Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: Optymalne obroty silnika...

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar 145Q
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD M-Jet 2004
    Postów
    735

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    70kmph - piątka i 1100 obrotów to MASAKRA..
    Tylko raz mi się to udało... No i bez tempomatu chyba byłoby ciężko. Bo przy tych 1100 nie ma czegoś takiego jak przyspieszenie.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Cytat Napisał 145Q Zobacz post
    Tylko raz mi się to udało... No i bez tempomatu chyba byłoby ciężko. Bo przy tych 1100 nie ma czegoś takiego jak przyspieszenie.
    Tu nie ma jakiegoś większego sukcesu bo jak się chce to się i na mniejszych obrotach pojedzie z takim momentem ale po co?

    Ucz się jeździć tak, żeby wskazówka nie widziała obrotów mniejszych jak 2000.. Wiem że na początku będzie to trudne i dziwnie nieekonomiczne jednak potem wejdzie Ci w nawyk i zobaczysz że taka jazda jest ok i wcale nie taka paliwożerna.


  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar 145Q
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD M-Jet 2004
    Postów
    735

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    Tu nie ma jakiegoś większego sukcesu bo jak się chce to się i na mniejszych obrotach pojedzie z takim momentem ale po co?

    Ucz się jeździć tak, żeby wskazówka nie widziała obrotów mniejszych jak 2000.. Wiem że na początku będzie to trudne i dziwnie nieekonomiczne jednak potem wejdzie Ci w nawyk i zobaczysz że taka jazda jest ok i wcale nie taka paliwożerna.
    No ale Qki, co mi to da??? Jedno jest pewne, alfa zaczyna świetnie jechać od 2000 obrotów. Jeśli mam nie mieć niżej niż 2000 to biegi muszę zmieniać przy przynajmniej 2700. Plusem takiego rozwiązania jest oszczędzanie silnika???

  4. #14
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Pozostaje mi tylko odesłać Was pod fajny adres-http://blogsilnika.blogspot.com/2009...at-sporow.html.Wszystko wyjaśnione bardzo zrozumiale i poglądowo

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał 145Q Zobacz post
    Mam takie pytania...

    ... dot. 156tki 1.9JTD 140HP

    1). Jakie obroty silnika powinienem utrzymywać jadąc ze stałą prędkością? Do tej pory trzymam się około 1700obrotów.

    Chodzi o to, że przy przyspieszaniu poniżej 1500 obrotów pojawiają się wibracje.

    Czyli jakich obrotów mam się trzymać, żeby spalanie było jak najniższe i żeby silnik się nie przemęczał...

    2). Przy jakiej wartości obrotowej zmieniać biegi?

    Teraz zmieniam tak od 1900-2100.

    Również, żeby było jak najbardziej ekonomicznie.

    Przy czym, jak zmieni się bieg przy 1900 z dwójki na trójki to przez chwile są takie wibracje.

    Wytłumaczcie dziecku!
    za 'nisko ' zmieniasz biegi , przez co nadmiernie eksploatujesz koło dwumasowe , najlepiej obroty utrzymuj w okolicach 1800-2000rpm , ale biegi zmieniaj min. przy 2500rpm , co jakiś czas warto przegonić silnik po obrotach ,

    dłuższe jeżdżenie takim dziadkowatym stylem jazdy jaki stosujesz , doprowadzi do zapieczenia kierownic w turbinie , szybszego zużycia dwumasy i Twoje oszczędności wyjdą bokiem ;

    generalnie ja jeżdżę w zakresie 2000-3000\4000rpm , przy stałej prędkości zazwyczaj utrzymuję 2000rpm
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar 145Q
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD M-Jet 2004
    Postów
    735

    Domyślnie

    Spoko, od dzisiaj zacznę jazdę na wyższych obrotach

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    True, i jest jeszcze jedna rzecz - chyba wszystkie JTD mają przedział moment-moc 2000-4000 tysiące, na dodatek (jak to diesel) mają dosyć długie skrzynie. W każdym razie, takim wypadku najekonomiczniejszy ze względu na przebiegowe zużycie paliwa jest prędkość obrotowa około 1900 obr/min a na przyspieszanie i moc/paliwo ok. 3000 obr/min. Czyli jazda powinna wyglądać tak, że płynnie przyspieszasz, i bieg zmieniasz przy 3000-3200 aż dolecisz do takiej prędkości, żeby na ost. biegu mieć 1900-2000.
    Podobne zasady dotyczą większości niskoobrotowych silników, wysokoobrotówki mają to do siebie, że w niemal całym zakresie obrotów palą podobne ilości - np. Civic type R przy normalnej jeździe po mieście pali ok. 12-13l, a przy kręceniu do odcięcia na każdym biegu ledwo 3-4l więcej, bo ma wysoko - 5850 obr/min - i na dodatek niewysoki moment obrotowy.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  8. #18
    Pucik
    Gość

    Domyślnie

    A co powiecie na temat 1.4 TS. Przy jakich obrotach zmieniacie bieg? Oczywiście żeby było w miarę dynamicznie Ja staram się to robić przy jakiś 3500 obr/min i ze spalaniem wychodzę w mieście ok. 9,5l/100km. Czasami mam wrażenie, że im mocniej kręcę tym mniej pali

  9. #19
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    3500 rpm do dobre obroty myślę ,że nie musisz nic zmieniać,w tym zakresie silnik powinien być ekonomiczny A jeśli chodzi o bezpieczne obroty to od 1500 lekko w benzyniaku - niski stopień sprężania i brak doładowania gwarantują ulgę układowi korbowemu po za tym ciśnienie oleju jest wystarczające przy tych obrotach,nie wspominając o słabym momencie w tym zakresie.Za wszelką cenę unikaj "wibrowania" silnika przy zbyt małych obrotach.A jeśli chodzi o Twoje odczucia względem zużycia paliwa są one sensowne-silnik benz. pracuje najsprawniej przy otwartej (konkretnie) przepustnicy która nie stawia wtedy dodatkowych oporów zwiększając wydajność ogólną silnika
    Ostatnio edytowane przez RAFALPD7 ; 07-07-2010 o 22:12

  10. #20
    Pucik
    Gość

    Domyślnie

    Po przesiadce z seicento ojca do Belli kręcenie tak wysoko było dla mnie szokiem. To był mój pierwszy kontakt z wysoko obrotowym silnikiem. Teraz już przyzwyczaiłem się do tego, ale mam problem jeszcze z utrzymywaniem obrotów jadąc ze stałą prędkością załóżmy 70-80 km/h. Przeważnie jest to zakres około 2500 obr/min. Wydaje mi się wtedy, że po dłuższej jeździe na takich obrotach silnik jest zmęczony. Natomiast przy 2000 obr/min - że muli. Już minęło 3 miesiące odkąd mam Belle i dalej szukam optymalnego stylu jazdy

Podobne wątki

  1. Pytanie o Car Audio - optymalne dobranie zestawu.
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-01-2014, 02:17
  2. [159] Optymalne obroty 1.9 JTDM 150KM
    Utworzone przez UniqueSilver w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 08:34
  3. optymalne obroty silnika 2,0 ts
    Utworzone przez siwulec82 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-10-2010, 22:06
  4. Obroty silnika
    Utworzone przez Gino w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-07-2010, 16:53
  5. [145] obroty silnika
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-03-2009, 16:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory