Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Słaby ręczny

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie Słaby ręczny

    wymieniłem linki, klocki i tarcze a ręczny nadal nie blokuje kół, na przeglądzie też wyszedł cienko aczkolwiek koła hamują równo. Nożny też chyba jest taki sobie, przynajmniej w ogóle nie czuć żeby tył hamował (po mocniejszym hamowaniu i puszczeniu pedału hamulca tył nie opada). W sejo mam z tyłu bębny i są jak żyleta, a w alfie tarczówki i tragedia z jazdą bokami :-)
    Poprzednie tarcze też miałem pordzewiałe, nowe też zaczyną mieć wżery, mają wszędzie szare plamki, dziś przeczyściłem tarcze i klocki papierem ściernym żeby usunąć ten nalot/rdzę - bez efektu. Tarcze i klocki nie są najwyższej jakości (Roadhouse), ale wydaje mi się że to nie jest przyczyną. Co z tym robić?

  2. #2
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    klocki muszą się dopasować do tarczy, a co do jakości klocków do siły hamowania ma bardzo duże znaczenie, poprzednio na tylnej osi miałem klocki Lukasa a teraz ferrodo to powiem szczerze że te drugie są kiepskie bo są twarde z jednej strony starczą na dłużej ale skuteczność jest ich mniejsza jak równo hamują to jest ok.

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    wymieniłem linki, klocki i tarcze a ręczny nadal nie blokuje kół, na przeglądzie też wyszedł cienko aczkolwiek koła hamują równo. Nożny też chyba jest taki sobie, przynajmniej w ogóle nie czuć żeby tył hamował (po mocniejszym hamowaniu i puszczeniu pedału hamulca tył nie opada). W sejo mam z tyłu bębny i są jak żyleta, a w alfie tarczówki i tragedia z jazdą bokami :-)
    Poprzednie tarcze też miałem pordzewiałe, nowe też zaczyną mieć wżery, mają wszędzie szare plamki, dziś przeczyściłem tarcze i klocki papierem ściernym żeby usunąć ten nalot/rdzę - bez efektu. Tarcze i klocki nie są najwyższej jakości (Roadhouse), ale wydaje mi się że to nie jest przyczyną. Co z tym robić?
    Rozbierz raz jeszcze.Zacznij od rozłączenia linek od zacisków!wyjmij klocki,wkręć tłoczki,zamontuj.Nacisnij kilkakrotnie na pedał hamulca i dopiero podłącz linki.Ręczny brzytwa.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To by wyglądało na to, że masz zapieczone tłoczki.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    To by wyglądało na to, że masz zapieczone tłoczki.
    a tłoczki powinny się wkręcać lekko czy z siłą? bo jak pamiętam były z tym problemy.

  6. #6
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Jesli reczny odbija to z tloczkami wszystko ok. Moim zdaniem wina lezy po stronie wyregulowania. Pod mieszkiem recznego masz regulacje linek, podciagnij je i bedzie wszystko ok.

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał selius Zobacz post
    Jesli reczny odbija to z tloczkami wszystko ok. Moim zdaniem wina lezy po stronie wyregulowania. Pod mieszkiem recznego masz regulacje linek, podciagnij je i bedzie wszystko ok.
    Jest smoregulacja.Pod mieszkiem jest tlko naciąg linki.Aby samoregulacja zadziałała należy zastosować procedurę jaką opisałem.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #8
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Tylko ze jak ja wymienialem linki recznego to nic takiego nie robilem jak opisujesz... Wymienilem, wyregulowalem i reczny brzytwa.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    w swojej alfie kilka miesięcy temu wymieniałem obie linki oraz klocki.ważne jest aby wkręcić tłoczki (ciężko się to robi,trzeba jednocześnie wciskać i kręcić najlepiej "morsem")

    trzeba dokładnie przesmarować ślizgi i dźwignię w którą wczepiona jest linka.
    jeśli wszystko chodzi bez oporów i zacięć oraz jest dobrze wyregulowane to po przejechaniu ok 1 tyś.km ręczny powinien blokować tylne koła po energicznym zaciągnięciu dźwigni.


    moja druga ulubienica...

  10. #10
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    Bo przy wymianie linki nie trzeba cofać samo regulatora, a przy wymianie klocków "musisz" tak zrobić jak napisał lesio146. No jak nie zrobisz to możesz mieć słaby, ale niekoniecznie.

Podobne wątki

  1. [GTV] słaby hamulec w gtv
    Utworzone przez putek w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 20-10-2014, 16:47
  2. JTDM 1.9 16V słaby dół
    Utworzone przez tommipl2 w dziale 147
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 14:18
  3. [146] słaby ręczny alfa 146
    Utworzone przez vojt3k w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 19-01-2013, 13:49
  4. Słaby dół - logi
    Utworzone przez Pinia w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-07-2011, 14:45
  5. 2.4 jtd słaby na dole
    Utworzone przez LybraSW w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 13-03-2010, 10:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory