Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Rozrząd w 2.0TS (ustawienie zablokowanego wałka wydechowego)

  1. #1
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie Rozrząd w 2.0TS (ustawienie zablokowanego wałka wydechowego)

    Witam!

    Chodzi o to, że założyłem blokadę na wałek wydechowy i znak na nim według wszelkich informatorów powinien być na wysokości środka śruby wałka rozrządu po prawej stronie, a jest tak:




    a tu jak patrzę na ten schemat, który ktoś wrzucił na forum, inaczej powinno to wyglądać.
    Dodam jeszcze że na zdjęciu nie jest moja głowica tylko kolegi, ale w mojej jest dokładnie tak samo. Wałek można wsadzić na klin tylko w jeden sposób, więc co jest nie tak? Blokady?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - po pierwsze zmien tych swoich informatorów.

    - znaków może nie być wcale i masz założyć rozrząd, znaki są tylko informacyjnie.
    - ŻADEN mechanik nie ustawia na znaki, to tylko strata czasu.
    - znaki sa dla takich jak ty lub ja.
    - na drugi raz wklej na te swoje zdjęcia jakieś strzałki, bedzie wiadomo o co ci głównie chodzi.

    - po drugie blokady są sprawdzone, zweryfikowane, pasują do wałka ssacego lub wydechowego. ?,
    - muszą być sprawdzane na wymontowanym wałku.
    - a i chyba masz "dobre" blokady !!
    - między krzywka a blokadą jest za duży prześwit , czyli DZIURA.


    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-06-2010 o 10:01
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    okolice siedlec
    Auto
    alfa 156 1998 1600 ts
    Postów
    201

    Domyślnie

    kolego załóz pasek przy takim ustawieniu koła wałka wydechowego i spawdz czy znaki naniesione na pasek pokryja sie ze znakami na tym kole i na kole wału korbowego. jesli tak to moim zdaniem wszystko jest ok.

  4. #4
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - po pierwsze zmien tych swoich informatorów.

    - znaków może nie być wcale i masz założyć rozrząd, znaki są tylko informacyjnie.
    - ŻADEN mechanik nie ustawia na znaki, to tylko strata czasu.
    - znaki sa dla takich jak ty lub ja.
    - na drugi raz wklej na te swoje zdjęcia jakieś strzałki, bedzie wiadomo o co ci głównie chodzi.

    - po drugie blokady są sprawdzone, zweryfikowane, pasują do wałka ssacego lub wydechowego. ?,
    - muszą być sprawdzane na wymontowanym wałku.
    - a i chyba masz "dobre" blokady !!
    --

    kolego to nie jest dziura tylko kolor blokady odbija sie od błyszczącej czynnej powierzchni krzywki

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To koło jest na wypuście i ma ruch na wałku po odkręceniu śruby mocującej ok. 1,5 ząbka, więc być może podczas ustawiania rozrządu zosało nieco skręcone w lewo. Normalnie powinieneś popuścić śrubę (uwaga potrzebny klucz 18 mm oraz klucz specjalny do trzymania koła), przekręcić koło max w prawo i dopiero wtedy zakładać pasek. Dalsze korekty należy wykonywać na pływających kołach.
    Po prawidłowym ustawieniu rozrządu koła należy dokręcić. Podczas dokręcania śruby koła wałka wydechowego zachować ostrożność, aby nie dopuścić do uszkodzenia czujnika Halla, który znajduje się za tym kołem.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Cyganowka
    Auto
    crosswagon
    Postów
    53

    Domyślnie

    Coś jest nie tak bo znak chyba powinien być na górze
    Może kółko jest z wałka ssącego albo nie na ten cylinder założona blokada
    kiepsko widać czy na kółku jest blaszka do czujnika halla
    Jeszcze jedno bo kiedyś o tym pisałem znaki są po to żeby był poprawny sygnał na czujnik
    Czasem po remontach i planowaniu głowicy można przestawić kółko o ząbek i będzie pasować na blokady a będzie wyskakiwał błąd ustawienia rozrządu
    zakładając pasek trzeba ustawić go na znaki i wtedy wszystko musi grać
    Potem ustawiamy na blokady napinamy napinacz na max i wszystko dalej tak jak piszecie
    Mam tylko jeszcze jeden patent o czy tez już pisałem po poskładaniu wszystkiego tak jak piszecie odpalam auto bez osłon , zakładam tylko dolne kółko na wał
    Sprawdzam wtedy w jakim zakresie pracuje napinacz
    Zauważyłem że często na paskach geyts,a po chwili pracy wskazówka na napinaczu sporo się obniża
    po takim odpaleniu sprawdzam w razie czego koryguje ustawienie

  7. #7
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kolek1980 Zobacz post
    Zauważyłem że często na paskach geyts,a po chwili pracy wskazówka na napinaczu sporo się obniża po takim odpaleniu sprawdzam w razie czego koryguje ustawienie
    Z tego co wiem ktoś tam mówił, że należy po 1000km od założenia paska przyjechać na kontrolę rozrządu.
    Ale to mówił stary mechanik.

    Mam conti i też mi opadła strzałka (o 4mm) przy tym otworze kontrolnym naciągu paska. Napinacz nówka i ładnie pływa.

  8. #8
    elmer
    Gość

    Domyślnie

    Tutaj na forum jest taki rysunek jak ustawic rozrzad w tym silniku. Chodzi o to, że znaki z tego rysunku nie pokrywają się ze znakami w rzeczywistosci. Ktoś to potrafi wyjaśnić ?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kolek1980 Zobacz post
    Coś jest nie tak bo znak chyba powinien być na górze
    Może kółko jest z wałka ssącego albo nie na ten cylinder założona blokada
    kiepsko widać czy na kółku jest blaszka do czujnika halla
    Jeszcze jedno bo kiedyś o tym pisałem znaki są po to żeby był poprawny sygnał na czujnik
    Czasem po remontach i planowaniu głowicy można przestawić kółko o ząbek i będzie pasować na blokady a będzie wyskakiwał błąd ustawienia rozrządu
    zakładając pasek trzeba ustawić go na znaki i wtedy wszystko musi grać
    Potem ustawiamy na blokady napinamy napinacz na max i wszystko dalej tak jak piszecie
    Mam tylko jeszcze jeden patent o czy tez już pisałem po poskładaniu wszystkiego tak jak piszecie odpalam auto bez osłon , zakładam tylko dolne kółko na wał
    Sprawdzam wtedy w jakim zakresie pracuje napinacz
    Zauważyłem że często na paskach geyts,a po chwili pracy wskazówka na napinaczu sporo się obniża
    po takim odpaleniu sprawdzam w razie czego koryguje ustawienie
    Kolego, bez obrazy, ale co Ty wypisujesz za głupoty

    - to jest dobre koło - koło od wałka ssącego jest przykręcone 4 małymi śrubami do wariatora i nie ma możliwości zastosowania go do wałka wydechowego
    - zdjęcie jest bardzo dobre i wszystko widać dokładnie, i wieniec, i czujnik Halla
    - znak nie powinien być na górze
    - blokada jest założona na właściwą krzywkę

    A to, że można przestawić kółko o ząbek to dotyczy takich mechaników, którzy nie mają pojęcia o silniku TS.
    A potem się niektórzy dziwią, że nie chce jechać, albo gorzej pracuje niż przed wymianą - jak mamy takich fachowców.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 25-06-2010 o 12:06

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nic dodać, nic ująć.
    - a czy ta blokada nie ma za dużego prześwitu, miedzy karbem krzywki a "promieniem" blokady.
    - luz ponad 0.25 mm !!
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Demontaż kolektora wydechowego
    Utworzone przez teck1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 23:48
  2. Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 11-11-2009, 12:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory