Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 53

Temat: Klima - problem - nie umie znaleźć tu podobnych objawów.

  1. #1
    MTechnix
    Gość

    Domyślnie Klima - problem - nie umie znaleźć tu podobnych objawów.

    Witam Forumowiczów. Wiem, że ten temat jest wałkowany co piąty post ale szukam i szukam i jakoś nie umię znaleźć w starych tematach pomocy. Mianowicie sprawa wygląda następująco. Jak temperatura otoczenia jest poniżej 20 stopni klima działa, sprężarka chodzi, z wylotów leci zimniutkie powietrze. Jeżeli jest gorąco tak jak dzisiaj np. 30 stopni to:
    - klima się włącza
    - dioda na panelu normalnie świeci
    - sprężarka chwilę chodzi normalnie, nawet lekko zaczyna chłodzić
    - po chwili sprężarka staje i co chwilę próbuje zaskoczyć
    - sprzęgło łapie, spręzarka zrobi parę obrotów i puszcza
    - i tak cylkicznie po dwie próby "cyk cyk i cyk cyk" parę sekund przerwy i od nowa
    - w środku leci letnie powietrze
    - na silniku czuć spadek obortów
    Dodam, że próbując sprężarke obrócić ręcznie po wyłączeniu silnika wyczuwa się ogromny opór, praktycznie nie można jej przekręcić
    Ale jak auto postoi to ręką można łatwo obracać sprężarką, jak to ktoś ładnie opisał chodzi tak jakby się mieszało budyń.
    Jeszcze dodam, że dwa tygodnie temu było wymieniane dwumasowe koło pasowe bo się rozpadło, była nabijana klima 655g czynnika, wymiana oleju i ozonowanie. Przez ten czas chodziła ładnie bez zarzutów.
    Aha i jeszcze jedno ubyło mi ostatnio płynu chłodzącego w zbiorniku, ale nie wiem czy to może mieć coś wspólnego.
    Na klimatyzacji mało się znam i pomimo tego, że rozpisałem się bardzo za bardzo proszę o pomoc i porady

  2. #2
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Ewidentny problem ze zbyt wysokim ciśnieniem czynnika chłodniczego w skraplaczu( potocznie chłodnica klimy). Możliwe przyczyny to:
    nie działające wentylatory/wentylator skraplacza, brudny(umyć karcherem) lub bardzo skorodowany skraplacz, nieprawidłowo działający presostat klimatyzacji (nie załącza wentylatora), za duża ilość czynnika chłodniczego w układzie
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 30-06-2010 o 17:50

  3. #3
    MTechnix
    Gość

    Domyślnie

    Wentylator się włącza. Dolałem teraz płynu do układu chłodzenia, ponad pół litra, tak że jest na równo z górną kreśką (przedtem było z leksza poniżej) Na termometrze było 26 stopni, jechałem odcinek około 15 km z czego ponad połowa po trasie 120 km/h i w środku mroziło całkiem normalnie :/ Aha wracając do ilości czynnika, ponad tydzień od czasu napełnienia jeździłem ciągle na włączonej klimie i cały czas działała normalnie to chyba niestetety ta przyczyna odpada, a szkoda bo była najtańsza
    Dzięki za podpowiedź

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar sothis
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Pawłowice/Jastrzębie Zdr
    Auto
    była 156 1,9 JTD, teraz 159 2.0 JTDm 170KM '09r
    Postów
    109

    Domyślnie

    Mam identyczne objawy, ciśnienia są ok, wentylator załącza się prawidłowo (dziś układ był podpinany do aparatury od klimy). Mechanik stwierdził, ze trzeba wymienić osuszacz lub zawór (pewnie chodzi o presostat). Pisz jak rozwiążesz problem.

  5. #5
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Raczej chodziło o zawór rozprężny (to co innego niż presostat).

    A co do tego problemu to podałem możliwe przyczyny bo zasugerowałem się tym że klima nie działa przy wysokiej temp. na zewnątrz. Teraz niby działa to ciężko będzie sprawdzić przyczynę, trzeba by zaobserwować jak pracują wentylatory gdy sprężarka się rozłącza cyklicznie.

    Płyn chłodzący nie ma nic wspólnego z układem klimatyzacji, ale warto poszukać wycieku
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 30-06-2010 o 23:21

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Czujniki i wentylatory tu nic nie mają, działają prawidłowo. Zapchany układ. Stąd nie radzi sobie przy dużych temperaturach a kręcić sprzęgłem da sie dopiero jak ostygnie bo poprostu przy zwiększonym ciśnieniu kompresor ma "za ciężko".
    Obstawiam osuszacz, to najciaśniejsze "gardło" w układzie.

  7. #7
    MTechnix
    Gość

    Domyślnie

    Dzisiaj temperatura 29 stopni. Alfa 6 godzin na słońcu no i oczywiście można pomarzyć o klimatyzacji. W normalnym serwisie klimy można sprawdzić i zrobić np. jak jest zapchane coś, czy żeby to naprawić to musi być wyjątkowy magik?? Dzięki Wam za podpowiedzi

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    Cytat Napisał MTechnix Zobacz post
    Dzisiaj temperatura 29 stopni. Alfa 6 godzin na słońcu no i oczywiście można pomarzyć o klimatyzacji. W normalnym serwisie klimy można sprawdzić i zrobić np. jak jest zapchane coś, czy żeby to naprawić to musi być wyjątkowy magik?? Dzięki Wam za podpowiedzi
    Zależy co rozumiesz przez normalny serwis.
    Jeżeli serwis, zakład który zajmuje się naprawami klimatyzacji, poradzą sobie ze wszystkim
    Ale jezeli jest to jakiś mechanik który kupił sobie maszynkę do nabijania klimy to już raczej nie, ponieważ on wie jedynie gdzie jaki wężyk podłączyć, i jaki guziczek nacisnąć w tej jego maszynce do zarabiania kasy.
    Często jest tak ze nawet nie wie jak działa klima.

  9. #9
    kwiatu
    Gość

    Domyślnie

    a ja sie podlacze pod temat. otoz jak zalaczam klime badz stand. nawiew z zew. to po prawej stronie z nawiewu cos mi pyrka. czasem to jest, a czasem nie. im wiekszy nawiew (1-4) tym szybciej pyrka i mocniej. mial ktos juz podobne objawy?
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 01-07-2010 o 23:10

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    Cytat Napisał kwiatu Zobacz post
    a ja sie podlacze pod temat, otoz jak zalaczam klime badz stand. nawiew z zew. to po prawej stronie z nawiewu cos mi pyrka, czasem to jest czasem nie, im wiekszy nawiew (1-4) tym szybciej pyrka i mocniej, mial ktos juz podobne objawy?

    Najgorsze przypuszczenie:
    Poluzowana któraś z klap regulujących kierunek nawiewu. Przenosi drgania na prawy nawiew.

    Najlepsze , a zarazem najoczywistsze, coś Ci wlazło w ten nawiew i sobie wibruje pod wpływem wiatru. Liść syf itp.

Podobne wątki

  1. [159] !!!klima159!!!! Nawet aso nie umie sobie z tym poradzic!!!://////
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-11-2012, 07:40
  2. [155] TS 8 V Falują obroty na pb, brak objawów na lpg
    Utworzone przez mlodyamper2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 21:08
  3. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-03-2012, 21:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory