witam jutro chce sie pobawic i podłącze swoja niunie pod kompamusze zrobic adaptacje krokowca bo mam po ostatniej adaptacji obroty 1500... i odrazu chce zrobic reset ECU i mam pytanie co daje taki reset?? i czy moge robić to przez unidiaga??
witam jutro chce sie pobawic i podłącze swoja niunie pod kompamusze zrobic adaptacje krokowca bo mam po ostatniej adaptacji obroty 1500... i odrazu chce zrobic reset ECU i mam pytanie co daje taki reset?? i czy moge robić to przez unidiaga??
podłączyć pod kompa... tzn pod co? pod Win XP skoro nie masz softu to jak sobie wyobrażasz cel tego???
a reset to to samo co reset PC - odcięcie zasilania, tylko tutaj wynikiem tego jest ponowna adaptacja parametrów do rzeczywistych warunków pracy.
@irkii
- od daty produkcji 1997/98 i zmianie ECU na M1.5.5 odłaczenie zasilania nie powoduje skasowania parametrów adaptacyjnych w ECU.
- te parametry są zapisane w pamięci flash i żeby sie do nich dostać należy wykonać calą procedurę, co wykonuje ECU.
- odłaczanie akumulatora na dowolny czas nie wykonuje resetu parametrów dla M1.5.5
@nerllo1991
- z prób robionych na oprogramowaniu Unidiag i Alfadiag wynika że czasami Unidiag nie potrafi poprawnie wykonać adaptacji silnika krokowego, czym to jest spowodowane nie wiem.
- reset i adaptacja silnika krokowego wykonuje wypełnienie tabeli we flashu ECU zależności położenia klapki przepustnicy i obrotów silnika. Z tego wynika, że silnik musi być rozgrzany do temperatury wyższej niż + 72 st C.
- reset ECU powoduje że parametry adaptacyjne silnika są wyzerowane i w następnym momencie ECU zaczyna sie uczyć "nowych" parametrów w czasie adaptacji.
- po resecie ECU dobrze jest sprawdzić parametry adaptacyjne , TRA, FRA czy zerowanie się wykonało poprawnie. ( FRA == 1.0, TRA == 0 )
- podczas resetu ECU zerowane są też parametry silnika krokowego.
- dlatego lepiej jest wykonać zerowanie ECU, adaptację ECU ( przypominam że adaptacja polega na pozostawieniu silnika na obrotach biegu jałowego aż wentylator włączy II bieg dmuchawy ) i na końcu sprawdzeniu jak wyglada sprawa obrotów biegu jałowego.
- jesli powyższa procedura nie spowoduje normalizacji obrotów, dopiero wtedy wykonujemy reset parametrów adaptacyjnych silnika krokowego, jego adaptacja przebiega wtedy szybciej ponieważ mamy już podgrzany silnik.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 23-12-2009 o 10:50
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
dzieki ;] bede sie bawił dzs ja mam unidiaga ale moze alfadiag tez misie uda zainstalowac dam znac jak mi poszło![]()
TAK masz rację bubu - zrobiłem zbyt duży skrót myślowy, oczywiście chodziło mi o zrestartowanie za pomocą oprogramowania a nie ręczne klemami...
pozdr.