AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
u mnie zdiagnozowałem problem, okazuje sie ze przy 1 od prawej wtrysku zrobił się jakiś mały wyciek i trochę paliwa sie tam zaczęło zbierać i palic po zagrzaniu silnika. Zobaczymy czy dokręcenie śruby wężyka z listwy pomoże czy trzeba będzie wykręcić cale gniazdo wtrysku i ewentualnie zmienić uszczeleke
Podejzenia sie potwierdzily, pusicily miedziane uszczelki pod wtryskami. Byly wsadzone nie odpowiednie - wieksze zamiast mniejszych. Do tego okazalo sie ze juz wczesniej to bylo kiepsko naprawiane. Stare byly przecinane co zaskutkowalo rysami na gnieździe zaworu w skutek czego gubiła sie szczelnosc. Na szczescie obeszlo sie bez regeneracji glowicy. Wystarczylo specialne reczne frezowanie gniazd wtryskow i nowe uszczelki. koszt ok 150 zl
Kolego mi smierdziało na postoju w kabinie jak łącznik elastycznego wydechu(chodzi o ta siatkę) się przerwał.
No ja na wiosne też musze badnąć bo mi koło auta na postoju też ostro capi...Powierzchownie oglądałem ale nie widziałęm nigdzie pod autem pęknięć czy innych nieszczelnosci. Najlepsze jest to ,że kiedyś na wolnych zaczeło coś dzownic. Nagle w czasie jazdy (powolnej ) po górach "brzdękło" i wyleciał kawałek żelastwa na ulice. Wziąłem go do bagażnika zapakowałęm. I nikt nie wiez za cholere skąd to jesthahah.. Kolektor wygląda na cały. kat też, osłony termiczne nietkniete....magia
Witam,
U mnie też niestety czuć zapach spalin w kabinie po włączeniu nawiewu. Z wymienionych w tym poście potencjalnych przyczyn:
- EGR - trochę popuszczał (sadza na łączeniach) więc rozebrałem, przeczyściłem i założyłem nowe uszczlki. Sprawdzałem dzisiaj - po dwóch tygodniach od czyszczenia - EGR i wszystkie łączenia czyściutkie
- Wydech, była nieszczelność - został podspawany. Plecionka ok.
- Pociłą się uszczelka pokrywy zaworów - zmieniona.
- wtryski...z zwenątrz przynajmniej są suche. Obejżałem dokładnie.
No i w kabinie cały czas czuję kwaskowaty powiew spalin :/ Poprzedni właściciel jeździł chyba sporo czasu w tą przypadłością i cały układ wentylacji jest chyba z nalotem sadzy (po przetarciu szmatką kratki wentylacji w kokpicie - widać na szmatce osad z sadzy). Obecnie ten zapach jest dużo mniej wyczuwalny (żona nie czuje)...może więc wyczuwam jedynie brud w układzie? I tutaj pytanie...jak to najlepiej wyczyścic (plak nie daje rady bo układ jest mocno osmolony. Kratki nawiewu są zdejmowalne?
PS. Po zprawdzeniu egr wyjąłem jeszcze rurę przepustnica-intercooler. No i intercooler jest troszkę obryzgany olejem. Zauważyłem, że rura była troszkę krzywo włożona (wcięcie w rurze nie korywało się z wypustką na intercoolerze...) i może tu była nieszczelność? Jak to nie pomoże to następna w kolejności jest rura turbo - filtr powietrza...a jak nie to.....pozostanie mi jedynie kolektor dolotowy.... Turbo wizualnie ok - suche i nie ma sladow sadzy.
Jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie...będę wdzięczny.
Dzisiaj zauwazylem kolejna mozliwosc skad zapach. Czyscilem egr i stwierdzilem ze kolektor tez bedzie zawalony, odkrecilem rure intercoolera i metoda drut, benzyna+ szmatka wyczyscilem dolot. Po odpaleniu puscil chmure jak ze swiecy dymnej (logiczne bo sadza poszla wydechem) ale co mnie zdziwilo to ze spod maski polecial dym. Po dokladniejszej analize zauwazylem nieszczelnosc kolektora wydechowego przy 1 cylindrze. Musialo wydmuchac uszczelkena szczescie spalinami nie capi w kabinie.
Sent from Tapatalk
Mam problem ze spalinami w środku. Byłem na zaślepieniu EGR i wycięciu katalizatora. Na postoju z nadmuchów leci ewidentnie zapach spalin (nie ropy). Gdy nawiew jest wyłączony to nie ma z tym problemu.
Ktoś wie co to może być?