Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Optymalne obroty silnika...

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar 145Q
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD M-Jet 2004
    Postów
    735

    Domyślnie Optymalne obroty silnika...

    Mam takie pytania...

    ... dot. 156tki 1.9JTD 140HP

    1). Jakie obroty silnika powinienem utrzymywać jadąc ze stałą prędkością? Do tej pory trzymam się około 1700obrotów.

    Chodzi o to, że przy przyspieszaniu poniżej 1500 obrotów pojawiają się wibracje.

    Czyli jakich obrotów mam się trzymać, żeby spalanie było jak najniższe i żeby silnik się nie przemęczał...

    2). Przy jakiej wartości obrotowej zmieniać biegi?

    Teraz zmieniam tak od 1900-2100.

    Również, żeby było jak najbardziej ekonomicznie.

    Przy czym, jak zmieni się bieg przy 1900 z dwójki na trójki to przez chwile są takie wibracje.

    Wytłumaczcie dziecku!

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Najlepiej jakbyś sobie znalazł wykres mocy i momentu obrotowego silnika. Poniżej przykładowo 1.9JTD. Wtedy patrzysz na krzywą momentu i widzisz mniej więcej jak się kształtuje, poniżej 1500 obrotów jest mułem, idealnie było by jechać tak od 1900 do 3300. Teraz z praktyki wiesz że po zmianie biegu obroty spadają o 700 załóżmy. Żeby jako tako jechać to zmieniać biegi wypadało by koło 2200 obrotów, wtedy nie będą spadać poniżej 1500 i silnik nie będzie wpadać w wibracje i dynamicznie się rozpędzać od samego dołu.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał 145Q Zobacz post

    2). Przy jakiej wartości obrotowej zmieniać biegi?



    Również, żeby było jak najbardziej ekonomicznie.
    Tak jak napisał kolega jest optymalnie.
    Przy Twoim stylu jazdy, to może masz ekonomie przy dystrybutorze, ale jak zapieczesz turbinę, to te oszczędności raczej ci nie wystarczą.
    Czasami po prostu trzeba zakręcić silnikiem w pełnym zakresie obrotów.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Wibracje - zwykle silnik poniżej pewnej granicy trzęsie się jak głupi, choć np. w TSie to jest 800-900 obr - ale to zupełnie inne wyważenie, niż JTD. Wynika to z charakterystyki mocy/momentu silnika, która jest bezpośrednio zależna od jego charakterystyki wydechowo-dolotowej. JTD to silnik na turbo, więc nie powinno dziwić, że poniżej pewnych obrotów muli i trzęsie - ale, jednocześnie, powinien przy depnięciu w takiej chwili nabierać obrotów powoli, równomiernie, a trzęsienie powinno ustępować - jeśli tak nie jest, to sprawdzenie (z tego, co mówi moja skromna wiedza) zaczynamy od skrzyni, poprzez sprzęgło do diagnozy silnika.
    Eko jazda dieslem? Pokrótce - płynne wciskanie gazu, rozsądna granica obrotów przy przyspieszaniu, częsta zmiana biegów, małe obroty na biegu bezpośrednim - przy czym, jak dla mnie, zabawa dieslem w eko to sztuka dla sztuki, bo i tak mało palą ;]
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar 145Q
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD M-Jet 2004
    Postów
    735

    Domyślnie

    Czyli ogólnie jeżdżę jak trzeba.

    Zmieniam przy około 2tyś.

    A turbinę uruchamiam bo 3.5tyś też czasem jest widoczne na cyferblacie...

    Ostatnio wracałem z Grill Baru Górskiego w Polichnie (Przy trasie Piotrków - Tomaszów - Wawa, wieeelki obiekt) 70km/h, 5tka, tempomat, 1100obrotów, spalanie na Infocenterze 2 lytry.

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał 145Q Zobacz post

    A turbinę uruchamiam bo 3.5tyś też czasem jest widoczne na cyferblacie...
    Tylko jak zacznie się zapalać kontrolka silnika, to nie zadawaj głupich pytań.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar YonasH
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Brerrrrra V6
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Ja tylko dodam (ale uwaga! mogę się mylić ), że jeśli już się napędzać, to do obrotów przy których jest największy moment obrotowy. O ile nie ścigamy się właśnie na 1/4 mili, to więcej kręcić nie ma sensu.
    Pzdr

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar 145Q
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD M-Jet 2004
    Postów
    735

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Tylko jak zacznie się zapalać kontrolka silnika, to nie zadawaj głupich pytań.
    No to już Was trochę nie rozumiem. Z jednej strony mówicie, że trzeba czasem "depnąć" a z drugiej strony nie...

    Kontrolka silnika zapala się zawsze przy uruchamianiu silnika, ale zaraz gaśnie podobnie jak ta od zapięcia pasów.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Cytat Napisał 145Q Zobacz post
    No to już Was trochę nie rozumiem. Z jednej strony mówicie, że trzeba czasem "depnąć" a z drugiej strony nie...

    Kontrolka silnika zapala się zawsze przy uruchamianiu silnika, ale zaraz gaśnie podobnie jak ta od zapięcia pasów.
    Spoko, Ja też nie rozumie kolegi Pablo

    Chyba chodziło mu o to Twoje "czasem" 3,5 tyś obrotów, że jak Ci się zapieczą zmienne geometryczne kierownice w Turbinie to przy 3 tyś ponad jest złe ciśnienie i wyskakuje błąd na deske rozdzielczej (i chyba o to Pablowi chodzi).

    a zalecane jest nie tylko przezemnie, raz w tygodniu chociaż przygrzać silnik do 4,5 tyś obrotów dźwięk wspaniały jak na diesla a kierwonice Turbiny się rozruszają

    Co do jazdy to tak jak piszą, w momencie najlepszym jeździć. Najekonomiczniejsza jazda to jednak o dziwo bardzo dynamiczne ruszanie (ale w zakresie momentu obrotowego) aby szybko wejść na duży bieg i niskie obroty i tak się później "kulać".

    Ja przeważnie utrzymuje 1700-2100 obrotów
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Cytat Napisał Izane Zobacz post
    Najekonomiczniejsza jazda to jednak o dziwo bardzo dynamiczne ruszanie (ale w zakresie momentu obrotowego) aby szybko wejść na duży bieg i niskie obroty i tak się później "kulać".
    I do tego każdy powinien się stosować.. Jak byłem mały i głupi to jeździłem rozpędzając się 5min do 70kmph i na obrotach MAX. 1800.. Teraz jeżdżę dynamicznie (po rozgrzaniu silnika) używając obrotów 2000-4000, na trasie staram się trzymać 2000-2200 obrotów, czasem, jak jadę przez zabudowany zgodnie z przepisami tj. ~68kmph licznikowo to muszę te 1800 na czwórce potrzymać ale tylko przy równym terenie, jak mam robić podjazd to wolę wrzucić przy tej samej prędkości trójkę..

    70kmph - piątka i 1100 obrotów to MASAKRA..

    Diesel też powinien odcięcie zobaczyć co jakiś czas...

    PS. Spalanie na InfoCenterze 2 lytry to i ja mam często przy w/w jeździe, a zwykle 4.5-5.5 max, chyba że cisnę do odcięcia na jakimś wzgórzu dl przedmuchania to pokaże mi dwu-cyfrówkę.. Jednak na spalanie na kompie nie ma co patrzeć, trzeba się stosować do zasad eco-drivingu mając jednak przed nimi zasady zdrowego diesla..
    Ostatnio edytowane przez Qki ; 07-07-2010 o 11:03


Podobne wątki

  1. Pytanie o Car Audio - optymalne dobranie zestawu.
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-01-2014, 02:17
  2. [159] Optymalne obroty 1.9 JTDM 150KM
    Utworzone przez UniqueSilver w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 08:34
  3. optymalne obroty silnika 2,0 ts
    Utworzone przez siwulec82 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-10-2010, 22:06
  4. Obroty silnika
    Utworzone przez Gino w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-07-2010, 16:53
  5. [145] obroty silnika
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-03-2009, 16:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory