Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Hamulce problem. Zapowietrzone?

  1. #1
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie Hamulce problem. Zapowietrzone?

    Wymieniłem sobie klocki z tyłu i przodu jakieś 2 tyg temu, wszystkie tłoczki dało się rozruszać, poza jednym w tylnim kole. Pomogło dopiero jego wypchnięcie i włożenie na nowo. Po tym zabiegu odpowietrzyłem wszystkie koła metodą "pompuj i odkręć", i w droge. Oprócz słabych hamulców czego sie spodziewalem bo sie nie zdążyły dotrzeć mam taki objaw jakby był zapowietrzony układ. Podczas gdy dojeżdżam do skrzyżowania z lekko naciśniętym hamulcem pod koniec hamowania pedął robi się twardy i nie chce sie auto zatrzymać. Jak nacisne pedał energicznie to hamuje. Przejechalem już kilkaset kilometrow, tarcze wyglądają na dotarte a objaw nie ustąpił. Dziś zawiozlem auto żeby mi wymienili płyn pod ciśnieniem. Powiedzieli że nie było zapowietrzone, a hamuje dalej beznadziejnie.. Dodam jeszcze że jak naciskam hamulec to słychać takie syczenie z okolic pompki hamulca.Co jest grane?

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

  3. #3
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki. Jednak z tym odpowietrznaiem to troche dziwne:/ sam robiłem to dwa razy, pompowałem haulcem kilka razy ojciec odkręcał zaworek pedał szedł w podłoge, potem ojciec zakręcał itd aż zaczął czysty płyn lecieć. Miałem założony przezroczysty wężyk i nie było widać powietrza. Rozpoczynałem od tyłu potem przód. Nic to nie pomogło więc zawiozłem auto do warsztatu gdzie mieli to zrobić pod ciśnieniem jakąś pompą i stwierdzili że powietrza nie było:/

    Sprawdziłem jeszcze przed chwilą że do serwa dochodzi podciśnienie, natomiast dziwne jest, jak je odepne to hamulec sie robi twardy. Natomiast dziwne jest to, że podczas naduszania hamulca słychać uchodzące powietrze takie pffff z okolic pedału
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 14-09-2010 o 17:57

  4. #4
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Po rozmowach z mechanikami wyszło że najprawdopodobniej uszkodzone jest serwo, które częściowo wpspomaga hamowanie, ale po dłuższej chwili naciskania hamulca robi się twardy i brakuje wspomagania. Dodatkowo to dziwne syczenie z okolic serwa. Planuje to wymienić we własnym zakresie, Teraz tylko nie wiem czy wymieniać komplet tzn membrana z pompką czytylko membrana? I nie wiem czy nie kupić używki, tylko czy do wsyzstkich jtd były takie same?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Czy był sprawdzany wężyk łączący serwo z kolektorem ssącym? Może on jest pękniety i stąd te problemy.

  6. #6
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Tak sprawdzałem, wężyk jest w dobrym stanie, niepopękany, podcisnienie jest

  7. #7
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Troche czasu mineło. Wczoraj wymieniłem całe serwo wraz z pompą (kupiłem niestety używane z rozbitka), wymiana dosyc trudna, musiałem zdemontować pompe ABS, potem poskładałem wszystko, odpowietrzyłem i w końcu mam porządne hamulce.

    ALE ta radość nie trwała długo. Pojechałem w trase, hamulce elegancko pracują.. przejechałem kilkanaście km i nagle czuje że coś słabo auto jedzie, coraz gorzej aż w końcu sie zatrzymałem, okazało się że hamulce same z siebie sie zacisneły. Zgasiłem silnik odczekałem i hamuce puściły. Jade dalej po kilunastu km znowu to samo (dodam że jechalem cały czas prosto i nie naciskalem hamulca, poprostu same z siebie sie zaczeły blokować!!)

    Jestem załamany bo nie wiem co jest grane! Pomóżcie

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Czy sprawdzałeś, na którym kole się blokuje?
    Wcześniej pisałeś, że były problemy z tylnym kołem podczas wymiany klocków.
    Może naprawa nie została wykonana prawidłowo i znowu to koło daje o sobiue znać.

  9. #9
    rudiszubert
    Gość

    Domyślnie

    To prawdopodobnie za długi popychacz wychodzący z servaj.Sprawdza się to przed dokręceniem pompy do serva.Poluzuj nakrętki trzymające pompę do serva,powinno przestać blokować. Reguluje się przez wkręcenie końcówki popychacza .

  10. #10
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Ja akurat nie odkrecałem pomy, poprostu kupiłem serwo z pompą używke. Sporo czasu jeździłem z uszkodzonym serwem, ale poza tym że musiałem dużo siły włożyć to hamowały dobrze, klocki odbijały, dobrze je rozruszałem, A teraz ewidentnie podczas jazdy wszystkie koła się coraz to mocniej blokują, są tak samo gorące. Nie blokują się non stop tylko raz na jakiś czas, tak średnio co 10km . Myśle że to będzie to z serwem, sprawdze na starym jak to sie reguluje..

Podobne wątki

  1. Zapowietrzone hamulce. Ciężko wbic biegu szarpie przy ruszaniu
    Utworzone przez Kamil166JTD w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-07-2014, 11:23
  2. Hamulce brembo - zapowietrzone?
    Utworzone przez b-ski w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-05-2014, 14:03
  3. (156)hamulce problem
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-11-2008, 10:00
  4. Zapowietrzone sprzeglo
    Utworzone przez Szef w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-10-2008, 16:33
  5. Zapowietrzone sprzęgło :(
    Utworzone przez M@rcin w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-09-2007, 18:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory