, mam na imię Mateusz i jestem Alfaholikiem
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Momenty podałem za oryginalna włoską instrukcją do silnika jtd 110KM
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Ale tak jest niestety w TSach.
W JTD głowice dokręca się mocniej.
Dane posiadam z ORI eLern PL.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Dokładnie dla TSa i JTD sa w niej takie same wartości - może ktoś sie pomylił przy ich wprowadzaniu, chodziaz głowice w starszych 1,9TD fiata tez były dokręcane momentem 40NM i potem dwa razy po 90 stopni. Tutaj (w jtd) to trzykrotne przekręcanie po 90st załatwia sprawę w zupełności - o wiele ważniejsze jest, aby wszyskie śruby były dociągnięte tak samo
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Też gdzieś znalazłem, że jest 20 i 40 później. Są przekręcone o 90* te trzy razy i wszystkie tak samoTak poszło i jest wszystko w porządku
![]()
Cześć, mam na imię Mateusz i jestem Alfaholikiem
Dokładnie, te 3 x 90* załatwia sprawę, ponieważ wcześniejszy moment niewiele w tym przypadku wnosi.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y