Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 40

Temat: regulacja luzu w maglownicy

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Ta sruba jest do "dociskania zebatek" i generalnie serwis ustala na poczatku jak ma wygladac opor. Samo dokręcenie sruby to tak jak sklepanie koncowki drazka kierowniczego aby na krotko zlikwidować stuki. To nie jest jest regulacja luzu tylko sily docisku .
    Luz moze byc na drazkach mozna je wymienic ale zabawy w docisk i to komus kto nie wie jak maja odbnijac potem kola, uuuuuuuuuuuu strach pomyslec ze ludzie smigaja autami home made krecenie srubami
    To tak jak ktos zaleje zamiast oleju olej po frytach bedzie smarowanie ? bedzie pojezdzi ? pojezdzi ........... ale tylko chwile
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar adio21
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bojanowo
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 110km / 156 SW 2.4 20v by cinsoft
    Postów
    104

    Domyślnie

    Tak jak mój przedmówca mówi ta śruba jest tylko dla serwisu do ustalenia początkowego docisku listwy, później jest blombowana i nikt nie powinien jej ruszać.. Jak twoja listwa jest zużyta i dopasowana do starych ustawień i chciałbyś ją docisnąć, to może się zablokować.. a jak się zablokuje w czasie jazdy na zakręcie! A po drugie gdy puka w czasie jazdy to ja stawiam na ślizgi teflonowe, już są po prostu wytarte.. Ja mam to za sobą bo wymieniałem przekładnie na regenerowaną. Sprawdz luz na ślizgach, zdejmij koło wybij sworzeń końcówki drążka, zdejmij osłone gumową na drążku i maglownicy i ruszaj mocno góra, dół listwe od magla. Jak masz luz na ślizgach to tylko regeneracja..

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nieprawda, ta śruba służy do regulacji luzu międzyzębnego.
    Jeśli jest taki luz to należy go skasować właśnie tą śrubą - i nie ma się co bać, że rusza się ustawienia fabryczne.
    Trzeba to robić z wyczuciem, żeby kierownica nie chodziła za ciężko - najlepiej na wyjętej przekładni z samochodu, jeśli toś nie ma doświadczenia.
    Dla bardzo zużytych przekładni, z mocno "wyrobioną" środkową częścią listwy zębatej może się okazać, że regulacja spowoduje problemy z ciężko chodzącą kierownicą w skrajnych położeniach - wtedy listwa do wymiany.
    Luz na tulejach też może występować, ale to jest osobna sprawa.
    Ja akurat nie miałem luzu na tulejach i delikatne podciągnięcie śrubą załatwiło problem.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krolik Zobacz post
    Odgrzewam. Orientuje sie ktos z was moze w ktorym miejscu znajduje sie ta sruba ? Ponizej zamieszczam zdjecie maglownicy i prosil bym o zaznaczenie w ktorym obrebie sie ona znajduje.
    http://imageshack.us/photo/my-images/534/magiel.jpg/
    Na tym zdjęciu nie widać tej sruby
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    To ze ktos tobie tak powiedzial wcale tak nie jestr docisnac a regulowac to calkiem co innego zrozumicie to ludzie u was luz jest miedzy czyms. A ty p[o prostu wkrecasz srobe ktora dociskana jest do zeba to nie jest luz tylko ustawienie fabryczne. Nawet na chopski rozum jak mozna regulowac luz dociskajac. I nmormalnym jest ze jak cos docisniesz to moze i nie bedzie telepoalo tyle ze luzu nie usuniesz bo on jest na obu koncowkach
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  6. #16
    Krolik
    Gość

    Domyślnie

    Nie zgodze sie z toba kolego. W poprzednim aucie tj Laguna mialem luz. Dokrecilem srube i kierownica chodzila lekko a luzu nie bylo. Nie dokreca sie nic na sile, niekiedy wystarczy troszke dokrecic i jest spokoj.

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Fabryczne ustawiena są dobre dla nowych samochodów.
    Po 10 latach zębnik i listwa minimalnie się podciera i trzeba skorygować ustawienie bo pojawia się luz i nieprzyjemne stukanie na kierownicy - często nie mające nic wspólnego z wytartymi tulejami skrajnymi.
    No, ale jak ktoś woli jeździć z luzem, jak ma dobre tuleje i woli zachować ustawienia fabryczne to jego sprawa.

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    proponuje sobie zobaczyc rysunek przekrojowy przekladni zobaczyc jak to dziala potem na chlopski rozum zrozumiec zasade3 dociskania bo tutaj nie mam mowy korygowaniu tylko zalataniu usterki tymczasowo
    Zawsze moge spytac czy jak wam wahacz telepie to dobijacie mlotkiem aby zniwelowaz luz ?
    Ostatnio edytowane przez chunkpunk ; 02-11-2011 o 12:14
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał chunkpunk Zobacz post
    proponuje sobie zobaczyc rysunek przekrojowy przekladni zobaczyc jak to dziala potem na chlopski rozum zrozumiec zasade3 dociskania bo tutaj nie mam mowy korygowaniu tylko zalataniu usterki tymczasowo
    Zawsze moge spytac czy jak wam wahacz telepie to dobijacie mlotkiem aby zniwelowaz luz ?

    Hmmm to jest dobra myśl bo zawsze można wyjać wahacz i ścisnąc sworznia w imadle.
    Podtrzymuję to co koledzy wyzej pisali. Sam na sobie przerabiałem temat przekładni. Miała byc do regeneracji ale... po dokręceniu śruby o kilka stopni maglownica juz była ok. Zrobiłem na tam zabiegu jakies 30000km i nic sie nie pogorszyło
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Dlatego wiekszosc po kupieniu od kogos pisze tutaj pierwszego posta w stylu 'pomocy"
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

Podobne wątki

  1. problem nie z a AR- brak luzu zaworowego..
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 20:36
  2. [155] Podkładki do ustawiania luzu zaworowego 8v
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 25-02-2012, 13:00
  3. Regulacja luzu na pedale gazu
    Utworzone przez Obi.Wan w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-09-2011, 19:39
  4. [155] Regulacja luzu zaworowego
    Utworzone przez Marian w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-08-2010, 18:51
  5. Regulacja luzu zaworów 2,4 JTD CF2 10v
    Utworzone przez koles_02 w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 01-05-2010, 14:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory