Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: odkrecila se sruba w zawieszeniu...

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie odkrecila se sruba w zawieszeniu...

    Witam
    Mialem ostatnio wymieniane gorne wahacze no i niestety odkrecila sie sruba laczaca gorny wahacz z mocowaniem do kola
    dokladnie ta na zdjeciu. Musze kupic teraz srube i skrecic. Wie ktos czy to jakas specjalna nieodkrecalna jest??
    Jaki jest jej rozmiar i gdzie najprosciej kupic? jakies obi?
    Jak podniose na lewarku to nie powinienem miec problemow ze skreceniem tego?

    Do warsztatu, ktory to robil nie moge pojechac bo daleko. Musze to zrobic jutro i sam bo niedziela niepracujaca
    Ostatnio edytowane przez szaq ; 18-12-2010 o 22:45

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    nie zwracałem na to zbytniej uwagi ale wydaje mi się ze jest to gwint nominalny dla śruby M10, oryginalnie do wahacza pakowana jest taka z wkładka "teflonową" taki plastikowy pierscien który się "gwintuje" przy wkręcaniu
    http://pphevita.nazwa.pl/images/imag...0teflonowa.jpg
    takie coś
    zrób zdjęcia tego i jedz do tego warsztatu ich zj... jak trzeba bo to perfidnie ich wina.

    Co do lewarka to może i się uda, bd jeszcze potrzebował imbus bodajże 6 żeby dociągnąć tą nakrętka
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    930

    Domyślnie

    Kup w ASO za jedną śrubę nie zbankrutujesz, na pewno musi być z teflonowym zabezpieczeniem przed samoodkręcaniem.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Dzieki za szybka odpowiedz.
    Imbus powiadasz? a w ktorym miejscu go uzyc? ta sruba bedzie sie obkrecac w miejscu? Tak to rozumiem.
    co do warsztatu to tak zrobie onbi chyba zastosowali zwykle sruby nie te z teflonowymi wkladkami co dales zdjecie. Kupie taki sruby w obi czy musze do motoryzacyjnego ?
    Pozdro

    ---------- Post dodany o godzinie 22:52 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:48 ----------

    Cytat Napisał www156 Zobacz post
    Kup w ASO za jedną śrubę nie zbankrutujesz, na pewno musi być z teflonowym zabezpieczeniem przed samoodkręcaniem.
    wiem ze nie droga ale ASO jutro w niedziele nie bedzie otwarte a na poniedzialek musze miec auto. Jakby byli jutro otwarci ASO we wroclawiu (nie oni wymieniali wahacze, zeby nie bylo skojarzen) to bym sie jakos dotoczyl do nich i zaplacil im za zrobienie a nie skrecal to na sniegu. Druga sprawa ze troche boje sie jechac z kolem skrzywionym do srodka...
    Mam nadzieje ze kupie taka srube w jakims OBI

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To nie jest typowa nakrętka M10
    Tam jest gwint drobnozwojowy - najprawdopodobniej M10X1,25.
    Bez imbusa też sobie poradzisz, ale musisz mocno nacisnąć wahacz z góry tak, aby
    sworzeń porządnie zablokował się na stożku.
    Lewarek hydrauliczny w zupełności wystarczy do pokonania oporu sprężyny.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    a nie zalozyles przypadkiem wahaczy firmy fast? oni daja nakretki bez zebezpieczenia przed odkrecaniem sie

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tam nie ma prawa być taka nakrętka.
    Jeżeli mechanik zakłada nakrętkę bez zabezpieczenia to popełnia ogromny błąd, mogący być przyczyną tragicznego wypadku.
    Nawet nie chcę myśleć co się stanie, jeśli w czasie jazdy nastąpi rozłączenie sworznia wahacza ze zwrotnicą.
    Ci mechanicy, którzy koledze szag tak spartolili robotę powinni pokryć koszty lawety i całej naprawy.
    Tyle tylko, ze patrząc na zdjęcie widzę, że to nie jest nowy wahacz dopiero co założony.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Tam nie ma prawa być taka nakrętka.
    Jeżeli mechanik zakłada nakrętkę bez zabezpieczenia to popełnia ogromny błąd, mogący być przyczyną tragicznego wypadku.
    Nawet nie chcę myśleć co się stanie, jeśli w czasie jazdy nastąpi rozłączenie sworznia wahacza ze zwrotnicą.
    Ci mechanicy, którzy koledze szag tak spartolili robotę powinni pokryć koszty lawety i całej naprawy.
    Tyle tylko, ze patrząc na zdjęcie widzę, że to nie jest nowy wahacz dopiero co założony.
    zdjęcie jest chyba tylko przykładowe

    Jak wymieniałem oba górne wahacze TRW to w komplecie byly po 2 nakrętki na wahacz, jedna zwykła a druga z teflonem.

    a skok gwintu dla M10 1,25 mm to jest chyba metryczny a nie drobnozwojowy, koło 11 dostane się do garażu znajdę stare wahacze to wybadam co i jak z tym
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Gwinty metryczne to są we wszystkich europejskich samochodach, ale M10 to nie to samo co M10x1.25.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    zwykła M10 ma skok 1,5 wez suwmiarke i sprawdz trzy grzbiety gwintu i podziel przez 2

Podobne wątki

  1. Stuki w zawieszeniu
    Utworzone przez Gino w dziale 156
    Odpowiedzi: 96
    Ostatni post / autor: 07-12-2016, 22:32
  2. [147] Stuki w zawieszeniu
    Utworzone przez zelek31 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-09-2012, 13:02
  3. Skrzypienie w zawieszeniu
    Utworzone przez longmanpl w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 10-07-2012, 10:13
  4. [156] Strzelanie w zawieszeniu
    Utworzone przez grzes w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-06-2012, 11:12
  5. potrzebna sruba
    Utworzone przez Cubus00 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-10-2011, 16:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory