Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Aluminium spawać czy kleić.

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie Aluminium spawać czy kleić.

    Witka. Mam malutka dziurke w aluminiowej rurce biegnącej pod chłodnicą. Wygląda jak nacięcie brzeszczotem. Powstała poprzez ocieranie o metalową opaskę. Sączy sie kropelkami z niej płyn od wspomagania kierownicy. I teraz mam dylemat. Tak czy siak muszę ją wyjąc w całości. Czy lepiej zaspawac czy kupic klej do aluminium "plynny metal" ????
    Moim zdaniem spaw jest lepszy, a wydawac 20 czy 30 zł na klej po to zeby kropelke wpuścić mija sie z celem. Ciśnienia duzego nie ma bo t oobieg zwrotny.Jakie jest wasze zdanie?

  2. #2
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    spawać jest najlepiej.

  3. #3
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    najlepiej zaspawać ...

    ale jak chcesz szybko zrobić to polecam firmę GEBO

    http://www.gebo.com.pl/produkty/pdf/...fix%20Mini.pdf

    bezpośrednio na rurę daj jeszcze kawałeczek jakieś gumy olejoodpornej i gitara
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Żeby to dobrze załatać i tak musisz wyjąc rurkę na wierzch, odtłuścić, oczyścić i oszlifować delikatnie. Jak już to zrobisz nie ma wtedy sensu kleić, bo pod każdego rodzaju klej podejdzie kiedyś sączący się płyn do wspomagania i może go odparzyć. Spawanie jest wiele pewniejsze i trwalsze i nie wiem, jak w Twojej okolicy, ale u mnie np pospawanie mocowania lusterka w Galaxy kosztowało 30zł.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    eeeee ciekawe te obejmy

    ---------- Post dodany o godzinie 18:07 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:07 ----------

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Żeby to dobrze załatać i tak musisz wyjąc rurkę na wierzch, odtłuścić, oczyścić i oszlifować delikatnie. Jak już to zrobisz nie ma wtedy sensu kleić, bo pod każdego rodzaju klej podejdzie kiedyś sączący się płyn do wspomagania i może odparzyć klej. Spawanie w osłonie argonowej jest wiele pewniejsze i trwalsze i nie wiem, jak w Twojej okolicy, ale u mnie np pospawanie mocowania lusterka w Galaxy kosztowało 30zł.
    no tak. Wiec raczej zaniose do spawnięcia.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    nie chcę straszyc ale kiepski fachowiec moze z rurki zrobic dwie ,to cienkie ścianki i jak przegrzeje zbyt mocno to od środka zrobi sie klucha i ograniczy przepływ

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Najlepiej to wymienić
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    macaga
    Gość

    Domyślnie

    u kolegi w mondeo była podobna sytuacja
    rurkę od wspomagania przecięliśmy do końca i została połączona wężem gumowym zbrojonym plus dwie opaski zaciskowe skręcane
    miała to być prowizorka na chwilę, i tak fordziak jeździł ponad pół roku
    i został sprzedany bez wycieków

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    tez mysalem zeby to zastapic. Ale juz zrobione. Pospawane. Majster chcial "na piwo za to" dla niego to 5min roboty. Rurka sprawdzona. Nie ma wycieków. Pokaze jak to wygląda. Tylko sorry za jakosc ale robilem z dołu.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	30042010125.jpg
Wyświetleń:	2705
Rozmiar:	38.5 KB
ID:	10534  
    Ostatnio edytowane przez FacesOfDeath ; 01-05-2010 o 21:43

  10. #10
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Najlepiej to wymienić
    No najlepiej, tylko rurki wspomagania kosztują sporo w ASO.. W Alfie je wymieniałem ostatnio, koszt chyba z 500zł+wymiana.. ale w coupe jak zapinałem FMIC musiałem przerobic rurki klimy.. zostały one rozcięte i pospawane inaczej niż fabrycznie.. i póki co wszystko działa.. także spawanie jest raczej pewnym rozwiązaniem..
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

Podobne wątki

  1. [Brera] Zdjęcie aluminium środek
    Utworzone przez Maupa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-05-2015, 14:13
  2. [GTV] Wymiana termostatu w 2.0 TB - wystarczy uszczelka czy kleić silikonem?
    Utworzone przez drvitek w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-01-2011, 13:41
  3. Spawanie aluminium
    Utworzone przez michal87tg w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-07-2010, 18:06
  4. waraitor (regulator faz rozrządu) - na co kleić
    Utworzone przez wal_kon w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-08-2007, 11:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory