Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Luz na wirniku turbiny

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie Luz na wirniku turbiny

    Dzisiaj zmieniałem olej i wszystkie filtry, przy okazji pozdejmowałem węże z turbiny żeby zobaczyć czy wszystko z nią ok. Poruszałem trochę wirnikiem i wyczułem luz poprzeczny i wzdłużny, wiem że jak jest wzdłużny to turbina nadaje się do regeneracji, dodam że auto nie kopci, moc jest ok, w wężu z turbiny do intercoolera nie ma oleju. Moje pytanie jest takie: ile na tym mogę pojeździć, co może się stać jak nie zrobię regeneracji na czas i od czego taki luz mógł się zrobić?

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Libiąż/ UK
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.4 jtdm
    Postów
    216

    Domyślnie

    Witam! Jeśli będziesz tak jeździł to koszty regeneracji będą większe, możesz uszkodzić wirnik i korpus... oleju dolewasz? Pozdrawiam
    Byly: Mitsubishi Lancer EVO VI, Subaru Impreza WRX, RenaultSport Clio 182 & 197, Lancia Kappa 5.20 2.0, Lancia Kappa coupe 4.16 2.0T,Alfa Romeo 156 T.S. ,Alfa Romeo 155 T.S. 8v+LPG, Ford Escort cabrio x2

    Są: Alfa Romeo Brera SV 2.4jtdm, zaklatkowane Renault Clio sport 182 do zabawy na torze

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar Prezes_07
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec/Suwałki
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    159

    Domyślnie

    Kolego, zależy jakie duże są te luzy. luz poprzeczny niewielki jest do przyjęcia. wzdłużny jak już pisałeś jest gorszy, lecz gdy nie masz oleju w przewodach, nie kopci (choć to rzadko przyczyna turbiny) to ja bym nie wbijał się koszty.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 20-06-2010 o 14:55

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie

    Luzy nie są duże. na oko około 0.5 mm może ciut więcej. po prostu je czuć. kręciłem wirnikiem i nie czuć ocierania o obudowe. Zastanawiam się tylko od czego takie luzy mogły powstać. oleju mam zawsze prawie max i wymieniam go co 10tys.
    Na zimnym silniku słychać wycie od 1000 do 1800 obrotów, a powyżej gwizd. po zagrzaniu się to wycisza.
    Dodam, że nigdy nie deptam na zimnym silniku. po jeździe zawsze czekam chwilę przed zgaszeniem silnika. Auto jest czipowane na 170KM.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 20-06-2010 o 14:56

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar Prezes_07
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec/Suwałki
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    159

    Domyślnie

    No i już sobie sam odpowiedziałeś skąd masz luzy. luz na boki musi być zawsze. nie taki duży jak ty mówisz, ale musi być, a jakby był taki, że ocierałoby ci o obudowe, to by ci sie rozsypała, spaliła i w ogóle. nie ma takiej możliwości, jeżeli wirnik ocierałby ci o obudowe to byłaby "pompą oleju" :-)
    Luz zaczyna się pojawiać od odpowiedniego przebiegu. turbina to jest rzecz wymienna i nieuchronnie zużywająca się. dbając o nią można tylko wydłużyć jej żywot. Luzy pojawiają się też przez zanieczyszczenia w oleju silnikowym, co przez przepły oleju przez turbine powoduje jakimś tam opór w jakiejś tam milionowej części oporu i to po jakimś czasie tez spowoduje powyzsze problemy.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 20-06-2010 o 14:57

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar Lukano
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD by Cinsoft
    Postów
    159

    Domyślnie

    Ja dzisiaj sprawdzałem swoją. Poprzecznych luzów brak, wzdłużny tak do 1 mm, leciutko czuć.
    Regenerować, czy na razie jeszcze nie ma potrzeby? Gdzie szukać tego przyczyny? Czytałem, że jak wydech, kat jest zapchany to może tak być.
    Żeby się nie okazało,że zaraz po regeneracji będzie to samo.

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Robertonsky@gma
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    UK
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 v24, W-168 , Vectra 1.9 150
    Postów
    139

    Domyślnie

    Turbina nie ma łożysk tylko panewki, gdy silnik nie pracuje niema ciśnienia oleju i lekki luz występuje. Gdy tylko uruchomisz silnik przychodzi ciśnienie, luz się kasuje. Jeżeli wirnik nie ociera o obudowę, nie kopci, w coolerku nie ma oleju na zbyt..... to samochód ok.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukano Zobacz post
    Żeby się nie okazało,że zaraz po regeneracji będzie to samo
    Będzie to samo, bo tak jak Robertonsky@gma napisał delikatny luz na wirniku jest, nawet na nowej turbinie. Jak by nie było w ogóle luzu wirnik by się zatarł.

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar Lukano
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD by Cinsoft
    Postów
    159

    Domyślnie

    Cytat Napisał Robertonsky@gma Zobacz post
    Turbina nie ma łożysk tylko panewki, gdy silnik nie pracuje niema ciśnienia oleju i lekki luz występuje. Gdy tylko uruchomisz silnik przychodzi ciśnienie, luz się kasuje. Jeżeli wirnik nie ociera o obudowę, nie kopci, w coolerku nie ma oleju na zbyt..... to samochód ok.
    Czyli wychodzi, że mechanik mnie nastraszył. Twierdził, że na gwałt trzeba turbo robić, puki jeszcze się da. Luz wzdłużny minimalny, nic nie ociera, kręci się normalnie, w przewodach minimalnie oleju. Od wymiany do wymiany ubyło może 5 mm na bagnecie. Słychać przez chwilę gwizd na zimnym silniku.
    Przy normalnej jeździe zero dymu. Chmurkę puści jak się na maxa gwałtownie depnie. JTDm 120 km po sofcie na 155 przy seryjnym IC.
    Dzięki za info, czyli zmienię IC na większy i na razie turbiny nie dotykam

  10. #10
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    Jakby był luz wzdłużny, to wtedy bieda - trzeba robić. A poprzeczny w rozsądnych granicach to tak jak wszyscy piszą norma.
    Może turbo słychać z innych powodów, np "ciało obce w dolocie" uszkodziło delikatnie wirnik, albo wymieniany rzadko filtr powietrza paskudztwa narobił - to że my dbamy, nie znaczy że poprzednik dbał...
    Części do AR i nie tylko. Na stronie tylko część asortymentu.
    Rozrządy, hamulce, zawieszenie.
    Zaktualizowane ceny i poszerzony asortyment:
    www.a-moto.pl

Podobne wątki

  1. [159] Luz na wirniku turbiny
    Utworzone przez Sandacz1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-04-2014, 13:01
  2. 2.4 Jtd Wymiana turbiny
    Utworzone przez Juzon5 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-04-2013, 13:08
  3. Turbiny w 2,4 JTD????
    Utworzone przez GrzesiuSiedlce w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-06-2012, 10:22
  4. Rura turbiny AR 156 1.9 JTD 105
    Utworzone przez Fucel w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-06-2012, 21:15
  5. Jazda bez turbiny 2,4 jtd
    Utworzone przez Garulkrk w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-12-2010, 15:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory