Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: olej w świecach????

  1. #1
    starnaw
    Gość

    Domyślnie olej w świecach????

    Witam koledzy...
    Mam taki problem.... więc mam maleńki wyciek jak pojeżdzę i postawię autko to mam slad jak by dwie krople oleju skapły.... cieknie spod zabudowy rozrządu i skapuje po filtrze oleju, więc zajrzałem dzisiaj - odkręciłem osłonę i patrzę rolki suche i paski no moze gdzie niegdzie na bloku jakiś zaschnięty olej więc kurdem myslę tu jest ok no ale zagladam do świec a tam MASAKRA dwie świece zaraz (pod korkiem wlewu oleju do silnika) do połowy stoi w nich olej.... więc wytarłem osuszyłem elegancko i pytanie skąd tam sie on znalazł????? Bo ja naprawde nie mam pojęcia.... dodam że nie długo bede wymieniał rozrząd pompe wody itp to moze coś co jest winowajcom przy okazji by sie wymieniło... wiecie koledzy co to może być tylko te dwa gniazda zalane reszta sucha moze korek nie szczelny i jak jeżdzę to malenkim ciurkiem się tam do nich leje????dodam że był taki alafala ślad struszki pod koreczkiem, stan oleju powiem tam raz jeżdzę 3 mieś i w normie a cały czas kropla jest a czasem po dwóch tyg jazdy mam minimum ......

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zwykle to sparciała, twarda uszczelka pod korkiem wlewu oleju.
    - druga możliwośc to uszczelka pod pokrywą rozrzadu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    starnaw
    Gość

    Domyślnie

    więc uszczelka pod korkiem malinowa jak NOWA
    a uszczelka pod pokrywą była wymieniana jakieś 5miesięcy temu jak uszczelke pod głowicą wymieniałem razem z nią caly komplet uszczelek pod zaworami itp itd.... chyba że coś ten mechanik spi...lił, moze mu sie jakos podwineła czy cos.....moze coś innego a groźne to jest w ogóle? bo ani nic nie przerywa jak jade ani sie nie dławi nie szarpie no nic a nic....... kurde

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jeżdzić i tylko kontrolowac co jakiś czas czy nie ma znowu oleju lub wody.
    - gorsza jest woda poniewaz peka porcelana świecy,
    - z oleju tworzą sie "tylko " przebicia po porcelanie świecy.

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 26-05-2010 o 20:55
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał starnaw Zobacz post
    więc uszczelka pod korkiem malinowa jak NOWA
    a uszczelka pod pokrywą była wymieniana jakieś 5miesięcy temu jak uszczelke pod głowicą wymieniałem razem z nią caly komplet uszczelek pod zaworami itp itd.... chyba że coś ten mechanik spi...lił, moze mu sie jakos podwineła czy cos.....moze coś innego a groźne to jest w ogóle? bo ani nic nie przerywa jak jade ani sie nie dławi nie szarpie no nic a nic....... kurde
    najczęstszą przyczyną wycieków z pod pokrywy zaworów jest uszczelka,zwłaszcza jak jest wątpliwej jakości.często jednak tak się dzieje że mimo wymiany uszczelki na nową i dobrą wycieki i pocenia pojawiają się po pewnym czasie.

    najprostszym oraz pewnym i tanim sposobem (sprawdzone!!!) na pozbycie się tego problemu jest zakupienie takiego uszczelniacza:

    http://www.allegro.pl/item1052614843..._szary_70.html

    następnie po zdjęciu pokrywy zaworów wraz z uszczelką i wszystko dokładnie oczyścić z oleju i przemyć jakimś rozpuszczalnikiem lub benzyną.następnie pokryć cienką warstwą "dirko" powierzchnię które przylegają do głowicy i dokręcić pokrywę.po doczekaniu ok godziny można ruszać w drogę...


    moja druga ulubienica...

  6. #6
    starnaw
    Gość

    Domyślnie

    No jeżeli uszczelki są wątpliwej jakości to może i tak jest, ale cały komplet uszczelek kupiłem a serwisie alfy romeo oryginalne to chyba nie są watpliwej jakości... oki koledzy zrobie tak jak mi doradził andro kupie ten slikon i zdejmę pokrywę i zrobi sie na silikon.... ale to w czasie wymiany rozrządu...... dziękówka i pozdrawiam cieplutko

    a andro a powiedz mi co z uszczelką ja też smarować ????? bo jest pokrywa uszczelka i silnik więc przemyje silnik - silikon uszczelka - silikon i pokrywa czy tylko między całym silnikiem a uszczelką? Czy uszczelką i pokrywą też pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez starnaw ; 26-05-2010 o 22:13

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    AR 156 1,8 TS 2001; Croma 1,9 16V 2005
    Postów
    1,295

    Domyślnie

    znajomy mechanik wymienial mi tez uszczelke pod zaworami i dalej sie leje z pod tej uszczelki. powiedzial mi pozniej ze teraz takie chujostwa wlasnie robia i ze ta guma twardnieje i przez to nie trzyma tak jak powinna trzymac
    Z powodów osobistych i światopoglądowych odmawiam składania zeznań.

    PILKA NOZNA DLA KIBOLI !!!

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - uszczelka firmowa 210 zł
    - zamiennik uszczelka 56 zł.
    - to chyba o czymś mówi.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Nie tylko to Bubu, ale to jak ktoś przykręca, jak ktoś mocno dokręci środek to czasem pęka pokrywa w środku i leje od środka. Przerabiałem to po jednym mechaniku, wymieniłem pokrywę i uszczelkę, dokręcać najlepiej wszystkie śruby po kawałku i na krzyż. Teraz jest sucho.

    U mnie było słychać gdzie nieszczelne - syczenie jak dmuchało się w jeden przewód idący przed przepustnicą i zatkany był drugi od odmy - tak znalazłem jak i gdzie się lało.

  10. #10
    starnaw
    Gość

    Domyślnie

    no myślę ze to nie wina uszczeli bo tak jak mówiłem kupiłem komplet oryginalny w serwisie alfy romeo w irlandi północnej bo tu też jestem i były wymienione z 8-9mieś temu .....tylko oby nie było tak jak pisze MarcinTM że pokrywa na środku pęknieta jest bo kurde oszaleje.... rozrząd bede wyieniał gdzieś za dwa miesiace bo lece za 2tyg do polski na własny slub i po powrocie wstawiam alficzkę do maechanika i wtedy zobaczę tą pokrywę - albo moze jak pogoda będzie git to ją odkręce i zobaczę co tam sie dzieje... jak nie bedzie pęknięta tylko coś tam spod uszczelki to zastosuję ten silikon jak kolega andro34 napisał..... no ale zobaczymy kurdem....

Podobne wątki

  1. [145] Olej w przepustnicy i na świecach 1.4 TS. Jaki silnik ?;/
    Utworzone przez kevas093 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 04-05-2015, 20:49
  2. Olej na świecach - skąd ????
    Utworzone przez jaro1984 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-02-2013, 20:13
  3. Nalot na świecach
    Utworzone przez CINEKX81 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-06-2011, 21:56
  4. [145] olej na świecach
    Utworzone przez mencnar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 07-04-2011, 21:31
  5. [146] Przerwa na świecach zapłonowych
    Utworzone przez reebok90 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-02-2011, 16:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory