Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Nie wchodzi na obroty na zimnym silniku.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie Nie wchodzi na obroty na zimnym silniku.

    Mam problem. Od pewnego czasu po uruchomieniu zimnego silnika mam kłopoty z jazdą, ponieważ silnik nie ma mocy. Przy dodawaniu gazu strzela i nie chce się wkręcać na obroty. Jak jest ciepły, to jedzie normalnie. Nie sprawdzałem jeszcze silnika krokowego i przepływomierza. Może ktoś miał coś podobnego - proszę o pomoc.

  2. #2
    voivod
    Gość

    Domyślnie Re: Nie wchodzi na obroty na zimnym silniku.

    Cytat Napisał SG0240
    Mam problem. Od pewnego czasu po uruchomieniu zimnego silnika mam kłopoty z jazdą, ponieważ silnik nie ma mocy. Przy dodawaniu gazu strzela i nie chce się wkręcać na obroty. Jak jest ciepły, to jedzie normalnie. Nie sprawdzałem jeszcze silnika krokowego i przepływomierza. Może ktoś miał coś podobnego - proszę o pomoc.
    Według mnie sonda lambda do wymiany. Jedz odczytać błędy.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Sondę wymieniłem na nową. Sprawdzałem na komputerze - co prawda nie daje super charakterystyki, ale może być.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Jak silnik jest zimny to ECU blokuje odczyty z sondy lambda, ECU ustawia parametry domyślne.

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to problem jaki był opisywany w biuletynie alfy -
    podczas impulsowego nagrzewania sondy lambda pojawiały sie zakłocenia z tego nagrzewania w sygnale odczytu czujnika chemicznego.
    ECU interpretopwało te zakłocenia jako mieszankę bogatą i zmniejszało skład nowej mieszanki. Wg. biuletynu powodowało to spadek mocy do 35 KM.
    Biuletyn zalecał upgrade oprogramowania centralki wtrysku nowsza wersją.

    Tylko coś mi tu nie gra, jeśli mówimy że ECU blokuje odczyty sondy podczas nagrzewania sondy to co ECU z tej sondy ma interpretować podczas nagrzewania sondy.
    Chyba że nie wiadomo co jest , to zróbmy sobie upgrade centralki wtryski.

    Pytanie: czy ktoś robił kiedyś upgrade centralki wtrysku.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Chcę jeszcze dodać, że moja AR jeździ też na LPG. Jest to zwykła instalacja, tzw. II generacji, gdzie gaz podawany jest do rury zasysającej powietrze do silnika za przepływomierzem. Jeżeli już na zimnym silniku uda mi się doprowadzić do 2500 obr/min i przełączyć na LPG, to problem znika - samochód jedzie jak burza i trzyma podwyższone wolne obroty dokąd się nie nagrzeje. Wnioskuję więc, że ECU nie pozwala na zimnym silniku podać odpowiedniej ilości benzyny i być może "myśli", że silnik jest gorący. Ale wygląda na to, że czujnik temperatury płynu chłodzącego jest OK, bo na wskaźniku w kabinie są poprawne odczyty - takie jakie były zawsze.

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    Przy dodawaniu gazu strzela i nie chce się wkręcać na obroty.
    nie jest to normalny objaw strzelanie w wydech może być spowodowane brakiem spalenia benzynki w komorze spalania ( Brak iskry ) na którymś cylindrze co może być również spowodowane zalaniem świec przez ściekający olej przez uszczelniacz zaworowy ale w tedy by dymił po uruchomieniu lub lejący wtryskiwacz

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Świece chyba trzeba wykluczyć i przewody, bo nawet jak jest zimny, ale jedzie na LPG to ma moc. Olej też raczej nie wchodzi w grę bo "nie bierze oleju" i nie dymi. Być może przyczyna jest banalna, ale na tyle sporadyczna, że mało kto miał takie objawy. A może to np. silnik krokowy, który być może powinien otworzyć kanał obiegowy na zimnym silniku do końca, a tego nie robi - czy ktoś z Kolegów wie, jak sprawdzić krokowca? Albo jednak przepływomierz...?

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Strzelanie w wydech to jest niepokojące...... :|?:

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Strzelanie w wydech jest spowodowane zbyt bogatą mieszanką, a ta z kolei tym że sterownik jest przystosowany (zaadoptował się) do gazu. Gaz wymaga mało powietrza, a benzyna dużo - skoro jeden sterownik (bo kiepska instalacja bez własnego sterownika) to takie są efekty...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A co Koledzy sadzą o możliwości uszkodzenia jednego z wtryskiwaczy benzyny. Mój znajomy miał dokładnie taki sam problem (co prawda w innej marce) i powodem był uszkodzony wtryskiwacz. Dodam, że dzisiaj spróbowałem ostrzej przyśpieszyć na benzynie na gorącym silniku i nie ma takiej mocy, jak na LPG.
    Pytanie tylko, jak sprawdzić, który to wtryskiwacz. Wiem tyle, co w AUTODACIE, że rezystancja cewki wtryskiwacza powinna wynosić 22-30 Ω.

Podobne wątki

  1. Spadajace obroty na zimnym silniku jtd
    Utworzone przez MichuCiele w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-08-2014, 05:49
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-05-2014, 21:31
  3. [159] Wolne obroty na zimnym silniku (TBi)
    Utworzone przez donvito w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-07-2013, 14:33
  4. 1.8 TS nie wkręcą się na obroty na zimnym silniku
    Utworzone przez borys_cup w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 23-01-2013, 11:59
  5. [159] na zimnym zapala ale nie wchodzi na obroty
    Utworzone przez michal121 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-02-2012, 14:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory