Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: nieszczelna klimatyzacja

  1. #1
    doktorka
    Gość

    Domyślnie nieszczelna klimatyzacja

    Witam
    sprowadza mnie tu mały (mam nadzieję) problem z klimatyzacją. Odnalazłam na tej stronie post, który idelanie ilustruje ten problem (niestety nie udało mi się napisać do jego autora), więc pozwolę sobie zacytować jego treść "
    Klimę nabito kontrastem który w razie wycieku czynnika będzie świecił w świetle ultrafioletowym, ale niestety nie ustalono miejsca niesczelności .
    No i nasuwa mi się kilka pytań:
    1) czy w 156 są jakieś szczególne miejsca, chodzi mi o przewody aluminiowe lub gumowe gdzie pojawiają się nieszczelności, może ktoś już to przerabiał,
    2) czy w przypadku nieszczelności w rejonie parownika lub przewodów w jego obrębie jest dostęp od strony przedziału silnika - podszybie czy trzeba wydzierać całą dechę od środka - BARDZO CHCIAŁABYM TEGI UNIKNĄĆ
    3) czy po ponownym napełnianiu układu ten cud agregat do serwisu klimy wie ile np oleju jest w układzie i ile ewentualnie trzeba go uzupełnić. Gaz cały wyparował ale przecież wycieku oleju nie widać.

    Dzięki za pomoc

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    AGregat od klimatyzacji wysysa olej i czynnik chłodzący żeby wiedział ile jest jego w układzie potem pompuje go z powrotem do układu i dobija braki jesli takie są i od razu sprawdza szczelność układu potem wychodzi z niego karteczka z ilościami dopompowanego czynnika i oleju

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Lemon777
    Gość

    Domyślnie

    Agregat wysysa jeśli jest co wyssać I przy małej nieszczelności wykazuje szczelność układu...a po miesiącu klima jest pusta...A tak serio...miałem podobny problem w samochodzie pt. Opel Vectra...kontrast też nie wykazywał nieszczelności a czynnik i tak uciekał. Okazało się, że dopiero po zdjęciu przedniego zderzaka "zaświeciło" w ultrafiolecie...wyciek był własnie tam. Co do oleju, to jest on dodawany w zależności od ilości czynnika (gazu), który jest wtłaczany do układu (agregat do klimy dozuje to sam). Najczęściej jest naklejka na przednim wzmocnieniu (widoczna po otwarciu pokrywy komory silnika) na której jest informacja ile czynnika wchodzi do układu. W Vectrze jest to 900 g. Jak nie ma naklejki, to porządny serwis klimy i tak będzie wiedział ile trzeba tego towaru wtłoczyć...a jak nie, to wystarczy telefon do przyjaciela (czyt. ASO :wink: )

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie Potrzebna pomoc.

    Podepnę się pod temat klimy.
    Potrzebuję informację ile i jakiego czynnika chłodzącego powinno być w Alfie 156 r. prod 2002 (po liftingu wnętrza).
    Jeśli ktoś wie, to bardzo proszę o pomoc, bo to dla mnie istotna sprawa.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    dejwa1
    Gość

    Domyślnie

    700g

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał dejwa1 Zobacz post
    700g
    Dzięki, a skąd masz takie informacje?
    Bo ja gdzieś wyczytałem, że 650g.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar _cichyy_
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    czestochowa
    Auto
    Była AR 159 jtdm, Jest : BMW E66 750Li
    Postów
    459

    Domyślnie

    Witam


    Jak byłem ze swoją w serwisie , pan wyjął jakąś magiczną książeczkę i tez powiedział mi że ma być 650g.
    Ostatnia z Alf : Alfa Romeo 159 ,
    Teraz: Mercedes CLS 55 AMG & Suzuki SV 1000S

    OD DUŻEGO SILNIKA LEPSZY JEST ? ..... JESZCZE WIĘKSZY SILNIK

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Czyli potwierdza się to co słyszałem.
    Dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  9. #9
    dejwa1
    Gość

    Domyślnie

    ja nabijałem w tamtym tyg i pan wyczytał, ze 700g (moze zalezy od silnika)

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    żeby nie gdybać iloma gramami czynnika chłodzącego R134a nabić instalację klimatyzacji, jaka jest tolerancja ± 40g, jaki olej stosować np:SP 10 (hydroskopijny), ile go mam mieć cała instalacja np: 130 cm, ze strony http://193.219.82.238/~manual/Workshop%20manual's/ ściagnij sobie plik Alfa Romeo 156 eLEARN.rar i tam masz bardzo dokładnie opisane co i jak stosować jak jest zbudowana instalacja klimatyzacji i jak się do niej dobrać

    ---------- Post dodany o godzinie 19:52 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:14 ----------

    żeby dobrać się do parownika trzeba rozebrać deskę rozdzielczą, na przykładzie AR 147 powien że w przypadku nieszczelności w rejonie parownika dokładnie przewód od parownika do zaworu rozprężnego tego "niskociśnieniowego-ciecz" trzeba było wyjąć całą deskę rozdzielczą żeby się do niego dostać i wymienić na nowy.
    75andrew155 troszkę sie mylisz odnośnie cyt: "wysysa olej i czynnik chłodzący żeby wiedział ile jest jego w układzie potem pompuje go z powrotem do układu i dobija braki"
    oddziela czynnik R134a od oleju i wytwarza w układzie próżnię oraz sprawdza szczelność układu, olej hydroskopijny smaruje cały układ a osuszacz oczyszcza czynnik i wyłapuje czastki wody, nastepnie do układu jest wpompowywana nowa ilość czynnika R134a oraz nowa ilość oleju te parametry się ustawia ręcznie dla każdego modelu samochodu są inne wartości ilości czynnika R134a i oleju oraz różne ich tolerancje

    ---------- Post dodany o godzinie 20:30 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:52 ----------

    czyżby to doktorka z forum Alfa Romeo Warmia i Mazury - pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [159] Nieszczelna sprężarka klimatyzacji
    Utworzone przez marcinq24 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-05-2020, 14:19
  2. Klimatyzacja AR-156
    Utworzone przez ArekWAWA w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-07-2014, 20:19
  3. Nieszczelna klima/parownik
    Utworzone przez pejdzida w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-05-2013, 22:01
  4. Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 28-01-2013, 14:59
  5. nieszczelna rura przepływomierza??
    Utworzone przez Kotu w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-06-2010, 16:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory