Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Alfa 156 2.0 JTS opinie i informacje

  1. #1
    julekul
    Gość

    Domyślnie Alfa 156 2.0 JTS opinie i informacje

    Mam ogromną prośbę do koleżanek i kolegów alfistów. Zamierzam kupić AR 156 2.0 JTS z rocznika 03 lub 04. Proszę o opinie , oceny i wszelkie informacje na temat tego modelu. Mam 1,8 TS z 2001 roku i na temat JTS-ów mam pojęcie tylko ogólne. Nie wiem na co zwracać uwagę przy zakupie. Będę też niezmiernie wdzięczny za informacje gdzie można takie auto znaleźć.

  2. #2
    julekul
    Gość

    Domyślnie

    Będę cierpliwie czekał, może się doczekam. Pozdrawiam wszystkich.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Lightbulb

    Motor 2.0 JTS - zbudowany na bazie 2.0 TS dobrze znanego z resztą. Z założenia miał pomóc zapomnieć użytkownikom AR o problemach jakie trapią TS'y, także o ich uwielbienia do etyliny. Niestety, nie udało się to do końca. Generalnie jest to dobry motor, na pewno postarano się aby nie powielał błędów poprzednika, ale... no nie wszystko wyszło tak jak przewidywano:

    - motor jest wrażliwy na małą ilość oleju, podobnie jak w TS'ach należy dbać o jego jakość i poziom, także dobry filtr;
    - należy pamiętać o skróconym interwale wymiany paska rozrządu;
    - ważny jest styl jazdy, podobnie jak w TS'ach - unikamy wysilania jednostki gdy jest zimna;
    - w motorach z początku produkcji występował problem z osadzaniem się nagaru, należy wyczyścić głowicę (zaleca się) podczas wymiany paska, elementów eksploatacyjnych rozrządu;

    A teraz coś na osłodę:
    + tylko 4 świece;
    + problemy w wariatorem nie cechuje już tak liczne występowanie jak w TS'ach aczkolwiek czytałem, że niektórym się zdarza;
    + bezpośredni wtrysk paliwa cechuje większa ekonomika przy normalnej jeździe (czy jak ktoś stosuje eko-jeździe) w porównaniu do TS'ów;
    + dobry stosunek mocy do pojemności;
    + maks. moment obrotowy nie zawędrował daleko na skali obrotów, co daje nam dość elastyczną charakterystykę;
    + fajne brzmienie

    Co do problemów z nagarem, bo to jest bolączka JTS'ów - naczytałem się trochę, problem nie jest jednoznaczny do określenia. U jednych spotykany, u drugich w ogóle. Wyczytałem (i ktoś na forum wspominał jak założyłem post odnośnie kupna AR 156 w benzynie), że Alfa Romeo rozwiązała ten problem w autach wyprodukowanych w 2004 roku (nie wiem tylko który kwartał, miesiąc). Rozwiązanie miało sprowadzać się do modyfikacji wałka rozrządu oraz map w ECU. Może ktoś z forum coś więcej doda. Wracając do samego motoru to pomimo problemów z nagarem, stand. z interwałami wymian rozrządu to motor ten można uznać jako udany. Starano się pozbawić go wad TS'ów. Od mojego mechanika słyszałem o jednym przypadku jaki mieli z JTS'em - obróciła się panewka, remont był dość kosztowny - ok. 4500 PLN, jednak człowiek który to auto posiadał używał go do wyścigów, motor wykorzystywany był dość intensywnie i raczej do agresywnej jazdy.

    Sam teraz trochę żałuję, że nie poczekałem jeszcze trochę i nie kupiłem JTS'a. Potem dopiero wsiąkłem w jego tematykę, poczytałem o problemach, zaletach, eksploatacji etc. Ważne - egzemplarz musi być z dobrego źródła, chodzi tu głównie o stan motoru, jego regularne serwisowanie i umiejętne obchodzenie się z nim... no ale to większość z nas zna z TS'a Tak czy inaczej, kocham moją AR 156 z 1.8 TS na pokładzie
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Cool

    No tak, jeden wątek sam zakładałem
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Absolutny ZAKAZ montowania jakiejkolwiek instalacji LPG, nawet Prinsa za 5 tysi.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  7. #7
    julekul
    Gość

    Domyślnie

    Oglądałem wczoraj wspomniane autko. Najprawdopodobniej będzie kupione. Jest tam kilka rzeczy do poprawki ale ogólne wrażenie pozytywne. Jak już autko kupię i dopracuję, będę się dzielił wrażeniami.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Zwróć też uwagi na olej który jest zalany w silniku. Jedyny słuszny to 10w-60 pełen syntetyk. A nawet tzw "serwisowane w ASO" mogły być zalewane Selenią 20K 10w-40

    Problem z nagarem zanika w modelach po pełnym lifcie czyli MR'03

    Cytat Napisał tomito Zobacz post
    a;
    + bezpośredni wtrysk paliwa cechuje większa ekonomika przy normalnej jeździe (czy jak ktoś stosuje eko-jeździe) w porównaniu do TS'ów;
    + dobry stosunek mocy do pojemności;
    + maks. moment obrotowy nie zawędrował daleko na skali obrotów, co daje nam dość elastyczną charakterystykę;
    + fajne brzmienie
    Bezpośredni wtrysk tylko do 1500 obr dostarcza uboższej "ekonomicznej" mieszanki - czyli de facto na luzie pali mniej ;p

    Moment obrotowy już od 2,5 tyś katapultuje auto
    Brzmienie? Lubię to!

  9. #9
    julekul
    Gość

    Domyślnie

    "Moment obrotowy już od 2,5 tyś katapultuje auto
    Brzmienie? Lubię to!"
    Co racja to racja. Popróbowałem i szczena mi na asfalcie została. To jest właśnie TO! co kochamy w naszych Bellach.

  10. #10
    BartoschCRF
    Gość

    Domyślnie

    jeżdżę JTSem od pół roku, spalanie bardzo przyzwoite, koszt rozrządu kompletnego OK w tym pasek wałków wyrównoważających i pasek osprzętu + rolki i napinacze 750zł ORYGINAŁ!!! Selespeed OK.
    Zawieszenie zrobione całe z przodu i tu się zaczyna, wali stuka i puka SZOK, przy przebiegu 105tys bierze 3.5l oleju na 8tys km!!!!!!!!!!!!!!!! Auto mam od zaufanego człowieka, bo należy do rodziny alfisti. Mój mechanik mówi, że ten typ tak ma i koniec, na 130tys wybieram się na pierścienie. Często zaświeca mi sie kontrolka silnika, błąd krytyczny sondy lambda, no i teraz zaczęło coś mega szumieć przy pompie od serwa lub jakieś inne ustrojstwo.

Podobne wątki

  1. Alfa 156 SW prośba o informacje
    Utworzone przez Jaco1984 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 21:42
  2. [159 SW] 1.9 JTDM - Prośba o opinie/informacje (konkretne egzemplarze)
    Utworzone przez Sebastien w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-09-2015, 22:37
  3. Alfa 147 TI - dodatkowe informacje
    Utworzone przez wrc555 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-04-2013, 14:02
  4. [33] Alfa 33 Q4 - Warszawa informacje
    Utworzone przez 1990mb w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:16
  5. [Brera] Przed zakupem informacje i opinie na temat Brery 2,4 diesel i 3,2 benzyna
    Utworzone przez zimek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 16-04-2011, 09:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory