Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: zapchany katalizator ?

  1. #1
    Szydeł
    Gość

    Domyślnie zapchany katalizator ?

    Witam mam problem z moja alfa 156 2.5 v6 1997 . Problem wygląda nastepujaco. auto sie strasznie zamuliło tak jakby ktos polowe koników wystrzelał . Przy wciśnięciu gazu do podłogi silnik zaczyna ryczeć głośniej niż zwykle i nic poza tym sie nie dzieje. znaczy się auto nie przyspiesza. po podłanczeniu pod kompa wywaliło błąd sondy lambda mechanik powiedział, ze zapchał się katalizator i to jest przyczyna, bo jest za wysokie ciśnienie w układzie wydechowym i niema właściwej cyrkulacji spalin. czy to możliwe? dodam jeszcze ze ku mojej zgrozie tydzień temu kiedy wszystko wydawało się być jeszcze dobrze pojechałem na hamownie i wypluło nędzne 168 KM i wykres w ogóle był nieładny. jak go znajdę to wkleję ale w złości gdzieś go mówiąc delikatnie zgubiłem. Proszę o pomoc
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 05-07-2010 o 18:52

  2. #2
    tomkolp
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli to kat to spróbuj przy kolektorze wydechowym poluzować śruby na tyle aby zrobiła się szczelina około 1cm to wystarczy aby spaliny dobrze się wydostawały. Zrób jazdę próbna tylko nie w nocy bo pobudzisz sąsiadów

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Błąd sondy sygnalizuje jej uszkodzenie niż zapchany katalizator. Mechanicy bardzo chętnie usuwają "zapchane" katalizatory bo wymontowane wkłady sprzedają..
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Szydeł
    Gość

    Domyślnie

    nie no na pewno nie chodzi o to bo to znajomy mechanik i sam powiedział ze jak coś to katalizator sobie potem sprzedam i cześć kasy odzyskam. Ale ok w taki razie czy sonda może być odpowiedzialna za wybicie mojego małego stada koników .
    Ostatnio edytowane przez Szydeł ; 03-07-2010 o 09:58

  5. #5
    Szydeł
    Gość

    Unhappy

    Ponawiam prośbę o pomoc . pojawiły się nowe objawy wczoraj jak odpaliłem samochód obroty oscylowaly około 500 - 800 dodatkowo wystąpił totalny brak reakcji na pedał gazu .Zgasiłem i odpaliłem silnik po raz 2 i wszystko wruciło prawie do normy znaczy sie obroty około 1100 i gaz zadziałał .Z nowych obserwacji to w czasie jazdy poza totalnym zamuleniem przy gwałtownym dodaniu gazu zaczyna szarpać samochodem na niskich biegach no i nie wkręca się jak powinien poza tym sonda pokazuje bardzo bogata mieszankę. Jeszcze raz proszę o pomoc

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    To jeszcze do usterek dodaj potencjometr pedału gazu lub jego konektor i przepływomierz
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Może być tak, że od samego początku masz uszkodzony przepływomierz, który wykończył sondę. jeśli zdarzyło się to dawno temu za kadencji poprzedniego właściciela również i katalizator może już być uszkodzony. nic go tak nie niszczy jak jazda na za bogatej mieszance... niedbalstwo w przypadku V6 niszczy w niedalekiej przyszłości kieszeń ;]

    Zrób porządek jak zasugerował Maciek z konektorem potencjometru gazu i przyjrzyj się sprawności MAF, sondy, ale do tego potrzebny Ci kumaty gość, który podejrzy parametry pracy na żywo w czasie jazdy. diagnostyka statyczna nic nie da.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 08-07-2010 o 08:52
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. Zapchany katalizator V6
    Utworzone przez zaqaznumerdwa w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-09-2013, 15:56
  2. Zapchany katalizator ten przy turbinie JTD 150km
    Utworzone przez arquadiusy w dziale 147
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 04-04-2013, 18:35
  3. Ciśnienie paliwa zbyt małe lub zapchany katalizator.
    Utworzone przez kobe83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-11-2011, 13:41
  4. Zapchany (przypchany) katalizator
    Utworzone przez fr33 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-06-2008, 20:38
  5. Zapchany katalizator a zapach paliwa z nawiewu.
    Utworzone przez Lesio w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory